اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل:

خانواده‌های کم برخوردار مناطق محروم، توانمندسازی می‌شوند/ 280 روستای اردبیل در انتظار آب رسانی

خانواده‌های کم برخوردار مناطق محروم، توانمندسازی می‌شوند/ 280 روستای اردبیل در انتظار آب رسانی
مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) به اجرای طرح توانمندسازی خانواده های مناطق کم برخوردار اشاره کرد و گفت: این کار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و خوداشتغالی مردم در مناطق محروم انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ علی پیرجاهد مسئول سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به تشریح فعالیت‌های انجام گرفته در سالجاری پرداخت و گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی با همکاری با کمیته امداد و استفاده از تسهیلات سبد حمایتی این نهاد به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در جهت محرومیت زدایی، از جمله برنامه های ابتکاری است که علاوه بر برکات زیاد برای مردم استان، قابلیت الگو سازی برای کشور را نیز دارد.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی هدف از این برنامه مشارکتی را توانمندسازی خانواده های کم برخوردار در زمینه اشتغال و درآمدزایی و به نوعی کسب استقلال مالی عنوان کرد و گفت: فرهنگ سازی مهمترین کاری است که جهادگران باید در مناطق کم برخوردار انجام دهند چراکه تا زمانیکه فرهنگ یک کار در جامعه نهادینه نشود آن غعالیت به سرانجام مقصود نیز نخواهد رسید.

,
پیرجاهد در ادامه سخنان خود به مشکلات اصلی و ریشه دار مناطق محروم اردبیل نیز اشاره کرد و با بیان اینکه امروز ۲۸۰ روستای استان نیازمند آب رسانی هستند گفت: ۴۵ روستای اردبیل بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده توسط دستگاه های اجرایی فاقد آب شُرب هستند.
,

وی با بیان اینکه ۱۵۱ روستای اردبیل فاقد نعمت برق هستند به وضعیت مدارس مناطق محروم نیز اشاره کرد و گفت: 230 روستای استان از خانه های روستایی و یا کانکس استفاده می کنند که در این خصوص نیازمند همکاری دستگاههای اجرایی و اختصاص منابع لازم جهت حل مشکلات مردم  این مناطق هستیم.

,

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل به وضعیت راه های روستایی نیز اشاره کرد و گفت: راه اتصال 20 روستا در استان اردبیل صعب العبور است که باید جاده سازی انجام شود.

,

وی به وضعیت آب رسانی روستاهای مشگین شهر نیز اشاره کرد و افزود: طرح مطالعاتی مجتمع آب رسانی مشکین شهر انجام شده و طی رایزنی با قرارگاه خاتم، موسسه اروندان نیز بعنوان پیمانکار انتخاب شده است که با تزریق اعتبارات لازم عملیات اجرایی این پروژ بزودی آغاز می شود که با بهره برداری از این پروژه بزرگ، به همه روستاهای مشگین شهر آب رسانی می شود.

,

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل در پایان سخنان خود به عدالت علوی اشاره کرد و گف: مجموعه سپاه و بسیج  همه توان خود را به کار می گیرد تا ضمن جاری کردن عدالت علوی در زندگی همه مردم  در محضر خداوند متعال، شرمنده شهدا نباشیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه