اخبار داغ

در مراسم افتتاحیه جشنواره ابوذر سیستان و بلوچستان عنوان شد؛

رسانه ها نقشی محوری در جهان دارند/مطالبه گری و کار فرهنگی وظیفه ذاتی خبرنگاران است

رسانه ها نقشی محوری در جهان دارند/مطالبه گری و کار فرهنگی وظیفه ذاتی خبرنگاران است
جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: وظیفه یک خبرنگار علاوه بر پوشش رسانه ای و خبری، انجام کار فرهنگی و مطالبه گری در راستای حل مشکلات مردمی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، پنجمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر با حضور فعالین رسانه های جمعی سیستان و بلوچستان، جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و رئیس خانه مطبوعات استان آغاز شد.

در ابتدای این مراسم جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با گرامی داشت ایام پیاده روی اربعین، گفت: نقش رسانه ها در دنیای امروز غیرقابل انکار است، حجم عظیمی از اطلاعات که همه روزه توسط رسانه ها منتقل می شود و مردم زمانشان را برای پیگیری این مطالب می گذارند نشان دهنده نقش عظیم رسانه ها در جوامع امروزی است.

وی افزود: اگر تاریخ را بررسی کنیم نمونه های بسیاری می توانیم ببینیم که رسانه ها چه تاثیراتی گذاشته اند و این مهم نیز بر اهمیت این موضوع می افزاید.

سردار محمد ناظری با تاکید بر اینکه رسانه ها از سه دیدگاه افراطی، تفریتی و میانه روی دیده می شود، بیان کرد: هر فرد از یک نگاه به موضوع رسانه توجه کرده و در این زمینه فعالیت می کند که بر اساس منظر خود تاثیرات شگرفی نیز میگذارد، به عنوان مثال مک لوهان میگوید اگر ارشمیدس به دنبال نقطه اتکایی بود تا جهان را جابجا کند من به دنبال رسانه هستم تا دنیا را جابجا کنم این نظر نشان دهنده قدرت رسانه هاست.

وی ادامه داد: وظیفه یک خبرنگار یادگیری، آموزش، اندیشه پروری، هدایت و انتخاب صحیح است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ناظری با اشاره به اینکه هر کس میخواهد در بحث فرهنگ اقدام کند باید لایه های شش گانه فرهنگ را بشناسد، اذعان کرد: یکی از مسائلی که خبرنگاران با آن روبه رو هستند همین مسئله فرهنگ است، تا چند وقت قبل میگفتند دهکده رسانه ای اما اینک دیگر جهان رسانه ای است همان گونه که یک رسانه می تواند جهنم را بهشت القاء کند می تواند بهشت را نیز جهنم بنمایاند در همین امریکایی که خیلی ها آن را بهشت برین میدانند 25میلیون خانوار دغدغه غذا دارند اما رسانه ها از آن چنین مکانی القاء کرده و ایران اسلامی را بد جلوه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی میگوییم بسیج باید به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب توجه داشته باشیم، با تفکر بسیج باید کار کنیم چرا که ما خرمشهرهای زیادی در پیش رو داریم، ما خرمشهرهای رسانه ای زیادی داریم که باید به همت اصحاب رسانه ای و جبهه فرهنگی فتح شوند.

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: انتظار داریم تا جبهه فرهنگی انقلاب در استان تشکیل شود تا دغدغه های فرهنگی استان را مورد مطالعه قرار داده و درکنار حل مشکلات، به عنوان یک بسیجی آن اندیشه پاک رهبر انقلاب را مطالعه کرده و مطالبه گری خاص اصحاب رسانه را در جامعه داشته باشند.

آغاز به کار پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر
مسئول بسیج رسانه سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با اعلام رسمی آغاز جشنواره رسانه ای ابوذر در استان، گفت: ارسال آثار از امروز آغاز و تا ۳۰ دی ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، در این جشنواره تنها آثاری پذیرفته خواهند شد که از ۳۰ دی سال ۹۷ تا ۳۰ آذر ۹۸ در یکی از رسانه های استان منتشر شده باشند.

یوسف علی بیگی افزود: 12 محور این جشنواره دفاع مقدس و جبهه مقدس، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، بسیج و حوزه های اقدام، مبارزه با آسیب های اجتماعی، محرومیت زدایی، بصیرت و دشمن شناسی، دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، مسائل صنفی خبرنگاران، موضوعات اجتماعی آزاد، وحدت و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی در خصوص قالب های ۹گانه جشنواره نیز بیان کرد: تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش، یادداشت، مقاله، عکس و موشن گرافی قالب های مورد نظر جشنواره ابوذر می باشند.

علی بیگی ادامه داد: امسال دست خبرنگاران شرکت کننده در این جشنواره بسیار باز است چراکه با توجه به تعداد محورها و قالب ها، میتوانند 3 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مسئول بسیج رسانه سیستان و بلوچستان در خصوص اهداف جشنواره ادامه داد: حمایت از تولید آثار فاخر رسانه ای، ایجاد فضای رقابتی سالم رسانه ای، ایجاد انگیزه برای تولید خبر در راستای اهداف انقلاب و همچنین ایجاد تعامل بیشتر با بسیج رسانه از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره هستند.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از400 اثر به دبیرخانه جشنواره ابوذر استان ارسال شد، امسال نیز علاقه‌مندان جهت شرکت در جشنواره باید آثار خود را از طریق تارنمای ثبت نام در جشنواره به آدرس abozar-sb.ir ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه آثار برگزیده توسط داوران جشنواره به مرحله نهایی و کشوری جشنواره راه می‌یابد، اظهار کرد: آدرس دبیرخانه جشنواره زاهدان، تقاطع خیابان شهید طالقانی و مصطفی خمینی، ساختمان شهید نوری صفا، سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آغاز به کار پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه