اخبار داغ

وعده‌هایی از جنس کتاب؛

بی‌خیالی مسئولان و بلاتکلیفی دانش‌آموزان/ انتظار دانش آموزان برای دریافت کتاب از نیمه مهر هم گذشت

بی‌خیالی مسئولان و بلاتکلیفی دانش‌آموزان/ انتظار دانش آموزان برای دریافت کتاب از نیمه مهر هم گذشت
بعد از گذشت 18 روز از شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس هنوز هستند دانش آموزانیکه در انتظار کتاب درسی را به سرمی برند و قربانی کوتاهی مسئولان می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; توزیع کتاب های درسی دانش آموزان در سنوات گذشته به دو روش توزیع کتاب از طرف مدارس در اولین روز مهرماه و خرید از طریق کتابفروشی های مجاز از دهه دوم شهریور ماه انجام می شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

در سال های گذشته دانش آموزان دوره ابتدایی و دانش آموزان رشته کارودانش از طریق مدارس کتاب های خود را در روز اول مهر تحویل می گرفتند و دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان کتاب های خود را از کتابفروشی ها تحویل می‌گرفتند.

,

در پی دولت الکترونیک و طرح خرید کتاب درسی دانش آموزان از طریق سامانه توزیع کتاب درسی، دو روش، خرید گروهی کتاب از طریق مدارس و خرید کتاب به صورت فردی از طریق سامانه، در پیش پای دانش آموزان قرار گرفت. که در روش اول مدارس هزینه کتاب ها را دریافت و به صورت رایگان درخواست خرید کتاب را انجام می دادند.

,

این طرح علاوه برمزایایی که داشت و در راستای اجرای دولت الکترونیک حرکت می کرد، عاری از نقص نبود و بزرگترین نقصی که در این طرح مشاهده می شود بی کتاب ماندن دانش آموزانی است که مدارس خود را تغییر داده اند.

,

در سنوات قبل اگر دانش آموز مدرسه خود را تغییر می داد، پول کتاب را از مدرسه اول تحویل می گرفت  به مدرسه دوم می داد و کتاب های خود را از مدرسه دوم تحویل می گرفت؛ ولی در این طرح دانش آموزی که مدرسه خود را تغییر می دهد، محل تحویل کتاب هایش تغییر نمی کند و در این حالت هیچ یک از مدارس، نه مرسه اول و نه مدرسه دوم عهده دار تحویل کتاب به دانش آموز نمی شود.

,

این مسئله در بعد تربیتی تاثیر بالایی را در ذهن دانش آموز و به خصوص دانش آموزان دوره ابتدایی خواهد داشت؛ و این موضوع زمانی شدت می بابد که دانش آموز مشاهده کند که همه دوستان و همکلاسی هایش کتاب دریافت کرده اند و او در مدرسه ای که جدیدالورود است کتابی دریافت نکرده است.

,

توزیع کتاب فقط در مقطع ابتدایی مشکلی ندارد

, توزیع کتاب فقط در مقطع ابتدایی مشکلی ندارد, توزیع کتاب فقط در مقطع ابتدایی مشکلی ندارد,

متاسفانه با گذشت 18روز از شروع سال تحصیلی، دانش آموزان برخی از مدارس هنوز کتاب های درسی خود را به صورت کامل دریافت نکرده اند و با سردرگمی مشغول به تحصیل هستند.

,

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان دوم شهریور ماه در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به آغاز توزیع کتاب های درسی متوسطه دوره دوم گفته بود بعد از اتمام توزیع کتب درسی ابتدایی توزیع کتب درسی دوره دوم متوسطه توسط آموزش و پرورش آغاز می شود و نهایتا تا 20 شهریور این توزیع ادامه خواهد داشت.

,

وی با بیان اینکه آخرین مرحله توزیع کتب درسی شامل توزیع کتب درسی رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش است ابراز کرد: بعد از 20 شهریور توزیع کتب درسی رشته های فنی  حرفه ای  کار و دانش آغاز می شود.

,

حسنلو با بیان اینکه سعی داریم هیچ دانش آموزی در اول مهر ماه بدون کتاب درسی در مدرسه حضور نداشته باشد و تمامی دانش آموزان کتب درسی خود را در اول مهر دریافت کرده باشند، عنوان کرده بود: هیچ گونه مشکلی در توزیع کتب درسی وجود ندارد و فقط توزیع کتب درسی اول ابتدایی به دلیل ثبت نام اینترنتی کتب و خطا های انسانی و سیستمی، توزیع کتاب درسی کمی با مشکل مواجه شده است که سعی در رفع مشکل به وجود امده داریم تا اول مهر ماه هیچ دانش آموزی دچار مشکل نباشد.

,

ولی با گذشت 18 روز از شروع سال تحصیلی، هنوز هستند دانش آموزانی که طعم وعده های کتاب را به جان و دل پذیرا شده اند و تا به امروز هیچ کتابی دریافت نکرده اند و قربانی بی تدبیری دولت شده‌اند.

,

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان دیروز با اشاره به اینکه کمبود کتاب های درسی به دلیل تغییر رشته و تغییر مدرسه برخی دانش آموزان است، ابراز کرد: موارد در دست بررسی و اقدام است تا مشکل را حل کنیم.

,

وی با بیان اینکه در توزیع کتاب مقطع ابتدایی هیچ مشکلی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: در مقطع متوسطه و رشته های فنی و کار و دانش به دلیل طولانی شدن بازه انتخاب رشته و تغییر رشته دانش آموزان کمی با مشکل مواجه شده ایم که به زودی این مشکلات حل خواهد شد.

,

حسنلو با اشاره به مشکل توزیع کتاب در رشته های فنی و کارودانش، تصریح کرد: برای رفع مشکل توزیع کتاب دانش آموزان کارودانش سعی شده است نواحی با همدیگر هماهنگ شوند و کتب اضافی مناطق به سایر مناطق دارای مشکل ارسال شود.

,

راه‌های دریافت کتاب درسی دانش‌آموزان

, راه‌های دریافت کتاب درسی دانش‌آموزان, راه‌های دریافت کتاب درسی دانش‌آموزان,

سازمان پژوهش و برنامه ‌ریزی آموزشی ۱۵ مهر در اطلاعیه‌ای، راه‌های دریافت کتاب درسی دانش‌آموزان را به این روش ها اعلام کرد: ملاک توزیع کتاب درسی ثبت‌نام دانش‌آموز توسط مدرسه در سامانه سناد و سپس ثبت سفارش کتاب درسی (سفارش گروهی یا فردی) در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی است. اگر دانش‌آموزی به هر دلیل موفق به دریافت کتاب درسی نشده است باید فرآیند زیر را پیگیری کند:

,

۱- مراجعه به مدرسه برای ثبت‌نام

,

۲- ثبت نام در سامانه سناد توسط مدرسه

,

۳- ثبت نام در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی (یاد آورمی شود در صورتی که کتاب درسی برای دانش آموز، در سامانه ثبت نام شده باشد و پایه یا رشته تحصیلی و یا محل تحصیل وی تغییر کرده باشد، ضرورت دارد اصلاح سفارش انجام پذیرد تا صدور حواله از منطقه به مدرسه امکان پذیر شود.)

,

۴- ارسال کتاب از منطقه به مدرسه

,

۵- تحویل کتاب به دانش آموز از طریق مدرسه

,

مدیران مدارس موظف هستند تمامی دانش‌آموزان حاضر در مدرسه را در سناد ثبت‌نام نمایند (مدرسه نباید دانش‌آموز ثبت‌نام نشده، در سناد داشته باشد)، همچنین تعداد دانش‌آموزان بدون سفارش کتاب درسی هر مدرسه در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باید صفر باشد.

,

مدارس باید وضعیت کتاب درسی هر یک از دانش آموزان مدرسه را کنترل نمایند و در صورت نیاز سریعاً نسبت به ثبت نام کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی اقدام و جهت دریافت کتاب درسی جامانده ها از منطقه پیگیری نمایند.

,

مسؤولیت حُسن تحویل کتاب درسی به دانش آموزان بر عهده مدیران محترم آموزش و پرورش مناطق و مدیران مدارس است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه