اخبار داغ

معاون فرماندار خرم‌آباد:

شیوع بیماری هاری در خرم‌آباد/ سگ‌های ولگرد توسط شهرداری جمع‌آوری شود

شیوع بیماری هاری در خرم‌آباد/ سگ‌های ولگرد توسط شهرداری جمع‌آوری شود
معاون سیاسی فرماندار خرم‌آباد با اشاره به شیوع بیماری هاری در خرم‌آباد گفت: شهرداری اقدامات سریع در راستای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد انجام دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود آشناگر در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: بیماری هاری در بخش‌های زاغه و مرکزی خرم‌آباد شیوع داشته به طوری که طی ماه های اخیر پنج مورد بیماری هاری در دام‌های منطقه عشایری و روستایی کیان در زاغه و چهار مورد گزش افراد توسط سگ مبتلا به بیماری هاری مشاهده و گزارش شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,


وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه تا ۷۲ ساعت بعد از گزش قابل انجام است، افزود: از شهریور ماه امسال تاکنون چهار مورد گزش گزارش شده است اما با اقدامات سریع وپیشگیرانه و به موقع واکسن از ایجاد علائم در این افراد جلوگیری به عمل آمد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری خرم‌آباد بیان کرد: با توجه به تعداد زیاد سگ های ولگرد در حاشیه شهر واحتمال شیوع بیماری هاری، شهرداری باید اقدامات سریع در خصوص کنترل جمعیت سگ‌ها را انجام و آموزش‌های لازم را به همشهریان ارائه دهد.

وی گفت: دامپزشکی واکسن را برای سگ‌ها و افراد در معرض خطر این مناطق انجام داده و با کمک صدا وسیما، کارشناسان دامپزشکی وشبکه بهداشت با تهیه بروشور آموزش‌های لازم داده می‌شود.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه