اخبار داغ

فیصل مقداد:

اگر ارتش سوریه در مناطق کردنشین بود، ترکیه نمی‌توانست حمله کند

اگر ارتش سوریه در مناطق کردنشین بود، ترکیه نمی‌توانست حمله کند
«فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه با انتقاد شدید از رئیس‌جمهور ترکیه، آنکارا را به حمایت از تروریسم در طول بحران سوریه متهم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه امروز (پنجشنبه) به شدت از «رجب طیب اردوغان» انتقاد کرد و گفت که دولت سوریه از تمامی شهروندان خود حمایت می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، المقداد با «کذاب» خواندن اردوغان گفت که او از آغاز بحران سوریه مدام دروغ گفته است و باید محاکمه شود.

, المیادین,

او افزود: «تاریخ اردوغان را محاکمه خواهد کرد چرا که او در حق مردم سوریه جنایت کرده است. اردوغانِ قاتل راه ورود ۱۷۰ هزار تروریست را به سوریه باز کرد تا مردم را بکشند.»

,

المقداد با بیان اینکه ترکیه از گروهک «جبهة النصره» حمایت می‌کند، گفت که هیچ تروریستی نمانده که آنکارا از او حمایت نکرده باشد.

,

معاون وزیر خارجه سوریه، حکومت این کشور را حامی تمامی شهروندانش خواند؛ شهروندانی که به گفته او می‌توانند به وطن خود بازگردند.

,

او افزود: «اگر ارتش سوریه در منطقه حضور داشت، دولت ترکیه هرگز نمی‌توانست حمله کند. دولت سوریه با تمامی شهروندانش گفت‌و‌گو می‌کند، اما برخی طرف‌ها این گفت‌و‌گو را رد کرده و اصرار دارند زمینه را برای حمله ترکیه فراهم سازند. آغوش حکومت سوریه برای تمامی شهروندانش باز است اما بر مبنای منطق جدایی‌طلبی گفت‌و‌گو نمی‌کنیم.»

,

فیصل المقداد در ادامه گفت که روابط سوریه با دوستانش از جمله روسیه و ایران افزایش یافته و دولت دمشق به روسیه اعتماد کامل دارد.

,

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه (دیروز) از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد.

,

اردوغان با بیان اینکه اسم رمز این عملیات، «چشمه صلح» است، اعلام کرد که عناصر تروریستی «ارتش آزاد» سوریه نیز در این عملیات شرکت دارند. هدف ادعایی ترکیه، «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی ترکیه» است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه