اخبار داغ

در میزگرد تخصصی تبیین نگاه تمدنی به حماسه اربعین مطرح شد؛

موضوع اربعین بازگشت به هویت اسلامی و انسانی است/ ​​​​​​​باید نقش زن به عنوان ریحانه مکرمه را در اربعین به نمایش بگذاریم/ منزوی شدن دشمن در گرو حماسه اربعین است

موضوع اربعین بازگشت به هویت اسلامی و انسانی است/ ​​​​​​​باید نقش زن به عنوان ریحانه مکرمه را در اربعین به نمایش بگذاریم/ منزوی شدن دشمن در گرو حماسه اربعین است
در اربعین از هشتاد کشور زائر به کربلا می رود و بیش از ۴۰ درصد این زائران بانوان هستند. در زیارت اربعین گفته شده امام برای تبیین بیداری و هدایت‌گری از قطرات خون قلب خود نیز استفاده کرد لذا اگر بتوانیم این هدایت گری را در اربعین نشر و بررسی کنیم مطلوب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حرکت حضرت سیدالشهدا(ع) یک تذکر بود به همه‌ی تاریخ که چگونه از ظلمت زمانه می‌توان خود را رها کرد و امروز مردم در حماسه اربعین در راستای تذکر امام حسین(ع) با هوشیاری ایستادگی خود را در برابر جهان استکبار نشان می‌دهند. امام حسین(ع) به عنوان قطب دل‏هاى تشنه‏ به حق و حقیقت، کهنگى‏ بردار نیست و شامل مرور زمان نمی‏شود و نباید حرکتی که در این تاریخ در اربعین ظهور کرده است را با یک نگاه محدود تعریف کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین راستا، در میزگرد تخصصی پیرامون ضرورت تبیین نگاه تمدنی به حماسه اربعین و همچنین ارائه راهکار برای حضور حداکثری اقشار مختلف مردم در این حماسه حسینی، حجت‌الاسلام مجید خداوردی، مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی، ملیحه حکمت‌پور، فعال فرهنگی شهر مشهد و جعفر شرف‌الدین شیرازی، رئیس پژوهشکده تربیت اسلامی بنیان در محل پایگاه خبری تحلیلی صبح‌توس به بحث و تبادل نظر پرداختند.

, صبح‌توس,

, ,

حجت‌الاسلام مجید خداوردی، مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی گفت: در طی این سالها اتفاقات گوناگونی در عالم رقم خورده و محور آن کشورهای اسلامی بوده است و حرکت بیداری اسلامی که رخ داد خبر از فریادی علیه ظلم و مقابله با استکبار بود.

,

وی افزود: اندیشمندانی در عالم زمینه ساز این بیداری بودند، برخی از این انقلاب ها مصادره شد و برخی نیز مانند انقلاب اسلامی صادر شد.

,

حجت‌الاسلام خداوردی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با سفرای اسلامی و نخبگان فرمودند «بیداری اسلامی، بازگشت به اصالت کشورهای اسلامی و ایستادگی در برابر ظلم است» و دشمن نیز در پی مقابله و سرکوبگری بیداری اسلامی بود.

,

ظهور داعش و ترویج افکار سلفی در سوریه و عراق، راهکار دشمن برای مقابله با بیداری اسلامی بود

, ظهور داعش و ترویج افکار سلفی در سوریه و عراق، راهکار دشمن برای مقابله با بیداری اسلامی بود, ظهور داعش و ترویج افکار سلفی در سوریه و عراق، راهکار دشمن برای مقابله با بیداری اسلامی بود,

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین هنوز حل نشده و ارزان‌ترین کالا در برابر اسرائیلی ها جان مردم فلسطین است افزود: دشمنان از موضوع بیداری اسلامی استفاده کردند و اعلام شد اسلام جز به دست خود مسلمانان از بین نخواهد رفت لذا اسلام را به جان اسلام انداختند و موضوع داعش و افکار سلفی را در سوریه و عراق راه‌اندازی کردند.

,

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی تصریح کرد: تمام این اقدامات و مسائل برای از بین بردن اصل اسلام است تا نامی از توحید نباشد.

,

وی افزود: پس از تمام این رخدادها که در تنها در سوریه ۴۰۰ هزار انسان کشته شدند، هنوز در برخی کشورها اعلام موجودیت می‌کنند و پس از آن راهپیمایی عظیم اربعین از ۸۰ کشور با افکار و اعتقادات مختلف رقم خورد و شیعه و سنی و هر انسانی که در پی رشد و تکامل است در اربعین حضور می‌یابد.

,

حجت‌الاسلام خداوردی با اشاره به اینکه خاصیت سیدالشهدا(ع) مشعل هدایت و کشتی نجات بودن است خاطرنشان کرد: پس از همه این تلاش ها و هزینه های دشمن در اربعین بزرگ ترین اجتماع و راهپیمایی علیه ظلم با فریاد مظلومان عالم رقم می‌خورد.

,

موضوع اربعین بازگشت به هویت اسلامی و انسانی است

, موضوع اربعین بازگشت به هویت اسلامی و انسانی است, موضوع اربعین بازگشت به هویت اسلامی و انسانی است,

وی افزود: امام حسین(ع) می فرمایند اینکه افراد در برابر ولی خدا ایستادند و در بین آنها قاریان و حافظان قرآن هستند علت این مقابله، فراموش کردن و غافل شدن از یاد خدا است، نمی توان بی توجه به این فرموده امام بود لذا متوجه می شویم ایستادگی در برابر حقیقت و نور خورشید نوعی فراموشی از خود است.

,

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی گفت: موضوع اربعین بازگشت به این هویت اسلامی و انسانی است چرا که موجب رشد و تکامل انسان می شود و این امر جز از درگاه ولی خدا میسر نیست و همه این افراد از تمام کشورها با حضور در این حماسه دنبال رشد و تعالی هستند.

,

وی با بیان اینکه در غرب و کشورهای استکباری در پی هویت اسلامی نیستیم افزود: در مسئله اربعین به اصالت خلقت و فطرت انسانی بازمی گردیم و لذا صدای اربعین صدای فطرت‌ها است و جوششی درونی دارد و به معنای واقعی قلب را تسخیر کرده است و اگر این صدا در فضایی خاص بماند و از آن استفاده نشود به سراسر عالم نمی رسد اما اربعین به نقاط مختلف جهان رسیده است و هویت اسلامی که خدا مشخص کرده، باعث این خیزش شده است.

,

بیش از ۴۰ درصد زائران اربعین را بانوان تشکیل می‌دهند

, بیش از ۴۰ درصد زائران اربعین را بانوان تشکیل می‌دهند, بیش از ۴۰ درصد زائران اربعین را بانوان تشکیل می‌دهند,

حجت‌الاسلام خداوردی اظهار کرد: از هشتاد کشور زائر اربعین داریم و بیش از ۴۰ درصد این زائران بانوان هستند. در زیارت اربعین گفته شده امام برای تبیین بیداری و هدایت‌گری از قطرات خون قلب خود نیز استفاده کرد لذا اگر بتوانیم این هدایت گری را در اربعین نشر و بررسی کنیم مطلوب است.

,

وی افزود: نفس زیارت اربعین و حضور در این فضا مانند در معرض باران قرار گرفتن است و درک این حماسه اثرات خاص خود را دارد.

,

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی تصریح کرد: در اربعین همه اقشار را داریم ممکن است ضعیف ترین زائر را در کنار قوی ترین زائر از ابعاد مختلف داشته باشیم لذا فرصتی عالی است.

,

وی افزود: معرفت شناسی موضوع زیارت اهمیت دارد، چرا سفارش شده برای زیارت سیدالشهدا(ع) خودتان را به سختی بیندازید؟ از ظلمت نجات پیدا کردن، بالا بردن سطح معرفت و باورها با نگاه های مختلف نتایجی از حماسه اربعین است.

,

, ,

در اربعین جایگاه کشور و مردم باید در نظام‌سازی تبیین شود

, در اربعین جایگاه کشور و مردم باید در نظام‌سازی تبیین شود, در اربعین جایگاه کشور و مردم باید در نظام‌سازی تبیین شود,

ملیحه حکمت‌پور، فعال فرهنگی نیز گفت: بر اساس سیر تاریخی، امت‌سازی در زمان حضرت موسی(ع) محقق شد اما موضوع حکومت ناکام ماند و اگر سقیفه صورت نمی‌گرفت، در ابتدا تمدن را در اختیار داشتیم اما به آنجا رسید که امت اسلامی به درجه ای از عقلانیت برسد که تمدن اسلامی را اجرایی کند.

,

وی افزود: آن چیزی که طی هزاران سال رخ داده، فقاهت شیعه و رشد عقلانیت است و بر اساس این سیر تاریخی واضح بیان داشته که با ایجاد شرایط صحیح نتیجه مطلوب کسب خواهد شد.

,

این بانوی فعال فرهنگی اظهار کرد: در اربعین جایگاه کشور و مردم باید در نظام‌سازی تبیین شود اگر این پدیده را هیجانی و نتیجه اتفاقی تاریخ بدانیم با آن برخورد صحیح نخواهد شد.

,

بدون مدل حکومت اسلامی امت شکل گرفته در اربعین از دست می‌رود

, بدون مدل حکومت اسلامی امت شکل گرفته در اربعین از دست می‌رود, بدون مدل حکومت اسلامی امت شکل گرفته در اربعین از دست می‌رود,

وی افزود: در دوران آخرالزمان فرآیند امت سازی ایجاد می شود و به فضل الهی رخ داده البته نظامات آن کامل استخراج نشده است و این الگوی کوچک در ایران می تواند برای این امت باوری را ایجاد کند تا این الگوی اجتماعی را در کشورهای مختلف خودشان اجرا کنند.

,

حکمت‌پور تصریح کرد: باتوجه به مشاهده نیازمندی های شدید مردم کشورهای مختلف به الگو، باید موضوع نظام سازی اسلامی در ایران سریعا تعیین تکلیف و آغاز شود و نباید گرفتار احزاب و سیاست بازی شویم چراکه اگر مدل حکومت اسلامی در اختیار کشورها قرار نگیرد امت اسلامی شکل گرفته در اربعین از دست می رود.

,

وی باتوجه به کتاب «ساختارهای قاتل امام» افزود: نظام های اجتماعی مانند نظام بانکی، آموزشی و علوم انسانی که استفاده می شود کپی از تمدن کفر نباید باشد اما امروز در برخی موارد تنها برچسب اسلامی به آن زده شده است.

,

این بانوی فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: انسان متحول شده در اربعین پس از اربعین تحت تأثیرجنگ مداوم، تک نفره در راستای نظامات غربی قرار می گیرد درصورتیکه ما توقع داریم این انسان در همان حد والا بماند؛ غیرممکن است انسانی که برمی‌گردد در نظام های اجتماعی کشور غرق شود و از او بخواهیم خوب بماند و خانواده را خوب نگه دارد.

,

وی افزود: نظامات اجتماعی ناظر بر الگوی اربعین و امت سازی باید ایجاد شود و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب خواستار لشکر مطالبه از دانشجویان انقلابی شدند.

,

انسان اربعینی نباید در ساختار غلط اجتماعی منحرف شود

, انسان اربعینی نباید در ساختار غلط اجتماعی منحرف شود, انسان اربعینی نباید در ساختار غلط اجتماعی منحرف شود,

حکمت‌پور گفت: نمی توانیم از انسان اربعینی بدون ساختار و محیط اجتماعی اطراف خواسته هایی داشته باشیم، این یک شبکه ای از مسائل مرتبط به یکدیگر است و تکنیف ایران از تمام جهان متفاوت است.

,

وی با اشاره به این مطلب که مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه و دانشگاه پیگیری نمی شود و متأسفانه حوزه وارد فقاهت اجتماعی نمی شود افزود: وقتی بحث شادی اسلامی را نداریم در اجتماع چالش ایجاد می شود و باید روش درست را نیز نشان دهیم لذا فقاهت اجتماعی باید محقق شود.

,

این بانوی فعال فرهنگی اظهار کرد: در اربعین نشان داده می شود که انسان، قدرت و توان اینقدر خوب بودن را دارد اما باید مراقب بود با حضور در ساختارهای غلط اجتماعی منحرف نشود.

,

وی افزود: حضور غیرمسلمانان را در اربعین می توان این طور تبیین کرد که کسی است که فضای اجتماعی به او امکان رشد نداده و شاهد از بین رفتن ظرفیت وجودی خود است در حرکت اربعین شرکت دارد.

,

حکمت‌پور تصریح کرد: سنت الهی در اربعین قابل مشاهده است که مستضعفان عالم چنگ به دامان امام حسین زدند و آن را محل نجات خود می‌بینند و با تحقیر اجتماعی در سایر ملت ها با فرمول تمدن کفر، به امام حسین (ع) روی می‌آورند.

,

وی با بیان اینکه ایران جایگاه محوریت شیعه را برای مستضعفان جهان کسب کرده است و باید متوجه این باشیم افزود: یک وجه حضور حداکثری نشان دادن برکات اربعین برای مردم است که در حد عامه می تواند جریان ساز باشد؛ وقتی جریانی پویا باقی می ماند که بخش نخبگانی جامعه اقناع شوند و این امکان با اقناع فکری این روند متکامل امکان پذیر است.

,

نباید در حماسه بزرگ اربعین فعالیت کور فرهنگی صورت گیرد

, نباید در حماسه بزرگ اربعین فعالیت کور فرهنگی صورت گیرد, نباید در حماسه بزرگ اربعین فعالیت کور فرهنگی صورت گیرد,

این بانوی فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه باید برای گام بعدی اربعین در سال های آتی برنامه‌ریزی کنند و این نگاه باید در حوزه و دانشگاه و پژوهشگران بین‌المللی گسترش یابد تا فعالیت های اجرایی ملموس شود و اقناع فکری نخبگان به کثرت و عمق دهی این مسیر معنوی کمک فراوانی می‌کند.

,

وی افزود: ساختارهای آموزشی و پرورشی باید طوری برنامه ریزی داشته باشند که در حماسه ای بزرگ مانند اربعین فعالیت کور فرهنگی صورت نگیرد و البته گذر از ساختار نظام کفر با ایجاد ساختارهای میانه امکانپذیر است که در این راستا امام(ره) چند مورد از آن مانند جهاد سازندگی و نهضت سوادآموزی را نشان دادند لذا در موضوع اربعین و برنامه ریزی قانونی در مورد این ظرفیت‎ها نیز نیازمند چنین ساختارهای میانه هستیم و حوزه و دانشگاه می‌توانند ابزار این ساختار باشند.

,

حکمت‌پور با طرح این پرسش که چرا هر سال در مورد پیاده روی اربعین شاهد نقص های ابتدایی مانند راه و گمرک هستیم گفت: متأسفانه هنوز تفکر ساختاری در این باره محقق نشده است.

,

وی افزود: هوشمندی و توانمندی بانوان در جبهه انقلاب باید درک شود تا حوزه بانوان به اثبات برسد چراکه بر اساس فرمایشات امامین انقلاب، سعادت و شقاوت کشورها وابسته به وجود زن است و تعالی اجتماعی باید برای بانوان محقق گردد.

,

باید نقش زن به عنوان ریحانه مکرمه را در اربعین به نمایش بگذاریم

, باید نقش زن به عنوان ریحانه مکرمه را در اربعین به نمایش بگذاریم, باید نقش زن به عنوان ریحانه مکرمه را در اربعین به نمایش بگذاریم,

این بانوی فعال فرهنگی اظهار کرد: ایران اسلامی در ابعاد مختلف اربعین مدلی را باید به عنوان محوریت شیعیان ارائه دهد که جهان مستضعفان را بتواند تحت تأثیر خود قرار دهد و باید نقش زن به عنوان ریحانه مکرمه را در اربعین به نمایش بگذاریم.

,

وی ضمن تأکید بر اینکه حداقل در مسیر پیاده روی اربعین، برای بانوان مسیر مخصوص داشته باشد و احترامات ویژه حفظ شود و امکانات مناسب ارائه شود افزود: زمانی‌که الگوی مناسب بانوی ایرانی اسلامی را داشته باشیم می توانیم حرفی برای بانوان خارج از کشور ارائه دهیم لذا باید کرامت و محبت کنار یکدیگر در حوزه زنان ملموس باشد.

,

حکمت‌پور با اشاره به اینکه اهمیت و کثرت موضوعات بانوان در حوزه اربعین با یک نماینده در این ستاد قابل بررسی و ارتباط با چنین بدنه مردمی وسیع نیست تصریح کرد: باید نهادهای میانه در حوزه زنان و اربعین ایجاد شود و ساختاری برای کل سال جاری باشد و با بدنه مردمی و دولتی ارتباط داشته باشد.

,

, ,

منزوی شدن دشمن در گرو حماسه اربعین است

, منزوی شدن دشمن در گرو حماسه اربعین است, منزوی شدن دشمن در گرو حماسه اربعین است,

در ادامه این میزگرد جعفر شرف‌الدین شیرازی، رئیس پژوهشکده تربیت اسلامی بنیان گفت: هدف خلقت و آفرینش با این عظمت چیست؟ انسان به عنوان اشرف مخلوقات در کنار تمام هستی رسالت سنگین‌تری دارد و فلسفه خلقت بر اساس عبودیت، کمال، ستیز با موانع رشد و تعالی است.

,

وی افزود: جنگ هشت ساله موجب شد در کشور موانع یکی پس از دیگری کنار گذاشته شود لذا جنگ نوعی گنج است و بر اساس فرموده رهبری اگر هشتاد سال هم برای استخراج گوهرهای آن کار شود هنوز دستاوردهای آن وجود خواهد داشت.

,

مسئول بسیج اساتید دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: اگر جنگی تبدیل به گنج شد، هزینه های زیادی صرف شده است و آن روزها خیلی ها برای آن بهانه تراشی می کردند؛ سند 17 هزار شهید ترور نشان دهنده آن است کسانی که همان زمان دم از مردم و وطن پرستی می زدند به هیچ قشری رحم نکردند.

,

وی افزود: به مراتب عظمت اربعین بیش از دفاع مقدس خواهد بود و چون دشمن می داند دفن و منزوی شدنشان در گرو این حماسه است هزاران برابر برای انحراف و شبهه افکنی بیشتر از دفاع مقدس در آن هزینه می کنند و خیلی جوان‌پسند و جامعه‌پسند برای انحراف اربعین علی‌الخصوص در فضای مجازی با بکارگیری امپراتوری رسانه‌ای خودشان و زر و زور و تزویر فعالیت می کنند.

,

تغییر ذائقه مردم بخشی از سناریوی دشمن است

, تغییر ذائقه مردم بخشی از سناریوی دشمن است, تغییر ذائقه مردم بخشی از سناریوی دشمن است,

شیرازی تصریح کرد: در گام دوم، رهبر معظم انقلاب همه چیز را تعبیر و تعریف کرده و نقشه راه مطلوبی ترسیم شده است و اگر در آن عمیق شویم به موضوعات مختلف مانند محور بودن جوانان اشاره شده است و اگر جوان امروز مانند جوان 40 سال پیش ورود نداشته باشد خسارات و گرفتاری ها ایجاد می شود و سوال اینجاست جوان چگونه در تمام عرصه ها ایفای نقش کند و مسئولیت بپذیرد و تربیت شود؟

,

وی افزود: نکته دیگر این است که در بعد نرم افزاری شاهد هستیم موضوع امید، انگیزش، نشاط و چشم انداز داشتن یکی دیگر از محورهای بیانیه است تا از خطای راهبردی جلوگیری شود.

,

رئیس پژوهشکده تربیت اسلامی بنیان با بیان اینکه انسان عالم بایستی واقع بین باشد و در ضمن آن به آرمان ها توجه شود و نگاه سیستمی در حوزه مدیریتی لازم دارد خاطرنشان کرد: تغییر ذائقه مردم بخشی از سناریوی دشمن است لذا باید جوانان در حوزه و دانشگاه سکان‌داری این جریان مطالبه گری باشند.

,

وی ضمن اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از ظرفیت ها و جذب حداکثری افزود: دولت‌مردان در مسائل ابتدایی و معاش مردم از ظرفیت های درونی غافل هستند و پس از بن بست قابل پیش‌بینی متوجه ضرر می‌شوند.

,

نتایج نخبگان حوزه و دانشگاه با روح حرکت شتابنده و دین مدار انقلاب اسلامی سازگار نیست

, نتایج نخبگان حوزه و دانشگاه با روح حرکت شتابنده و دین مدار انقلاب اسلامی سازگار نیست, نتایج نخبگان حوزه و دانشگاه با روح حرکت شتابنده و دین مدار انقلاب اسلامی سازگار نیست,

شیرازی گفت: حرکت و نتایج نخبگان حوزه و دانشگاه با روح حرکت شتابنده و دین مدار انقلاب اسلامی سازگار نیست و به همن ترتیب با روح بشر بیدار شده امروز که توقعاتی از ایران اسلامی دارد همسو نیست.

,

وی با بیان اینکه بر اساس آرمان های ترسیم شده برای همیشه در تهدید بودیم و هستیم و می‌خواهند ناکارآمدی نظام اسلامی را نشان دهند افزود: بر اساس بیانیه گام دوم، عالمانه و محققانه باید با موضوع اربعین برخورد کرد.

,

مسئول بسیج اساتید دانشگاه فردوسی مشهد ضمن طرح این پرسش که ظاهر سبک زندگی ما حسینی است ولی باطن آن گاهی اوقات بوی یزیدی می‌دهد و متفاوت و متضاد است اظهار کرد: برای جریان های مختلف مخاطب اربعین باید نسخه ای منحصر بفرد داده شود چراکه جوان، نوجوان، متخصص و کارمند و سایرین برداشت و مطالبات متفاوتی دارند.

,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب روی جوانان تأکید فراوان دارند البته زیرساخت جوان، نوجوان است و در کنار دانشگاه ها باید سراغ مدارس نیز رفت.

,

رئیس پژوهشکده تربیت اسلامی بنیان، بحران خاموش امروز را مهدکودک دانست و تصریح کرد: بر اساس آن چیزی که اتفاق می افتد دشمن حق دارد به این کشور طمع کنند و باتوجه به مخدوش سازی نظام باورهای جوانان، باید روی انگیزه ها و باورهای جوان کار کرد.

,

وی افزود: اخلاق، اعتقاد و ارزش‌ها را دشمن هدف گرفته و در برخی اوقات به این اهداف نیز رسیده است و اینجا نخبگان حوزه و دانشگاه باید به خنثی سازی حرکت مسموم دشمن بپردازند.

,

شیرازی با اشاره به اینکه شور صرف امروز بدون پایه معرفت شناسی پاسخگو نیست خاطرنشان کرد: اگر باورها مبتنی بر دولت‌ها باشد، زیرساخت ندارد. محرم و صفر با محوریت اربعین اسلام را زنده نگه داشته است و اربعین هم برای نجات بشریت آمده است.

,

وی افزود: اگر وعاظان، مداحان و سخنرانان در محرم و صفر عمق بخشی داشته باشند شاهد هستیم کودک، نوجوان و جوان همه مسئولیت دارند و یک خانواده هستند و آنجا سبک زندگی اسلامی واقعی و معنویت کسب می شود.

,

اربعین، فرآیندی است که باید در آن برای همه نقش تعریف شود

, اربعین، فرآیندی است که باید در آن برای همه نقش تعریف شود, اربعین، فرآیندی است که باید در آن برای همه نقش تعریف شود,

مسئول بسیج اساتید دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اربعین، حادثه نیست و فرآیندی است که باید برای همه نقش تعریف شود و سازماندهی کرد و جریان های علمی باید رفع شبهه کنند و بدعت ها را تبیین و مقابله کنند.

,

وی افزود: تقویت مبانی اعتقادی برای زائران عالم اهمیت دارد تا از جریان های مخرب و منحرف مانند اسلام آمریکایی تغذیه نشوند چراکه دشمن نیز فهمیده که از این بستر باید حرکت خود را به ثمر بنشاند و نکته مهم این است که علی رغم کار فردی در کار گروهی مؤثر ضعف داریم و باید در آن سرمایه گذاری شود.

,

رئیس پژوهشکده تربیت اسلامی بنیان اظهار کرد: درک و نهادینه سازی فرهنگ خدمت به زائر باید انجام شود و البته می توان فضای اربعین را به روز شهادت امام رضا(ع) در مشهد منتقل کنیم و به نجف و کربلا بسنده نشود و این جریان باید در قم و مشهد هم راه بیفتد و شهادت امام رضا(ع) را نیز اربعینی برگزار کنیم چراکه امت واحده هستیم.

,

وی افزود: امت واحده اسلامی دغدغه بشر دارد و اگر زیبایی‌های کلام اهل بیت(ع) بیان شود افراد خودشان جذب خواهند شد اما متاسفانه قادر نبودیم تبیین‌گر اندیشه های معصومین باشیم.

,

شیرازی تصریح کرد: در بین مسائل فرهنگی کشور، مسئله تربیتی موضوع اصلی است و بانوان بهترین نقش را در این راستا می توانند ایفا کنند و اربعین نیز امری فرهنگی تربیتی است لذا باید به حضور بانوان و ایفای نقش آنان در راستای رسالت خود کمک بیشتری شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه