اخبار داغ

اجرای ۷۰ پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد ریال در استان مرکزی

اجرای ۷۰ پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد ریال در استان مرکزی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، گفت: ۷۰ پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد ریال در استان در حال اجراست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: در حال حاضر ۷۰ پروژه گردشگری با حجم سرمایه گزاری ۳۵ هزار میلیارد ریال در استان مرکزی در حال ساخت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

ایزدی با اشاره به صدور مجوز ۳۵ پروژه گردشگری طی ۱۸ ماه گذشته در استان اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل یک هتل آپارتمان، ۱۰ اقامتگاهه بوم گردی، ۹ سفره خانه سنتی، ۶ مجتمع تفریحی گردشگری، ۱ آموزشگاه گردشگری و ۸ دفتر خدمات مسافرتی است.

,

وی ادامه داد: در این مدت مجوز بهره‌برداری ۱ هتل و ۱۰  اقامتگاه بوم‌گردی صادر و ۲۲۲ نفر اشتغال‌زایی مستقیم  در این حوزه ایجاد شده است.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: در مدت مذکور ۱۴۹ هزار گردشگر داخلی و  ۱۳۵۳۰ گردشگر خارجی در مراکز گردشگری استان حضور پیدا کرده اند.

,

ایزدی در خصوص وضعیت تشکل‌های غیردولتی در حوزه گردشگری نیز تصریح کرد: ۱۲  تشکل در سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی فعال است که از این تعداد  ۱۰ تشکل در حوزه گردشگری فعالیت بیشتری دارند.

,

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه