اخبار داغ

وزیر صمت در اردبیل مطرح کرد؛

نظام بانکی تسهیلات ارزان به مناطق محروم اعطا کند/ معادن کوثر و خلخال ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی دارند

نظام بانکی تسهیلات ارزان به مناطق محروم اعطا کند/ معادن کوثر و خلخال ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی دارند
وزیر صمت گفت:شهرستان خلخال و کوثر ظرفیت های اقتصادی ویژه ای برای همچون معادن برای توسعه دارند که باید از حداکثر این قابلیت ها در راستای رونق تولید و اشتغال بهره گیری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما،رضا رحمانی صبح امروز در جریان سفر به شهرستان خلخال و بازدید از کارخانه نئوپان اظهار داشت: باید با حمایت از فعالان بخش خصوصی از طریق پرداخت تسهیلات و کمک از صندوق توسعه ملی در راستای فعالسازی واحدها و افزایش خطوط تولید اقدام کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: کارخانه نئوپان خلخال هم با همت مسوولان استانی و بخش خصوصی فعالیت خود را با 200 نفر اشتغالزایی آغاز کرده که برای توسعه منطقه اقدام مناسبی است.

,

وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت : خط دوم این واحد نیز با اشتغالزایی 300 نفر مراحل اجرایی خود را به انجام رسانده که به زودی فعالیت آن آغاز می شود.

,

وی تصریح کرد: وجود واحدی با 500 نفر اشتغالزایی در منطقه خلخال می تواند تاثیرگذار بوده و موجب مهاجرت معکوس شود.

,

وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان خلخال و کوثر ظرفیت های اقتصادی دیگری برای توسعه از جمله معادن دارند ، باید از حداکثر این قابلیت ها در راستای رونق تولید و اشتغال بهره گیری شود.

,

رحمانی افزود: در راستای توسعه این بخش نیز ایمیدرو در منطقه مستقر و فعالیت های اکتشافی خود را از معادن این شهرستان ها آغاز خواهد کرد.

,

وی اظهار کرد: شهرک صنعتی دو خلخال و ناحیه صنعتی هشتجین هم مجوزهای لازم را اخذ کرده اند و به زودی فعالیت این شهرک ها آغاز می شود.

,

وزیر صمت همچنین در بازدید از شهرک صنعتی شهرستان کوثر گفت: تولید برای حل مشکلات مهم کشور از جمله بیکاری ، تورم ، فقر ، حفظ ارزش پول ملی ، قطع وابستگی به خارج و جلوگیری از خروج ارز راهگشا است.
رحمانی تصریح کرد: در حال حاضر تکلیف ما حفظ وضع موجود تولید و توسعه آن است و در راستای حمایت از سرمایه گذاران در مناطق محروم اقداماتی در حوزه وزارت صنعت انجام گرفته و انتظار می رود این حمایت ها در نظام بانکی نیز بیشتر شود.

,
,

وی بیان کرد: باید از منابع تسهیلات ارزان قیمت از محل تبصره 18 و صندوق کارآفرینی امید در این مناطق بیشتر استفاده شود.

,

وی با بیان اینکه منابع مالی به میزان بالا در اختیار نیست ، افزود: باید از منابع موجود نیز استفاده بهینه کرده وبه صورت مناسبی تخصیص داده شود.

,

وزیر صمت اظهار کرد: در مناطق محروم در کل کشور با حداکثر تخفیف و حداقل تقسیط در واگذاری زمین به سرمایه گذاران اقدام می شود.

,

وی با اشاره به سرمایه گذاری های انجام گرفته در شهرستان کوثر و خلخال در استان اردبیل بیان کرد: ظرفیت های خوبی به طور بالقوه در منطقه کوثر در استان اردبیل وجود دارد ، ولی در گذشته سرمایه گذاری های اندکی در این شهرستان انجام می گرفت.

,

رحمانی تصریح کرد: در حال حاضر حرکت های مناسبی آغاز شده و واحدهای راکد این حوزه با اشتغالزایی اهالی منطقه فعال شده است.

,

وی اظهار کرد: در شهرک صنعتی گیوی نیز در حال حاضر سرمایه گذاران حضور یافته و فعالیت هایی در این زمینه آغاز شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه