اخبار داغ

استاندار مازندران:

صادرات محصولات کشاورزی مازندران باید افزایش یابد

صادرات محصولات کشاورزی مازندران باید افزایش یابد
استاندار مازندران با اشاره به سابقه تاریخی صادرات محصولات کشاورزی مازندران به کشورهای حاشیه دریای خزر و جنوب قفقاز، گفت: مازندران قطب تولید محصولات کشاورزی است و در کنار دریای خزر قرار دارد می‌توان صادرات را افزایش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، همایش روز روستا و عشایر عصر امروز با حضور استاندار مازندران،  مدیرکل امور روستایی استانداری، چند تن از فرمانداران، مدیران کل، مردم و مسئولین در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله میاندورود برگزار شد.
 
مجید حسین‌زادگان استاندار مازندران در این مراسم با تبریک این روز به روستاییان و عشایر، اظهار کرد: علت‌های زیادی برای مهاجرت روسیاییان مطرح می‌کنند و حرف های زیادی در مورد اهمیت روستا زده می‌شود با این حال سیاست دولت توزیع عادلانه خدمات اجتماعی است.
 
حسین‌زادگان بیان کرد: امروز اکثر روستاهای ما دارای اینترنت هستند و روستاهای بالای 20 خانوار ما دارای برق است و 75 درصد روستاهای مازندران گازدار هستند.
 
وی با بیان اینکه نتوانستیم روستاییان را خودکفا کنیم، افزود: در روستاها تمرکز را روی کشاورزی گذاشتیم اما با این حال ظرفیت‌های خالی کشاورزی زیادی است که نتوانستیم پر کنیم.
 
حسین‌زادگان با تاکید بر اینکه 60 درصد اشتغال استان در بخش خدمات است و تنها 30 درصد در بخش کشاورزی، تصریح کرد: باید در کنار کار کشاورزی به حوزه اقتصاد غیرکشاورزی و تولیدی توجه کرد.

وی با بیان اینکه روستاییان میراث خود را حفظ کردند و به همین دلیل شفافیت، صداقت، شهامت و شجاعت در روستاها بیشتر است، گفت: چون تامین نیازهای غذایی برای ما مهم بود حوزه غیر زراعی روستاها را ندیدیم و به خدمات گردشگری و صنایع دستی که توان رقابت با کشاورزی را دارند توجه نکردیم.
 
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: باید در زمینه تولیدات کشاورزی و مشتقات آن به استانداردهای جهانی برسیم که افزایش سطح درآمد کشاورزان را در پی دارد و امروز اگر اقتصاد ما مورد قبول نیست به‌دلیل استفاده نکردن از ظرفیت‌ها است.
 
حسین‌زادگان با اشاره به انتخاب ساری به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، اظهار کرد: روستاها باید کانون گردشگری شوند.
 
وی با اشاره به سابقه تاریخی صادرات محصولات کشاورزی مازندران به کشورهای حاشیه دریای خزر و جنوب قفقاز، گفت: این کشورها اکثر مواد غذایی خود را وارد می‌کنند و با توجه به اینکه مازندران قطب تولید محصولات کشاورزی است و در کنار دریای خزر قرار دارد می‌توان صادرات را افزایش داد.
 
خسرو طالبی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران نیز در این همایش با بیان اینکه ۴۵ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند، اظهار کرد: برای آسایش و راحتی روستائیان باید تسهیلات بیشتری برای زندگی آنها در نظر بگیریم.
 
طالبی بیان کرد: باید زیست مردم، اقتصاد، کشاورزی و تجارت مردم را تسهیل کنیم و مشکلاتی که جوانان روستایی ما برای تامین سوخت، استفاده از زمین کشاورزی، تهیه کود و سم دارند برطرف شود و اگر تلاش بیشتری داشته باشیم مردم به برگشت به روستاها ترغیب می‌شوند.
 
وی با تاکید بر اینکه باید به فرهنگ اصیل روستایی برگردیم، خاطرنشان کرد: برای بیمه روستایی دولت این بودجه را فقط برای روستائیان اختصاص داده است و شوراها و دهیاران به مردم اطلاع رسانی کنند.
 
طالبی با بیان اینکه رضایت‌مندی مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی ما است، تصریح کرد: مدیران درب اتاقشان برروی مردم باز باشد چون رجوع مردم به ما نعمت خداوند است و باید آن را قدر بدانیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه