اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه:

حملات ترکیه در راستای جلب رضایت واشنگتن، تلاویو و ارتجاع عربی است/ این عملیات به گرایشات قومی دامن می‌زند

حملات ترکیه در راستای جلب رضایت واشنگتن، تلاویو و ارتجاع عربی است/ این عملیات به گرایشات قومی دامن می‌زند
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: مقامات ترکیه با این توجیه که در صدد قلع و قمع و سرکوب نیروهای مخالف در این بخش هستند این عملیات را آغاز کرده اند اما این عملیات از جمله اقدامات نظامی است که رضایت واشنگتن، تلاویو و ارتجاع عربی را در پی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به حملات ترکیه به شمال سوریه گفت: این عملیات در مناطق مرزی مشترک با سوریه صورت گرفته و این اقدام مخالف با تمامی موازین بین المللی است که بسیاری از کشورها و مجامع بین المللی این عملیات را محکوم کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ابراز کرد: مقامات ترکیه با این توجیه که در صدد قلع و قمع و سرکوب نیروهای مخالف در این بخش هستند این عملیات را آغاز کرده اند اما این عملیات از جمله اقدامات نظامی است که رضایت واشنگتن، تلاویو و ارتجاع عربی را در پی دارد و می توان گفت این عملیات هم سو با خواسته های آمریکا، اسرائیل و ارتجاع عربی است.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: این عملیات زمینه ای برای فعالیت مجدد گروه های تروریستی در منطقه شمال سوریه فراهم می کند تا گروه های تکفیری بتوانند در سایه حمایت های نظامی ترکیه در جهت تضعیف دولت سوریه گام بردارند.

,

قنادباشی با بیان اینکه آمریکایی ها سال گذشته در صدد خروج از بخش های شمالی سوریه بودند اما نگران از این موضوع بودند که خروج آنها موجب تقویت دولت سوریه و نگرانی اسرائیلی ها شود، تصریح کرد: مقامات آنکار با واشنگتن ظاهرا به صورت پنهانی به توافق رسیده اند که نیروهای نظامی ترکیه جایگزین نیروهای آمریکایی شوند.

,

وی ادامه داد: تا بخشی از اهداف و مأموریت های نیروهای آمریکایی درشمال سوریه به اجرا در آورند؛ چرا که هدف آمریکا از ابتدا با ایجاد پایگاه در سوریه تضعیف این دولت و پس از آن تضعیف کشورهای محور مقاومت بوده است؛ چرا که آمریکا در تلاش است با تضعیف نگه داشتن سوریه، رضایت اسرائیلی ها را جلب کند.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار کرد: عملیات ترکیه در شمال سوریه می تواند عواقب بسیار زیادی داشته باشد همان گونه که هم اکنون عده زیادی از مردم کُرد در این منطقه کشته شده اند و هزاران نفر در شهرهای کوچک  این بخش آواره شده اند.

,

قنادباشی در پایان خاطر نشان کرد: در واقع این اقدام ترکیه به گرایشات قومی دامن می زند که بر خلاف امنیت منطقه و جهان اسلام است؛ به طور کلی دامن زدن به گرایشات قومی ایجاد زخمی است که التیامش به این سادگی میسر نخواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه