اخبار داغ

زائران رضوی، حسینی شدند؛

کاروان زائران افغانستانی از مرز دوغارون راهی کربلای معلا می شوند/ پیش‌بینی ورود بیش از ۴۰ هزار زائر افغانستانی برای شرکت در راهپیمایی جهانی اربعین

کاروان زائران افغانستانی از مرز دوغارون راهی کربلای معلا می شوند/ پیش‌بینی ورود بیش از ۴۰ هزار زائر افغانستانی برای شرکت در راهپیمایی جهانی اربعین
این روزها مرز دوغارون تایباد در خراسان رضوی میزبان زائرانی است که با پابوسی مرقد امام مهربانی‌ها حضرت رضا علیه السلام خود را آماده حضور در راهپیمایی جهانی اربعین حسینی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح توس؛ مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهرستان تایباد به عنوان تنها معبر صادرات و واردات و همچنین ورود و خروج کشور افغانستان به جمهوری اسلامی ایران است که عمده مبادلات و رفت و آمدهای این دو کشور از این گمرک انجام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

این روزها مرز دوغارون تایباد در خراسان رضوی میزبان زائرانی است که با پابوسی مرقد امام مهربانی ها حضرت رضا علیه السلام خود را آماده حضور در راهپیمایی جهانی اربعین حسینی می کنند.

,

 

,

, ,

ستاد مردمی اربعین حسینی مهاجرین افغانستانی و مسئولان اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی و ارگان‌ها و دستگاههای اجرایی در محل استقبال و پذیرایی از نخستین کاروان‌های افغانستانی اربعین حضور یافتند و خادمیاران آستان قدس رضوی و سپاه و بسیج در کنار نیروهای مرزبانی و ارتش با برپایی موکب های اسکان و پذیرایی در نقطه صفر مرزی به استقبال زائران افغانستانی رفتند.

,

 

,

, ,

محمد تقی هاشمی، سرپرست اداره کل امور اتباع خارجی خراسان رضوی با اشاره به بحث تخصیص و تجهیز موکب‌های ده‌گانه اعلام کرد: این موکب‌ها در مسیر تردد اتباع خارجی قرار دارد و علاوه بر آن دو موکب در کاظمین و دو موکب در کربلا به زائران ارائه خدمت خواهند کرد.

,

گفتنی است که سال گذشته 33 هزار و 328 نفر آمار زائرین ورودی از مرز دوغارون و زائرین مقیم نیز دوازده هزار و 916 نفر بوده‌‌ است.

,

برادران ایرانی میزبانان خوبی هستند

, برادران ایرانی میزبانان خوبی هستند,

 

,

, ,

محمودی، سرپرست کاروان زائران افغانستانی در گفت و گو با خبرنگار ما می افزاید: تعداد ۶۶ مرد و زن در این کاروان از ولایت دایکوندی افغانستان حضور دارند که پس از عزیمت به مشهد مقدس و زیارت امام رضا علیه السلام راهی تهران شده و بعد از زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و بهشت زهرا سلام الله و همچنین حرم حضرت معصومه سلام الله و مسجد جمکران در قم به سمت مرز مهران حرکت خواهند کرد.

,

وی افزود: برادران ایرانی در مرز دوغارون با برپایی موکب های اسکان و پذیرایی میزبانی خوبی از زائران دارند و امیدواریم این روند مانند همه ساله تا پایان ماه صفر که برخی زائران برای زیارت امام رضا غلیه السلام مشرف می شوند همچنان ادامه داشته باشد.

,

 

,

, ,

ملاعباس، دیگر سرپرست کاروان ۴۵ نفره زائران افغانستانی با بیان اینکه مشکل خاصی تاکنون برای ورود به ایران نداشتند، افزود: روند معمولی در مرز برقرار است، هر چند که در کشور افغانستان معطلی بیشتری داشتیم اما به لطف خدا در داخل ایران کارها به سهولت انجام گرفت.

,

وی با قدردانی از خدمت رسانی خادمان حسینی گفت: بی شک اجر و پاداش این عزیزان هم نزد خدا و هم سیدالشهدا علیه السلام محفوظ است و از خداوند متعال مسئلت می کنیم با اهدای سلامتی به این عزیزان همچنان خادمیاران خوبی برای زائران حسینی و رضوی باشند.

,

پیش بینی ورود بیش از ۴۰ هزار زائر افغانستانی از مرز دوغارون برای شرکت در راهپیمایی جهانی اربعین حسینی

,

 

,

, ,

فرمانده سپاه تایباد نیز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه امسال همانند پارسال موکب های پذیرایی و اسکان در نوار مرزی دوغارون استقرار یافته، افزود: پیش بینی ما بر این است که امسال شاهد حضور پر شور زائران اربعین حسینی از کشور افغانستان باشیم و بالغ بر ۴۰ هزار نفر از این منطقه مرزی عازم کربلای معلا شوند.

,

سرهنگ ایراهیم بیدل اظهار کرد: برای تکریم زائران کشور دوست و همسایه افغانستان از ۱۰ روز قبل با برگزاری جلسات متعدد در داخل سپاه و فرمانداری تایباد هماهنگی های لازم انجام شده تا بتوانیم میزبان خوبی برای زائران اربعین حسینی باشیم.

,

وی همچنین خاطر نشان کرد: برهمین اساس گروه‌های پشتیبانی در داخل سپاه سازماندهی و تجهیز شدند و بعلاوه آنکه یک تیم به عنوان تامین و یک تیم دیگر به عنوان محور پشتیبانی بصورت ۲۴ ساعته در مرز دوغارون مستقر هستند.

,

فرمانده سپاه تایباد بیان کرد: در حوزه های امنیتی با محور شهید شوشتری و گردان امام حسین علیه السلام برنامه ریزی های لازم انجام شده و علاوه بر تدابیر امنیتی که توسط مرزبانی و ارتش اتخاذ شده، یک تیم تامین نیز از سپاه و بسیج در منطقه حضور دارند.

,

بیدل همچنین در خصوص جابجایی زائران افغانستانی گفت: با شرکت های حمل و نقل مسافربری هماهنگ و مقرر شده روزانه به تعداد ورودی زائران که از کشور افغانستان برای سفر به کربلای معلا داریم اتوبوس در اختیار کاروانها قرار بگیرد.

,

از تمام ظرفیت های محلی و استانی برای خدمت رسانی به زائران حسینی استفاده می کنیم

, از تمام ظرفیت های محلی و استانی برای خدمت رسانی به زائران حسینی استفاده می کنیم,

 

,

, ,

فرماندار تایباد نیز که لباس در این ایام لباس مرزبانی به تن کرده است، گفت: با توجه به اینکه خدمت رسانی به زائران افغانستانی به عنوان خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی به کشور دوست و همسایه محسوب می شود لذا تمام تمهیدات و تدابیر لازم برای رفاه حال زائرانی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را دارند اتخاذ شده است.

,

محسن سیاح بیان کرد: از تمامی ظرفیت های محلی، استانی و ملی و همچنین خیرین و مردم نوعدوست برای خدمت رسانی به زائران در موکب های اسکان و پذیرایی استفاده خواهیم کرد.

,

وی تصریح کرد: دو مولفه اثر گذار برای زائرانی که قصد شرکت در همایش جهانی اربعین حسینی دارند وجود دارد که یکی مرتبط به داخل کشور و دیگری برون مرزی است و سعی ما بر این است تا با استناد به این دو مولفه بتوانیم در روند خدمت رسانی و اعزام زائران افغانستانی به مشهدالرضا تسریع شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه