اخبار داغ

بعد از گذشت 15 سال؛

5 کیلومتر راه روستایی از سال 83 تا کنون منتظر آسفالت است

5 کیلومتر راه روستایی از سال 83 تا کنون منتظر آسفالت است
جاده روستای صادق آباد به جوروندی از سال 83 احداث آن شروع شده اما متاسفانه هنوز فاصله بین روستای جوروندی و اشرف آباد به طول 5 کیلومتر علیرغم این که هرساله زیرسازی می شود آسفالت نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  کُردتودی، قرار گرفتن جاده های روستایی بیجار در دست انداز غفلت موجب بروز نگرانی روستاییان و کوچ آنها به شهر بیجار و شهرهای اقماری کرج و تهران شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

شهرستان بیجار با 299 کیلومتر راه بین شهری و 940 کیلومتر راه روستایی در استان بیشترین طول راه را به خود اختصاص داده است.

,

 

,

میزان بهرمندی مردم بیجار از راه‌های روستایی 22 درصد است که این میزان 44 درصد پائین‌تر از میانگین کشوری است.

,

 

,


70 روستای دارای جمعیت 20 تا 50 خانوار و 65 روستای کمتر از 20 خانوار این شهرستان فاقد راه دسترسی مناسب است.

,
,

 

,

یکی از جاده های بیجار که به به جاده افسانه ای مشهور شده است و از 50 سال قبل تا کنون ساخت آن سخن هر محفلی در بیجار گروس است و تیتر خبرگزاری های و مطبوعات کشوره شده و بعنوان یک برگ برنده برای افرادی که خود را برای رسیدن به صندلی سبز بهارستان آماده می کنند نیز است، جاده بیجار به همدان است.

,

 

,

در مسیر این جاده افسانه ای که به جوک سال نیز تبدیل شده است تعداد زیادی از روستاهای بخش چنگ الماس وجود دارد که بعد از گذشت 40 سال از عمر انقلاب به علت بی تدبیری مسوولان برای آسفالت 5 کیلومتر که آنها را به جاده اصلی برساند مانده اند.

,

 

,

روستای جبرییل یکی از روستاهای مسیر جاده بیجار به همدان است که تعدادی از اهالی آن روستا در گفتگو با خبرنگار کردتودی خواستار رسیدگی به مشکلشان از طریق این رسانه شدند.

,

 

,

یکی از اهالی روستای جبرییل در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: روستای جبرییل تا مسیر جاده اصلی بیجار به همدان 6 کیلومتر فاصله دارد که در طی این چند سال برای آسفالت آن به تمامی ادارات مربوطه مراجعه کرده ایم اما همچنان مشکل ما به قوت خودش باقی است.

,

 

,

وی گفت: بارش برف زمستان بیجار از قدیم الایام مشهور بوده و ما هر ساله در فصل زمستان با بارش اولین برف از تردد به شهر محروم هستیم و در همین راستا چندین نفر جان خود را از دست داده اند.

,

 

,

وی تصریح کرد: چندین بار برای آسفالت این 6 کیلومتر راه که ما را به جاده اصلی می رساند به ادارات مربوطه در شهرستان و استان مراجعه کرده ایم اما متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی انجام نداده اند.

,

 

,

این شهروند روستای بیان داشت: در مدت گذشته اتفاقاتی در محورهای مواصلاتی محدوده بیجار و زنجان می گذرد که موجب نگرانی ما شده و این سوال در ذهن ما به وجود آمده چرا مسوولان شهرستان بیجار و استان کردستان به جای آسفالت راه های روستایی محدوده استحفاظی بیجار به فکر آسفالت راه های روستایی محدوده بیجار و زنجان هستند در حالیکه استان زنجان چندین سال قبل جشن آسفالت راه های روستایی خود را برگزار کرده است؟!

,

 

,

قضیه آسفالت راه های روستایی تنها به 5 کیلومتر راه روستایی جبرییل به کلوچه و جاده بیجار همدان ختم نمی شود ، جاده روستای صادق آباد به جوروندی از سال 83 احداث آن شروع شده اما  متاسفانه هنوز فاصله بین روستای جوروندی و اشرف آباد به طول 5 کیلومتر علیرغم این که هرساله زیرسازی می شود آسفالت نشده است.

,

 

,

سید حسین رحیمی یکی از اهالی روستای جوروندی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برای آسفالت این مقدار راه تا کنون چندین بار به ادارات مربوطه مراجعه کرده ایم اما متاسفانه تا کنون موفق به دریافت کمک نشده ایم.

,

 

,

وی عنوان کرد: امسال اکثر مسوولین که برای بازدید این مسیر آمده اند قول مساعد آسفالت این جاده را داده اندکه ظاهر به علت کمبود بودجه موفق به انجام آن نشده اند.

,

 

,

این شهروند با بیان اینکه روستاییان که هر روز از این مسیر رفت وآمد میکنند فقط گرد و خاک نصیبشان می‌شود، افزود:واقعا اگر بودجه نیست چرا برای مسیر پیرتاج به قمچقای گرماب در محدوده استحفاظی زنجان بودجه هست و آسفالت آن در حال انجام است ، اما روستاهای شهرستان بیجار بعلت نبود بودجه فقط رنج می برند و به علت نداشتن راه دسترسی مناسب باید به شهر مهاجرت کنند؟

,

 

,

نداشتن شانه خاکی در مسیر این جاده، وجود چاله های فراوان ، از بین رفتن آسفالت جاده بر اثر تردد بیش از حد ماشین های سنگین، وجود پیچ های خطرناک ،انباشته شدن گل و لای در پی هر بارش ،نبود علائم راهنمایی و رانندگی و نداشتن حفاظ از مهمترین مشکلات جاده های روستائی در بیجار است که روستائیان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

,

 

,

توسعه آسفالت راه های روستایی از مطالبات به حق مردم است و مسئولان باید بیشتر از گذشته به این امر مهم توجه کنند.

,

 

,

در پایان ذکر این نکته نیز ضروری است که توسعه راه های روستایی و شهری موجب پیشرفت اقتصادی و رفاه حال عمومی خواهد شد و مسئولان با در اختیار قرار دادن بودجه های بیشتر جهت نوسازی و تکمیل جاده های کردستان بیشتر از این به فکر مردم مناطق محروم کشور باشند.
 

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه