امام جمعه مشهد:

اربعین، جنگ های دشمن را نابود کرده است

آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار کرد: انسان در زندگی باید دارای عفت باشد و این عفت یک مسئله عمومی است، انسان عیاش و بی‌پروا، ذلیل‌ترین انسانها است.

وی افزود: در زندگی اگر می‌خواهید دین و آبرو داشته باشید باید دو بند را محکم در کنار خود نگه دارید، یکی اینکه نباید شکمباره بود و دیگر اینکه نباید بنده غریزه باشیم.

‌عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: تقوا، با عفت در زندگانی انسان قابل تحقق است و گوهری گرانبهاست که دختر و پسر جوان ما امروز باید دارای آن باشد.

علم الهدی در ادامه با اشاره به اینکه در وضعیت خاص انقلاب اسلامی هستیم گفت: انقلاب و اسلام مورد بی‌سابقه‌ترین حملات و تهاجمات چندضلعی و ترکیبی دشمن هستند، وقتی جریانات را بررسی می‌کنیم شاهد هستیم انقلاب و نظام ما در این مملکت و در منطقه در یک محاصره شش ضلعی دشمن با تمام امکانات است.

وی خاطرنشان کرد: بی‌سابقه‌ترین جنگ‌های اقتصادی در چارچوب فشار حداکثری بر ما تحمیل شد و چند سال است از هر نوع تهاجم برای تضعیف معیشت مردم بهره می‌گیرند؛ ضلع دوم اینکه جنگ شناختی و ادراکی علیه مردم و مسئولان از طریق فضای مجازی و ماهواره و شبکه اجتماعی انجام می‌شود.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به هجمه در فضای مجازی علیه مسئولان جان برکف تاکید کرد: اگر از یک وابسته یک مسئول نقطه ضعف بیایند آن را بزرگ کرده و یا دروغ می‌گویند؛ سخت‌ترین تهاجمات از طریق هنر برای ما ساخته می‌شود و تهاجم عظیم چندرسانه‌ای صورت می‌دهند و وقایع را تحریف می‌کنند.

علم الهدی افزود: گاهی جنایات را به عنوان خدمت جلوه می‌دهند؛ ضلع چهارم این است که جنگ نیابتی علیه انقلاب ما راه انداخته‌اند؛ یک روز طالبان و یک روز داعش خلق می‌کنند و فاسدترین حرکات را صورت می‌دهند. ضلع پنجم جنگ دیپلماتیک برای شکستن مقاومت هستند تا جریان مقاومت را بهم بزنند و می‌خواهند میان ایران و عراق مشکل ایجاد کنند. شدیدترین جنگ فرهنگی را ایجاد کرده‌اند تا دین را از زیر پای مردم بکشند و جوان را لاابالی کنند و سفره دین را بردارند.

وی خاطرنشان کرد: این اضلاع شش‌گانه تهاجم و دشمنی دشمن است و در سال‌های اخیر قوی‌تر و شدیدتر شده است؛ ده‌ها فتنه را تجربه کردند تا انسجام را بهم بزنند. از 6 طرف در این اضلاع شش‌گانه جنگ، انقلاب و مردم را هدف قرار دادند اما باطل‌السحر همه اینها یک چیز و خصوصیت است و آن هم امام حسین(ع) و کربلا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: همه این تهاجم دشمن به دیوار کربلا اصابت می‌کند و این پیاده‌روی اربعین در تاریخ اسلام بی‌نظیر است و همه جنگ‌های دشمن را نابود کرده است. دشمنان مقابل پیاده روی اربعین ابتدا سکوت کرد.

علم‌الهدی ادامه داد: امسال درصدد برآمدند این قصه را تضعیف کنند و ابتدا یک غائله راه انداختند و حتی جاسوس به بغداد فرستادند اما خدا عکس این جاسوس اسرائیلی را رسوا کرد. اکنون هم رسانه‌هایشان علیه اربعین تبلیغ می‌کنند اما نتیجه معکوس است زیرا مسئله فقط مسئله ایران و ایرانی نیست زیرا حضور ایرانی از مرز 4 میلیون در حال گذر است.

وی تاکید کرد: در شلمچه مکانی برای ایستادن انسانها نیست و این بیانگر عشق و شور مردم است؛ مردم پای کار بیایند و به موکب‌ها کمک کنند و باید از عزیزان مسئول نیز تشکر کنم. از زحمات آنها تشکر دارم که خالصانه است و باید سرویس دهی و خدمات به این زائران بیشتر شود. موانع خدمت رسانی باید برداشته شود و مانع تراشی صورت نگیرد و تا می‌توانند کمک کنند تا موانع برداشته شود.

 

امام جمعه رشتخوار:

بحث مذاکره با آمریکا به بن بست رسیده است

حجت الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه شهرستان رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی طالب شهر رشتخوار ضمن تسلیت پیشاپیش ایام اربعین حسینی، با اشاره به ناامیدی امروز دشمن در پیشبرد اهداف خود علیه ایران و دنبال میانجگری کردن از طریق برخی از کشورها گفتبحث مذاکره با آمریکا و عیادی آمریکا امروز به بن بست رسیده است آنها امروز به دنبال راهکارهایی هستند که به صلح بیانجامد.

وی در همچنین یادآور شد: امروز با رهنمود های مقام رهبری و بصیرت مردم، دشمن ایران درحال عقب تشینی است، انشالله شرایطی به نحو در حال پیش رفتن است که به زودی مسیر برای آزادی قدس شریف نیز فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام حسن جهانشیری ذر ادامه با تاکید بر اینکه در چهل ساله اول انقلاب بسیاری از کارها به نحو احسنت انجام شده و در ادامه کار در چهل ساله دوم مسیرها برای ادامه کار مشخص است. اذعان داشت: تقویت جغرافیای محور مقاومت به نحوی بوده که امروز باعث امنیت در جبهه مقاومت شده است، در مرحله اول این امنیت به برکت انقلاب اسلامی ایران حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه دشمن همواره در طول تاریخ به دنبال ضربه زدن به کشور ما بوده است، و امروز افزایش قدرت نظامی لازمه راه هر کشوری است، اذعان داشت: حملات جنگ جهانی اول و دوم و در ۸ سال دفاع مقدس این ها مسائلی بود که نیاز است که تمهیداتی اندیشیده شود، امروز جبهه مقاومت و حفظ  امنیت کشور باعث شده که دشمنان ایران اسلامی در بسیاری از مسائل عقب نشینی کنند و کوتاه بیایند.

وی همچنین در ادامه این مطلب یاداور شد: امروز ایران اسلامی شرایطی دارد، که جبهه های اسلامی کشور های لبنان، عراق، یمن، فلسطین و ... در حال حمایت از ایران اسلامی هستند.

امام جمعه رشتخوار در پایان تصریح کرد: بحث مدیران پروازی شهرستان، خوشبختانه این برنامه به صورت استانی از استانداری درحال پیگیریست، که علاوه بر زحمات مدیران پیشین مسوئلان امر تلاش کنند امروز مدیران جایگزین شوند که قدر این مردم را بدانند، و بیش از پیش برای عمران و آبادانی شهرستان تلاش کنند.

 

امام‌جمعه سرخس:

راهپیمایی اربعین حسینی مانور بزرگ مستضعفان عالم علیه مستکبران است

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه این روزها عاشقان حسینی شور و شعور وصف‌ناشدنی در راهپیمایی اربعین حسینی به پا کردند، اظهار کرد: قطعاً راهپیمایی اربعین حسینی بزرگ‌ترین راهپیمایی بشری در طول تاریخ است.

امام‌جمعه سرخس با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود، حدود چهار میلیون زائر فقط از ایران اسلامی در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند، تصریح کرد: این فرمایش رسول خداست که فرمودند، امام حسین علیه‌السلام چراغ هدایت است و این چراغ امروز در عالم نورافشانی می‌کند.

وی بیان کرد: امام حسین علیه‌السلام کشتی نجات است و این کشتی نجات در فاصله جاده ظهور، مستضعفان و همه عالمیان را به‌سوی خود دعوت می‌کند و می‌گوید اگر عزت و عظمت می‌خواهید به‌سوی این کشتی نجات حرکت کنید.

حجت‌الاسلام بختیاری با تأکید بر اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی امروز کمر مستکبران را شکسته است، افزود: راهپیمایی اربعین حسینی مانور بزرگ مستضعفان عالم علیه مستکبران است.

خطیب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: امروز راهپیمایی اربعین حسینی فتنه هر فتنه‌گری و نقشه هر نقشه گری را علیه اسلام خنثی می‌کند.

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه پیروزی قطعی از آن مسلمانانی است که تحت لوای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام هستند، اظهار داشت: شور و شعور حسینی در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی فتنه دشمن در عراق را در نطفه خفه کرد و بصیرت مرجعیت و مردم عراق نقشه بعثی‌ها و سران آن‌ها غربی‌ها را ناکام گذاشت.

وی مقاومت و ایستادگی را رمز اقتدار ایران اسلامی دانست و ادامه داد: مسئولان نظام اسلامی همچون گذشته باید به آمریکایی که امروز حتی به هم‌پیمانانش پشت می‌کند و از پشت خنجر می‌زند، «نه» بزرگ بگویند.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان با اشاره به ۲۴ مهر ۵۸ سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: امروز ارتش ما در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران با بصیرت دینی و سیاسی از انقلاب و اسلام دفاع جانانه‌ای دارند.

 

امام جمعه قوچان:

مطالبه شفافیت آرای مجلس نبایدفراموش شود

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی دستجردی، امام جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه امام هر جامعه ای نقش موثری در گفتمان سازی، ترسیم نقشه راه و اقدام عملی در مواقع مورد نیاز دارد، اظهار داشت: تولید علم بومی، یکی از مواردی است که رهبر انقلاب بارها و بارها به آن تاکید کرده و نقش نخبگان در این موضوع بسیار مهم و قابل تامل است و در این مسیر توسعه شرکت های دانش بنیان نیز بسیار مهم و ضروری است زیرا تولید علم را عملیاتی می کند.

وی با بیان اینکه هیچ جامعه ای را نمی توان یافت که نیاز به تولید علم، توجه به نخبگان و توسعه شرکت های دانش بنیان نداشته باشد، ادامه داد: با توجه به توانمندی های بسیار خوب جوانان و نخبگان قوچانی، مسئولین می بایست با حمایت از جوانان نخبه و به دور از نگاه های سیاسی و سیاست زدگی به توسعه شرکت های دانش بنیان در این شهرستان کمک کنند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب از مسئولین این حوزه برای توسعه شرکت های دانش بنیان و توجه به نخبگان مطالبه گری می کنند و مردم نیز باید با صدای بلند از مدیران و مسئولین مطالبه گری کنند، افزود: باوجود ناهمواری های فراوان و کم توجهی مسئولین، مایوس نشدن نخبگان موضوع بسیار مهمی است که نباید فراموش شود زیرا نقش آفرینی نخبگان در جامعه منجر به آرامش جامعه می شود.

امام جمعه قوچان شفاف سازی مذاکرات و آرا مجلس شورای اسلامی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: مردم خواستار این شفاف سازی هستند و نماینده ای که به این مطالبه مردم بی توجه باشد قطعا نفاق گونه رفتار کرده است و فردی که منافق باشد جایگاهی در مجلس شورای اسلامی ندارد.

حجت الاسلام دستجردی با با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نباید مجلس نفاق باشد تاکید کرد: مطالبه شفاف سازی فقط مختص به مجلس شورای اسلامی نبوده و نیست و نهادهای دیگری همچون شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و هئیت دولت نیز باید آراء خود را شفاف سازی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با بیان اینکه اگر شفاف سازی انجام شود، دیگر شاهد سهم خواهی برخی نمایندگان از وزرا و لابی گری های آنان در موضوعات مختلف نخواهیم بود، تصریح کرد: استمرار مطالبه گری از سوی مردم برای تحقق این موضوع و شفاف سازی در تمام حوزه ها بسیار مهم است و نباید فراموش شود.

وی با اشاره به حوادث و آشوب های اخیر در عراق نیز خاطر نشان کرد: وقتی دشمن نتوانست در بسیاری از کشورها همچون افغانستان، عراق و یمن به نتیجه مورد نظرش برسد، آشوب در عراق را برنامه ریزی کرد و علیرغم اینکه قرار بود این آشوب حدود هفت ماه دیگر انجام شود اما به دلیل فرارسیدن اربعین این آشوب را زودترعملیاتی کردند و ملت و مسئولین عراق با تمام وجودشان با فتنه گران مقابله خواهند کرد.

وی با اشاره به حمله نظامی ترکیه به سوریه نیز یادآور شد: ترکیه در بی خردی کامل با تجهیزات نظامی وارد سوریه شده است و اگر ترکیه به دنبال امنیت مرزهای خود بود نباید سرزمینش را محل امنی برای داعش و آشوب گران منطقه قرار می داد.

خطیب نماز جمعه قوچان با اشاره به راه اندازی ایستگاه های خدمات رسانی به زائران مشهد مقدس در این شهرستان نیز گفت: ایستگاه های زائران مشق عشق است و در مسیر ترویج مقاومت و معنویت قرار دارد و امیدواریم با همبستگی، تلاش و کوشش خدمات دهی بسیار خوبی به زائران پیاده حرم مطهر امام رضا(ع) در ایام پیش رو داشته باشیم.

حجت الاسلام دستجردی ضمن گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان نیز بیان داشت: پیوند اولیا با مربیان بسیار مهم و دارای سه ضلع همیاری مالی، آموزشی و رفتاری و معنوی است اما متاسفانه شاهد نگاه تک بعدی و صرفا مالی به انجمن اولیا و مربیان هستیم که می بایست مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی در پایان با تاکید بر رویکرد اقتصاد مقاومتی در تمامی حوزه ها گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی منجر به ریشه کنی فقر در جامعه خواهد شد و زمانی که این امر رخ دهد مردم احساس عزت و سربلندی کرده و با آرامش زندگی خواهند کرد.

 

امام جمعه موقت تربت حیدریه:

راهپیمایی اربعین بزرگترین همایش استکبار ستیزی جهان اسلام است

حجت الاسلام محمد کازری  در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار داشت: راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی نمایش قدرت جهان اسلام و بهترین فرصت برای معرفی تشیع با مکتب ناب عاشوراست و فرصتی فراهم کرده که مردم این مکتب سازنده را مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: حقیقت این همایش جهانی آن است که مردم با عزت حسینی و پیام آوران این عزت که بیانگر عزت و کرامت انسانی در گرو دلدادگی خدا و دست رد به قدرت های پوشالی استکباری جهان آشنا شوند.

کازری بیان کرد: این عزت و کرامت انسانی برای احیای ارزشهای والای اسلامی با تسلیم شهادت امام و اصحاب باوفایش و به اسارت درآمدن اهل بیت علیه السلام ایشان به بالاترین حد اعلی رسید که بیانگر فرهنگ ایثار و شهامت و شهادت است.

خطیب جمعه موقت تربت حیدریه از ظلم ستیزی و استکبار ستیزی بعنوان دومین پیام این راهپیمایی عظیم یاد کرد و گفت: این اجتماع بزرگترین همایش استکبار ستیزی جهان اسلام است که مسلمین با فرهنگ ناب حسینی برای حاکم شدن ارزشهای اسلامی بر جهان تلاش می کنند.

انتهای پیام/