اخبار داغ

به همت شورا و شهرداری تربت حیدریه انجام گرفت؛

بازگشت نام شهدا به معابر و خیابان‌های تربت حیدریه

بازگشت نام شهدا به معابر و خیابان‌های تربت حیدریه
پس از انتشار گزارشی در ۳۱ شهریور ماه امسال مبنی بر حذف نام شهدا از برخی معابر شهری که در سالیان گذشته روی داده و همچنین مطالبه عمومی برای بازگرداندن نام شهدا به کوچه و خیابانها، به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری و کمیسیون خدمات شهرداری نصب مجدد تابلوها با نام شهدا در خیابان آیت الله طالقانی آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ اواخر شهریور ماه امسال بود که پس از رسانه ای شدن حذف نام شهدا از برخی نقاط تهران، طبق بررسی های میدانی انجام شده این موضوع در شهر تربت حیدریه که چند سالی بود رخ داده رویت  و بسیاری از معابر و کوچه ها که قبلا مزین به نام شهید آن محله بود امروز فقط نام کوچه  با شماره خیابان در تابلوها درج شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

نامگذاری معابر و اماکن به نام شهدای انقلاب، ۸ سال دفاع مقدس، عملیات تروریستی در طول 40  سال پس از پیروزی انقلاب و شهدای مدافع حرم تابع یک آئین نامه است، با این تفاوت که در این نامگذاری، تقاضای اعضای خانواده درجه اول شهدا به عنوان اولویت بررسی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

,

در واکنش به این گزارش امانی و وطندوست دو عضو شورای شهر تربت حیدریه در مصاحبه های جداگانه ضمن بیان بی اطلاعی از این موضوع اعلام کردند که تاکنون چنین مسئله ای گزارش نشده و مصداق ها را اعلام کنید تا پس از بررسی و هماهنگی با بنیاد شهد و امور ایثارگران نام شهدا را به تابلوهای معابر برگردانیم.

,

این موضوع همچنان ادامه داشت و برخی افراد انقلابی نما در غبارروبی گلزار شهدای بهشت عسکری هفته دفاع مقدس که داعیه دار انقلاب بودند به این موضوع واکنش نشان دادند و این مسئله را تکذیب کردند که بلافاصله با واکنش برخی حاضرین مواجه شدند که این موضوع چند سالی است در سطح معابر و خیابانها اتفاق افتاده است.

,

بهرحال رسالت این رسانه ایجاب می کرد تا مصادیق اعلام شود هر چند که در گزارش منتشر شده ۳۱ شهریور برخی مصادیق با عکس به مسئولان اعلام شد و در ادامه با انتشار برخی تصاویر در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز بر آن افزوده شد.

,

با توجه به مطالبه عمومی از سوی مردم و بالاخص خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برای بازگرداندن نام شهدا به کوچه و خیابانها، طی روزهای اخیر و به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری و کمیسیون خدمات شهرداری نصب مجدد تابلوها با نام شهدا در خیابان آیت الله طالقانی آغاز شده است.

,

ضمن قدردانی از دست اندرکاران این برنامه، امید است این روند همچنان برای سایر معابر سطح شهر از جمله کوی شهید گلچین، خیابان سپهبد شهید قرنی، شهید چمران، شهید هاشمی نژاد و ... ادامه داشته باشد.

,

شهرستان تربت حیدریه ۶۷۷ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۲۰۰ شهید ان متعلق به شهر تربت حیدریه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه