اخبار داغ

در نشست خبری مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان عنوان شد؛

حدود یک سوم شهرستان‌های کردستان فاقد اداره تعزیرات حکومتی هستند!/ درخواست کمک تعزیرات حکومتی کردستان از سپاه و بسیج

حدود یک سوم شهرستان‌های کردستان فاقد اداره تعزیرات حکومتی هستند!/ درخواست کمک تعزیرات حکومتی کردستان از سپاه و بسیج
مدیرکل تعزیرات حکومتی با اشاره به کمبود بازرس در سطح استان برای رسیدگی به تخلفات بازار و اصناف از سپاه و بسیج کردستان خواست که به تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت و معدن کمک کنند و معتمدین خود را به آنها معرفی کرده تا پس از آموزش براییشان کارت بازرسی افتخاری صادر شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، سیدنجیم حسینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان با اشاره به مأموریت های سازمان تعزیرات حکومتی، این سازمان را یک دستگاه شبه قضایی و حاکمیتی خواند که مستقیماً زیر نظر قوه مجریه فعالیت می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

وی یکی از وظایف مهم این سازمان را رسیدگی به تخلفات اقتصادی در سطح بازار عنوان کرد و گفت: در این خصوص دستگاه های ضابط تعزیرات حکومتی، همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت بازرسانشان شبانه روز در سطح بازار حضور دارند و برای تخلفات مربوطه پرونده تشکیل می دهند و تعزیرات حکومتی نیز  پس از بررسی حکم مربوطه را صادر می کند.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان ادامه داد: در شش ماه گذشته 5 هزار و 431 پرونده تخلفات صنفی در بخش کالا و خدمات (3338 پرونده)، قاچاق(1945 پرونده) و بهداشت و درمان (148 پرونده) تشکیل شده که به 5 هزار و 396 مورد آن رسیدگی شده است.

,

حسینی گفت: شهرستان های دیواندره، سروآباد و دهگلان فاقد اداره تعزیرات هستند و امورات آنها به ترتیب توسط تعزیرات بیجار، مریوان و قروه انجام می شود و روسای تعزیرات این شهرستانها در هفته یکبار در شهرستان مربوطه برای رسیدگی به پرونده ها حضور می یابند.

,

وی افزود: تعزیرات حکومتی در شهرستان سنندج 5 شعبه صدور رأی بدوی و 2 شعبه تجدیدنظر دارد که پرونده ها پس از اعتراض به شعبه تجدید نظر انتقال داده می شوند و پس از صدور رای قطعی در این شعبه حکم مربوطه برای اجرا صادر می شود.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی از نظارت پایدار بر مراکز درمانی، بهداشتی و داروخانه های استان خبر داد و گفت: بیماران هرگونه گران فروشی، زیرمیزی و تخلف را در این مراکز مشاهده کردند می توانند به تعزیرات حکومتی گزارش کنند تا با همکاری بازرسان دانشگاه علوم پزشکی با تخلفات برخورد شود.

,

وی ادامه داد: قطعا نحوه نظارت بازرسان در سطح بازار خالی از ایراد نیست و گاهاً شاید با پیشنهاد رشوه تطمیع شوند و تخلفات را گزارش نکنند که در همین خصوص از مردم تقاضا داریم موارد اینچنینی را به سامانه 135 گزارش کنند تا به شدت با انها برخورد شود. وی همچنین از اصناف خواست فقط به بازرسانی اجازه بازرسی دهند که کارت بازرسی دارند چون بعضا ممکن است برخی از این مورد سوءاستفاده کنند.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی با اشاره به کمبود بازرس در سطح استان برای رسیدگی به تخلفات بازار و اصناف از سپاه و بسیج خواست که به تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت و معدن کمک کنند و معتمدین خود را به آنها معرفی کرده تا پس از آموزش براییشان کارت بازرسی افتخاری صادر شود.

,

حسینی همچنین رسانه ها را چشم بینا و زبان گویای مردم خطاب کرد و گفت: اگر رسانه ها آزادانه به زوایای پنهان و آشکار مسؤولان ورود کنند فساد از بین می رود و البته رسانه ها هم باید در اطلاع رسانی های خود به اصل صداقت توجه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه