اخبار داغ

معاون دانشجویی دانشگاه یزد:

اسکان 5 هزار و 700 دانشجوی در خوابگاه‌های دانشگاه یزد/ احداث سرای متأهلین در دستور کار قرار دارد

اسکان 5 هزار و 700 دانشجوی در خوابگاه‌های دانشگاه یزد/ احداث سرای متأهلین در دستور کار قرار دارد
معاون دانشجویی دانشگاه یزد اعلام کرد: پنج هزار و 700 دانشجوی دختر و پسر در خوابگاه های دانشگاه یزد اسکان داده شده اند که 40درصد از کل دانشجویان دانشگاه را شامل می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد‌رضا صادقیان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه یزد گفت: دانشگاه یزد دارای 10 واحد خوابگاه خواهران با ظرفیت 3 هزار و 367 نفر و 10 واحد خوابگاه برادران با ظرفیت 2 هزار و 586 نفر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی بابیان این‌که نسبت دانشجویان خوابگاهی دانشگاه نسبت به سال گذشته تغییر نداشته است افزود:  2 هزار و 400 نفر از 6 هزار و 200 دانشجوی پسر دانشگاه یزد در خوابگاه اسکان داده‌شده‌اند و همچنین سه هزار و 300 نفر از هشت هزار و 200 دانشجوی دختر دانشگاه خوابگاهی هستند که درمجموع  40درصد از کل دانشجویان دانشگاه در خوابگاه‌ها اسکان داده‌شده‌اند.

,

معاون دانشجویی دانشگاه یزد بابیان این‌که  کمبودی در تأمین خوابگاه برای دانشجویان دانشگاه یزد وجود ندارد ادامه داد: علی‌رغم این موضوع اما برای رفاه حال دانشجویان متأهل نیاز به ساخت سرای متأهلی است و همچنین برای رفاه حال دانشجویان تحصیلات تکمیلی به سرای خواهران و برادران با شرایط بهتری نیاز است.

,

صادقیان در خصوص تأمین خوابگاه برای دانشجویان شهرستان‌های اطراف گفت: با توجه به بعد مسافت و دشواری و سختی رفت‌وآمد اکثر دانشجویان بومی که مسافت نزدیک زیر 100 کیلومتر دارند در خوابگاه اسکان داده می‌شوند.

,

وی با اشاره به اقدامات مختلف نظارتی بر خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه تأکید کرد: درزمینه های مختلف  بهداشتی، امنیتی، اخلاقی و ... از سوی متصدیان خوابگاه‌ها، ناظر بهداشت و انتظامات کنترل و نظارت‌های لازم انجام می‌شود و در این خصوص اطمینان خاطر به خانواده‌ها داده می‌شود.

,

صادقیان عنوان کرد: چند سال پیش طی طرح رتبه‌بندی که از سوی وزارت علوم انجام شد؛خوابگاه‌های خواهران دانشگاه یزد در رتبه 1 و2 و خوابگاه برادران دانشگاه نیز در  رتبه 2 و3 قرار گرفتند.

,

وی بابیان این‌که ایجاد خوابگاه متأهلی و خوابگاه خودگردان از تقاضا و درخواست‌های مکرر دانشجویان است اظهار داشت: با توجه به این‌که در اتاق‌ها بیش‌ازحد ظرفیت اسمی دانشجو اسکان داده‌شده ایجاد خوابگاه‌های جدید ضروری است و همچنین تعویض شیرآلات خوابگاه‌ها و همچنین خرید فرش از دیگر نیازهای خوابگاه‌های دانشگاه است.

,

معاون دانشجویی دانشگاه یزد عنوان کرد: هرساله خوابگاه‌های دانشگاه یزد در تابستان برحسب نیاز تعمیر و بازسازی می‌شود و با توجه به تقاضای مکرر دانشجویان طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده احداث سرای متأهلین در دستور کار قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه