اخبار داغ

مدیرعامل بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان عنوان کرد؛

درمان 80 نوع بیماری با سلول‌های بنیادی/ 115 هزار نمونه خون بندناف در بانک خصوصی ذخیره‌سازی می‌شود

درمان 80 نوع بیماری با سلول‌های بنیادی/ 115 هزار نمونه خون بندناف در بانک خصوصی ذخیره‌سازی می‌شود
مرتضی ضرابی گفت: 80 نوع بیماری از جمله انواع سرطان‌ها، تالاسمی، بیماری‌های مربوط به نقص سیستم ایمنی در کشور توسط سلول‌های بنیادین درمان می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر مرتضی ضرابی، مدیرعامل بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف رویان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: فناوری بن‌یاخته‌های رویان در سال ۱۳۸۴ آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: این مرکز به همت محققان پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و با همکاری شرکت گسترش صنعت علوم زیستی باهدف تأمین سلول‌های بنیادی جهت کاربردهای درمانی به‌صورت شرکت سهامی خاص تأسیس‌شده است و در حال حاضر این مرکز در ۳۱ استان و ۲ کشور عراق و عمان نمایندگی دارد.

وی افزود: اهمیت توجه تحقیقات سلول‌های بنیادی منجر به ارسال نامه مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی به رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد مرکزی برای این موضوع شد که بلافاصله از سوی ایشان موردقبول قرار گرفت که این موضوع نقطه عطفی برای شروع کار مرکز بود.

ضرابی ادامه داد: نکته جالب در پاسخ معظم‌له به این نامه این بود که ایشان از سلول‌های بنیادی به‌عنوان ثروت هنگفت انسانی یاد کردند و فرمودند: "به این دوستان بگوئید باهمت و پشتکار هدف‌های بزرگ این تحقیقات را دنبال کنند و این ثروت هنگفت انسانی را برای ملت و کشور و خود تولید نمایند".

مرکز رویان، بزرگ‌ترین بانک سلول های بنیادی خون بند ناف خاورمیانه

وی ادامه داد: در حال حاضر دانش ذخیره‌سازی سلول‌های خون بندناف عمر زیادی در دنیا ندارد بااین‌وجود مرکز رویان با ذخیره بیش از ۱۰۰ هزار نمونه، بزرگ‌ترین بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف خاورمیانه به شمار می‌رود.

 مدیرعامل بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف کشور یادآور شد: انواع بانک بند ناف شامل بانک عمومی که در آن نمونه‌هایی که دیگران با نیت خیرخواهانه برای سایر بیماران یا مصارف تحقیقاتی اهدا کرده‌اند به‌صورت رایگان ذخیره می‌شود و بانک اختصاصی یا خانوادگی است که در آن در ازاء پرداخت هزینه نگهداری نمونه‌ها حفظ می‌شود.

وی هزینه ذخیره‌سازی خون بند ناف را چنین اعلام کرد: به‌طور تقریبی در حدود ۳ میلیون  و 200تومان هزینه اولیه برای ذخیره‌سازی باید پرداخت شود و بعدازآن نیز سالی ۱60 هزار تومان هزینه شارژ آن است.

ضربی خاطر نشان کرد: در کشور ما 15 هزار نمونه خون بند ناف در بانک عمومی و 115 هزار نمونه خون بند ناف در بانک خصوصی ذخیره شده است.

ضرابی اعلام کرد: مرکز رویان تحت استانداردهای بسیار نمونه‌ها را می‌تواند برای حداقل ۲5 سال ذخیره کند.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
, مرکز رویان، بزرگ‌ترین بانک سلول های بنیادی خون بند ناف خاورمیانه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه