اخبار داغ

دبیر اجرایی ستاد اربعین لرستان:

۱۶ موکب لرستان در عراق پذیرای زائران است

۱۶ موکب لرستان در عراق پذیرای زائران است
دبیر اجرایی ستاد اربعین لرستان با اشاره به فعالیت ۱۶ موکب لرستان در عراق گفت: موکب بزرگ مرز مهران در هر وعده از ۱۰ هزار زائر پذیرایی می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار عباس علیشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: بیش از ۴۰ موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین ثبت نام کردند که ستاد اربعین استان مسئولیت ۲۵ موکب را به عهده دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: چهار موکب در نجف و ۱۲ موکب در کربلا فعال است و مابقی مواکب بین شهرستان های استان تقسیم شده است و هرکدام از شهرستان ها یک مدرسه به عهده دارند .

,

دبیر اجرایی ستاد اربعین لرستان عنوان کرد: بانک ملی استان در زمینه خدمات رسانی به زائران حسینی وارد میدان شده و بنا است در نجف اشرف پنج هزار غذا در اختیار زوار بگذارد؛ موکب های کربلا و نجف در بحث اسکان و تغذیه آماده پذیرایی از پنج هزار نفر هستند.

,

وی بیان کرد: در موکب بزرگ مرز مهران در سه وعده غذایی در هر وعده ۱۰ هزار زوار در ۱۳ روز پذیرایی می شوند؛ امسال پیش بینی شده که تعداد زائران اربعین حسینی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند بنابراین موکب های استان که در کربلا و نجف قرار دارد چهار روز دیرترجمع آوری می شود.

,

علیشاهی به موکب هایی که در سطح شهرستان های استان راه اندازی شده است اشاره کرد و گفت: در شهرستان الیگودرز و بروجرد موکب های بزرگی داریم که روزانه چهار تا پنج هزار زوار را در سه وعده غذایی پذیرای می کنند.

,

وی اظهار داشت: در کوهدشت، خرم آباد و شهرستان چگنی موکب های بزرگی وجود دارد و همچنین در خرم آباد دو موکب بزرگ امام خامنه ای و موکب العباس در برگشت از زوار پذیرایی می کند.

,

دبیر اجرایی ستاد اربعین لرستان افزود: مهمانان خارجی نیز در مواکب استان پذیرایی می شوند؛ مردم سلحشور لرستان از مهمانان حسینی پذیرایی می کنند و با کمک مردم که نذورات خود را به ستاد اربعین می دهند اسکان و تغذیه زائران فراهم می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: راهداری لرستان ۴۰ کامیون در اختیار ستاد گذاشته که تمام وسایل و اثاثیه مربوط به ستاد را به محل اسکان موکب های در مرز مهران انتقال می دهند، شهرداری ۵۰ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائران به صورت رایگان در نظر گرفته است و همه ادارات با مسئولیت استانداری همکاری لازم را دارند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه