اخبار داغ

امام جمعه ایلام:

مسئولان برای موج برگشت زائران برنامه ریزی کنند/ لزوم توسعه زیرساخت های اربعین

مسئولان برای موج برگشت زائران برنامه ریزی کنند/ لزوم توسعه زیرساخت های اربعین
امام جمعه ایلام گفت: زیرساخت ها باید هرچه سریعتر برای سالهای بعد ایجاد شود زیرا مرز مهران مسیر همیشگی تردد زائران خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، حجت الاسلام والمسلمین "اله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های این هفته نمازجمعه گفت: حرکتی که آغاز شده ، ابتدای مسیر معرفی اسلام به جهان است و دنیا اسلام و امام حسین(ع) را از طریق اربعین خواهد شناخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

 

,

وی اظهار کرد: اربعین زمینه ساز انقلاب مهدی موعود است و ایلام افتخار میزبانی زوار امام حسین ( ع) را دارد و پس از ظهور، مرکز حکومت ایشان مکه خواهد بود و این مسیر مهران همچنان، شاهراه عبور زائران خواهد بود.

,

 

,

خطیب جمعه ایلام از میهمان نوازی همه مردم ایلام و نیروهای امنیتی و نظامی، مسئولین، موکبین و خدمتگزاران زوار اربعین تقدیر و تشکر کرد و گفت: پیش بینی می شود بیش از دو میلیون نفر خروجی از مرز مهران داشته باشیم.

,

 

,

کریمی تبار افزود: مردم ایلام توفیق میزبانی از زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) را دارند و این امر مهم سبب می‌شود این استان برای چشم‌انداز ۵۰ ساله سرمایه‌گذاری کرده و آمادگی پذیرایی از این عزیزان را داشته باشند.

, کریمی تبار افزود: مردم ایلام توفیق میزبانی از زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) را دارند و این امر مهم سبب می‌شود این استان برای چشم‌انداز ۵۰ ساله سرمایه‌گذاری کرده و آمادگی پذیرایی از این عزیزان را داشته باشند.,

 

,

امام جمعه ایلام گفت: با توجه به استقبال زائرین از راهپیمایی بزرگ اربعین و تردد از مرز مهران متاسفانه تاکنون بزرگراه مهران تکمیل نشده لذا مسئولان باید در راستای حل این مشکلات تلاش کنند.

, امام جمعه ایلام گفت: با توجه به استقبال زائرین از راهپیمایی بزرگ اربعین و تردد از مرز مهران متاسفانه تاکنون بزرگراه مهران تکمیل نشده لذا مسئولان باید در راستای حل این مشکلات تلاش کنند.,

 

,

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد زائرین از مرز مهران راهی عتبات عالیات کشور عراق می‌شوند، ستاد اربعین و کمیته مردمی متناسب با استقبال زائرین از مرزها کمک‌ها را تقسیم کنند

,

 

,

حجت الاسلام کریمی تبار گفت مرز مهران  نیازمند توسعه زیرساخت ها است، بزرگراه، راه آهن و زیرساخت های توسعه ای ایلام باید متناسب با حضور زائرین توسط مقامات کشور و با توجه ویژه دولت در ایلام مهیا شود.

,

 

,

 

,

وی تاکید کرد: زیرساخت ها باید هرچه سریعتر برای سالهای بعد ایجاد شود زیرا این مسیر همیشگی تردد زائران خواهد بود.

,

 

,

 

,

امام جمعه ایلام از مسئولان خواست برنامه ریزی لازم برای موج بازگشت و ادای دین به زوار داشته باشند تا اتوبوس، مواد غذایی و اسکان زائران در بازگشت فراهم باشد.

,

 

,

 

,

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: وقتی بیش از ۷۰ درصد زوار برای حضور در اربعین مرز مهران را انتخاب کرده اند باید امکانات لازم برای این حرکت بزرگ فراهم شود..

, .,

 

,

 

,

وی با اشاره به حرکات آشوبگرانه در برخی شهرهای عراق با فرماندهی آمریکایی و و آل سعود گفت: آمریکایی ها از اتحاد شیعه در عراق در هراس اند و با شناسایی حزب بعث و هزینه زیاد، تلاش کردند که جبهه نجات را به قول خود تشکیل دهند.

,

 

,

 

,

امام جمعه ایلام افزود: این اقدام به خاطر تحقیر رییس جمهور عراق در آمریکا در عراق شکل گرفت و خیال کردند در آستانه اربعین می توانند عراق را به آشوب بکشند و نا امنی ایجاد کنند.

,

 

,

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: با آگاهی مردم عراق و مدیریت مراجع و احزاب خوشبختانه این حرکت سرکوب شد و اکنون زوار با امنیت به عراق تردد می کنند.

,

 

,

 

,

خطبب جمعه ایلام گفت: ترکیه با حمله با کردها دچار حماقت شد و اگر این حرکت را تداوم دهد سرنوشتی بهتر از عربستان نخواهد داشت.

,

 

,

 

,

وی با محکوم کردن کشتار کردها توسط دولت ترکیه تاکید کرد: باید هرچه سریعتر ترکیه از این اقدام خود دست بردارد و کشور خود را دچار مشکل نکند.

,

 

,

حجت الاسلام کریمی تبار در پایان گفت: نیاز جامعه کنونی به تولیدات داخلی سبب حل مشکلات اقتصادی کشور می‌شود.

, .,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه