اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

ناآرامی‌های عراق، توطئه آمریکا و عربستان برای مخالفت با اصل اربعین بود/ اغتشاشِ بغداد، فتنه 96 دیگری که در نطفه خفه شد/ سوءاستفاده از مردم مطالبه آنها را به انزوا برد

ناآرامی‌های عراق، توطئه آمریکا و عربستان برای مخالفت با اصل اربعین بود/ اغتشاشِ بغداد، فتنه 96 دیگری که در نطفه خفه شد/ سوءاستفاده از مردم مطالبه آنها را به انزوا برد
حجت الاسلام علی رسولی گفت: اغتشاشات عراق کاملا مشابه دی ماه 96 در ایران بود زیرا عده ای افراد رها و بی لیدر درصدد سوءاستفاده از خواسته عمومی مردم در شهرهای شیعه نشین بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسائل سیاسی درباره اغتشاشات اخیر عراق که در راستای انحراف اجتماع جهانی اربعین انجام شد، به خبرنگار تیتریک، گفت: این اتفاقات مشابه فتنه 88 در ایران بود زیرا در حالی که مردم تقاضاهایی به حق در راستای فساد مالی برخی مسئولین در شهر بغداد، بیکاری و فقدان اشتغال داشتند، شعارها به مسیر دیگری هدایت شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
حجت الاسلام علی رسولی با اشاره به اینکه به نظر می رسد اقدام مذکور، حرکتی حساب شده بود اما همانند توطئه های گذشته ناشیانه و با عجله آغاز و در نطفه خفه شد، افزود: اگر رسانه ها همچنان این موضوع را دنبال می کنند اما اصل توطئه شکست خورده و جمع شده است. 
,
 
,
وی اظهار داشت: اغتشاشات عراق کاملا مشابه دی ماه 96 در ایران بود زیرا عده ای افراد رها و بی لیدر درصدد سوءاستفاده از خواسته عمومی مردم در شهرهای شیعه نشین بودند، در حالی که اگر این اقدام در شهرهای سنی نشین شکل می گرفت شاید جواب می داد. 
,
 
,
حجت الاسلام رسولی با اشاره به  شیطنت ها و بهره برداری NBC و CNN و BBC، رسانه های غربی و العربیه عربستان از اتفاقات عراق، تصریح کرد:  شیطان هایی که به دنبال نفاق در عراق بودند مخالفت با اصل اربعین را در نظر داشتند در نتیجه از مطالبات مردم سوء استفاده کردند.  
,
 
,
وی اربعین را اقدامی دیرینه و سنتی در عراق دانست و گفت:  جهانی شدن اربعین توسط ایران ضربه ای جدی به دشمن خواهد بود و استکبار تحمل پذیرش این مسئله را ندارد که سنت دیرینه عراق به وسیله ایرانی ها به همایشی سیاسی و مبحث کلان استراتژیک مبدل شده است. 
,
 
,
حجت الاسلام رسولی افزود: عربستان و آمریکا اربعین را مسئله ای سیاسی و استراتژیک می دانند که توسط ایرانی ها محتوا داده شد، آن را هدفمند کرده و در سیاست های جهانی و منطقه ای تعیین کننده شده است، در نتیجه این مسئله را بر نمی تابند و برای برخورد با آن مسیر تقاضاهای مشروع را تغییر دادند. 
,
 
,
کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه طرح تقاضاهای مشروع توسط مردم همزمان با اربعین را توطئه ای دیگر دانست و اظهار داشت: مردم مجال برای بیان دغدغه های خود داشتند در حالی که طرح مشکلات در این برهه اقدام ناشیانه ای بود و انحراف آن نیز خواسته های به حق مردم را گم کرد و مشکلات نیز حل نشد.  
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه