اخبار داغ

رئیس سازمان اوقاف:

پیش‌بینی ۱۰۷ موکب در ایام اربعین

پیش‌بینی ۱۰۷ موکب در ایام اربعین
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بابیان اینکه مقابل تملیک عیانی در اوقاف ایستاده‌ایم، گفت: وقف قابل‌فروش نیست،این موضوع مورد تائید رهبر انقلاب اسلامی هم قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با اشاره به اقداماتی که در کشور برای تبیین ارزش‌های عاشورایی انجام می‌شود، اظهار کرد: برای مراسم اربعین سال جاری ۱۰۷ موکب در داخل و خارج از کشور پیش‌بینی شده است.
 
وی تصریح کرد: ۴۷ موکب در داخل خاک عراق و مابقی در سطح کشور تا مرز جاوه که محل ورود زائران پاکستانی است، اقدامات لازم برای پذیرایی از زائران را انجام می‌دهند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اقدامات اوقاف برای پذیرایی از زائران آذربایجان که از اردبیل وارد کشور می‌شوند،گفت: در این مسیر هم اقدامات لازم برای این گروه از زائران پیش‌بینی شده است.
 
وی اضافه کرد: کارکنان اوقاف به‌صورت جهادی در این مراسم و به‌عنوان انجام‌وظیفه در خدمت زائران امام حسین(ع) هستند.
 
خاموشی بابیان اینکه مقابل تملیک عیانی در اوقاف ایستاده‌ایم، افزود: وقف قابل‌فروش نیست،این موضوع مورد تائید رهبر انقلاب اسلامی هم قرار گرفته است.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای هدایت موقوفات به سمت فعالیت محصولات دانش‌بنیان، بیان کرد: در این حوزه رهبر انقلاب دغدغه جدی داشته اند و بنا داریم که علم را به کمک اقتصاد هدایت کنیم.در این راستا معاونت بهره‌وری را تقویت کردیم و در حال حاضر در بعضی از رشته‌های علمی ورود پیدا کرده ایم.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای بهینه‌سازی موقوفات اشاره کرد و افزود: به‌صورت جدی راجع به مسائل دفاع از موقوفه اقدامات ثبتی در سایه تعامل با نهادها را در برنامه کاری خویش داریم.
 
وی با اشاره به فعالیت ۶ هزار مدرسه وقفی در سطح کشور،گفت: در تعامل با آموزش‌وپرورش می‌توانیم در جهت کیفی سازی این مدارس حرکت کنیم و به دنبال افزایش خدمات در این مدارس هستیم.
 
خاموشی با اشاره به اهمیت احیای امور خیریه در سازمان اوقاف، گفت: در سطح کشور بیش از ۳۰۰ زندانی در راستای فعالیت امور خیریه این سازمان آزاد شده‌اند.
 
وی گفت: در حوزه خدمات‌رسانی به بیمارستان‌ها گروه پزشکی بر روند درمانی نظارت داشته باشند و بنا داریم ظرفیت علمی بیمارستان‌ها را تقویت کنیم که در حال حاضر بیش از ۷۰ بیمارستان در سطح کشور به نام اوقاف ثبت شده است که طرح ساماندهی این مراکز در دستور کار است.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه