اخبار داغ

یادداشت:

مساله حجاب شهرستان رزن را دریابیم

مساله حجاب شهرستان رزن را دریابیم
رشد بدحجابی در بین متولدین دهه هفتاد و هشتاد در شهرستان رزن و درگزین و مخصوصا شهر رزن طی دو سال اخیر بسیار بارز و مشخص بوده است و به راحتی می توان این موضوع را در سطح شهر متوجه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ گرچه در حال حاضر مهمترین موضوع کشور، مساله اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم است اما نباید در این میان به موضوع فرهنگ جامعه بی توجه بود. حجاب بانوان و آقایان همواره یکی از موضوعات مورد بحث در جامعه ما بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

نیازی به گفتن نیست که ادامه این وضعیت، فضای شهر را از حالت انسانی به جوّی جنسی تبدیل خواهد کرد که آرامش فکری را از مردم و بخصوص جوانان در انجام فعالیت های روزانه و سالم خواهد گرفت.

,

جالب این است که طبق بررسی های نگارنده، اکثر این نوجوانان دختر و پسر که ظاهری بدحجاب دارند در باطن به عقاید دینی بسیار پایبند هستند و این نشانگر این واقعیت است که به قول معروف "هنوز کار بیخ پیدا نکرده است" ولی واضح است که در صورت ادامه ی این روال، وضعیت ظاهر بر عقاید باطن نیز چیره خواهد شد.

,

در جامعه مسلمانان همه مردم در این زمینه، همچون تمام زمینه های دیگر، وظیفه دارند تا از "روش های صحیح" در حل این منکر بکوشند، اما مسئولان وظیفه اصلی را به عهده دارند. دستگاه هایی همچون آموزش و پرورش، اداره تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج، حوزه‌های علمیه و تمام ادارات تحت رهبری دفتر امام جمعه محترم باید در این عرصه نقش آفرینی کنند. البته شواهد نشانگر این است که در این زمینه راهبرد مشخصی در این دو شهرستان وجود ندارد که باید هر چه سریعتر این راهبرد تدوین و اصلاح آغاز شود وگرنه باید منتظر انحرافات شدیدتر در جامعه بود. برای شروع میتوان در شورای فرهنگ عمومی شهرستان، کمیته ای تشکیل داد و سند اجرایی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1384 را بومی کرد و کار را آغاز نمود.

,

طیب سعیدی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه