اخبار داغ

گفت‌و‎گو با پستچی امانتدار زنجانی؛

تقدیرها و لبخندهای مردم به پستچی انرژی می‌دهد

تقدیرها و لبخندهای مردم به پستچی انرژی می‌دهد
پستچی زنجانی گفت: تقدیرها،لبخند و خوشحالی مردم موجب انرژی مضاعف پستچی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا; پست به عنوان کهن‎ترین و گسترده‌ترین نوع ابزارارتباطی محسوب می‌شود که امروزه توانسته است جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

فعالیت‌های پستی در ایران، قدمتی سه هزار ساله دارد و حتی برخی از مورخان، ایرانیان را مبتکر ارتباط پستی می‌دانند چرا که در سال 1297 ه.ق ناصرالدین شاه دستور داد تا مؤسسه پست آن روز به وزارت تبدیل شود و اداره آن را به امین‌الملک، وزیر وظایف و رئیس دارالشوراء سپرد.

,

این فعالیت‌ها موجب شد تا در سال1873، در روز 9 اکتبر به پیشنهاد "هنریخ ون استفان" مدیر کل پست کنفدراسیون آلمان شرقی، قراردادی با عنوان " قرار داد برن" در زمینه تاسیس " اتحادیه کل پست "  در " برن" سوئیس، توسط 22 کشور جهان به امضا رسید.

,

امضاکنندگان بر اساس توافق به عمل آمده، یک قلمرو پستی را تشکیل دادند که آزادی ترانزیت برای مبادله متقابل مرسولات را در سراسر قلمرو و اتحادیه، تامین و تضمین می‌کرد. نام این اتحادیه پس از 4 سال با پیوستن کشورهای دیگر، به " اتحادیه جهانی پست " تغییر یافت.

,

از سال 1969 روز 9 اکتبر ( 17 مهر ) هر سال به عنوان روز جهانی پست نامگذاری شده است که این روز فرصت مناسبی است تا از پستچی‌هایی که در این عرصه خدمت می‌کنند، تقدیر شود.

,

هر روزه اخباری از گوشه‎و‌کنار کشور از پستچی‌های امانتدار به گوش می‌رسد که راه و رسمشان پاکی و صداقت است و در برخورد با حوادث و اتفاقات رسم امانتداری را به جا می‌آورند.

,

حسن نجفی یکی از نامه‎رسانان شرکت پست زنجان است که شهرت امانتداری او در سال گذشته در رسانه‌های مختلف استان پیچید، وی هنگام توزیع نامه و مرسوله‎های پستی، چکی را به مبلغ یک میلیارد ریال پیدا کرد و از طریق پست استان این چک را که متعلق به یکی از ارگان‎های دولتی بود، برگرداند.

,

امسال هم فرصتی شد تا موج‌رسا،با این پستچی امانتدار گفت‌و‌گو کند،خودش معتقد است مردم پستچی را امانتدار می‌دانند و مرسوله‌های خصوصی و غیر خصوصی خود را به آنها می‌سپارند.

,

وی با بیان اینکه هر پستچی در درجه اول باید امانتدار باشد، می‌گوید: اگر امانتدار خوبی نباشیم شرمنده مردم می‌شویم.

,

این پستچی زنجانی با اشاره به سختی‎های کار پست، ادامه می‌دهد: همه همکاران پست زحمات بسیاری را در سرما و گرما برای رساندن امانت مردم تحمل می‌کنند.

,

وی می‌گوید: پستچی همواره تلاش می‌کند تا در شرایط سخت مشکلات مردم را حل کند وقتی نامه‏ای یا پیامی به یک فرد منتظر می‎رسانیم، اوج خوشحالی نصیبمان می‌شود.

,

 

,

, ,

 

,

این پستچی با بیان اینکه تقدیرها،لبخند و خوشحالی مردم موجب انرژی مضاعف می‌شود، افزود: وقتی فردی از رسیدن نامه یا بسته‌ای خوشحال می‌شود ناخودآگاه این خوشحالی به پستچی نیز منتقل می‌شود.

,

وی با اشاره به خاطرات خود از دوران خدمتش، می‌گوید: زمانی که کارت پایان خدمت یکی از سربازان وطن را به خانه‌اشان رساندم، مادرش دم در آمد و بسته را تحویل را گرفت و وقتی متوجه شد کارت پایان خدمت فرزندش است آن را بوسه باران کرده و اشک از چشمانش جاری شد.

,

این پستچی می‌گوید: خاطره تلخ دوران خدمت من هم مربوط به همین مادری است که فرزند خود را قبل از دریافت کارت خدمتش،از دست داده بود و من چند هفته‌ای ناراحت این موضوع بودم.

,

نجفی ادامه می‌دهد: برخی از خانه‌های قدیمی هم که خالی از سکنه شده‌اند اما هنوز هم نامه و پیام پستی دارند و ما مجبوریم این نامه‌ها را بایگانی کنیم.

,

وی می‌گوید: به دلیل ارتباط مستمر با مردم بسیاری از افراد پستچی‌ها را می‌شناسند و در زمان غیر کاری هم هر جا ما را ببینند،عرض ارادت می‎کنند.

,

نجفی با بیان اینکه در ایام توزیع قبوض، روزی 4 تا 5 ساعت باید پیاده راه برویم تا قبوض به موقع به دست مردم برسد، افزود: پستچی‌ها همه سختی‌های کار را قبول کرده‌اند.
وی می‌گوید: اگر کتابی از خاطرات پستچی‌ها چاپ شود،حتما پرفروش‌ترین کتاب سال می‌شود.

,
,

به گزارش موج رسا، این پستچی زنجانی،متولد 1366 بوده و از سال 1390در پست استان زنجان مشغول به فعالیت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه