اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه مازندران مطرح شد

اعجاز و کرامت سید الشهدا در دنیا نظیر ندارد /اجتماع اربعین از اثرات انقلاب اسلامی و نهضت عاشورا است

اعجاز و کرامت سید الشهدا در دنیا نظیر ندارد /اجتماع اربعین از اثرات انقلاب اسلامی و نهضت عاشورا است
امام جمعه موقت ساری گفت: اربعین اعجاز و کرامت سید‌الشهدا است و در دنیا نظیر ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمد قاسمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان مازندران با بیان اینکه خداوند در انسان عقل و شهوت قرار داد، اظهار کرد: اگر عقل بر شهوت غلبه کند انسان از ملائکه زیباتر است و در طول تاریخ فراوان بودند انسان‌هایی که از ملائک برتری داشتند و انسان‌هایی نیز رذل‌ترین و پست‌ترین موجود روی زمین بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی با بیان اینکه در حادثه کربلا ۲۱ زشتی و پلشتی اتفاق افتاد، افزود: در حادثه کربلا زشتی و زیبایی فراوان دیده می‌شود و همچنین عبودیت و بندگی را می‌توان در کربلا پیدا کرد.

,

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه امامان معصوم کانون محبت هستند، تصریح کرد: امامان نسبت به خانواده خود حساس هستند اما در روز عاشورا امام حسین(ع) کودک شش ماهه خود را تقدیم اسلام می‌کند که زیبایی‌های کربلا را نشان می‌دهد.

,

این مسؤول خاطرنشان کرد: در کربلا قدرت شهوت بر عقل غلبه کرد و پیروز شد و اگر می‌خواهیم از کربلا درس بگیریم باید ببینیم چه زشتی و زیبایی‌هایی در کربلا بوده است.

,

امام جمعه موقت ساری به دو دیدار پرمعنای مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه و نخبگان اشاره کرد، گفت: جراید و رسانه‌ها باید به این دو دیدار مهم می پرداختند و که کمتر به این مهم پرداخته شد.

,

این مسؤول تاکید کرد: هوشمندی و درایت مقام معطم رهبری دشمنان را به حراس در می‌آورد و همه دنیا به هوشمندی و فراست رهبری اذعان دارند و در داخل کشور به این موضوع توجه نمی‌کنیم.

,

قاسمی با بیان اینکه رهبری در دیدار با دانشمندان دیدار با سپاه را کامل کرد، گفت: دانشمندان و نخبگان ما تحصیلاتی کسب را کنند که به درد ملت و آب و خاک بخورند.

,

وی به پیاده‌روی اربعین اشاره کرد، افزود: به گفته مقام معظم رهبری پیاده‌روی اربعین مصداق بارز نصرت الهی به امت اسلامی است‌.

,

قاسمی با اشاره به اینکه دشمنان از نماز و روزه مسلمانان نمی‌ترسند اما از حضور میلیونی مردم کشور و سراسر دنیا در کربلا می‌ترسند، بیان کرد: کسانی که با پای پیاده از دنیای اسلام حرکت می‌کنند و با همه سختی‌ها خود را به اربعین می‌رسانند آنها آزاده‌خواه هستند و دشمنان از انها می‌ترسند.

,

وی اذعان کرد: آمریکا و وهابیت هجمه وارد و اغتشاش ایجاد کردند تا حضور میلیونی اربعین را بایکوت کنند که کور خواندند.

,

قاسمی گفت: راهپیمایی اباعبدالله الحسین (ع) اتحاد و بیداری مسلمانان را رقم می‌زند و باید قدردان باشیم و کسانی که قدرت مالی و جسمی دارند به اربعین بروند.

,

وی با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون جمعیت ایران به کربلا رفتند، عنوان کرد: ۶۰ هزار نفر از مردم پاکستان و افغانستان وارد می‌شوند و این بزرگی و عظمت دنیای اسلام و تشیع است.

,

قاسمی با بیان اینکه مازندران با هزار امید به دنبال فرصت شعلی جدید می‌گردد، گفت: مردم ولایتمدار مازندران در انقلاب نقش‌آفرین بودند و از دولتمردان انتطار کمک دارند.

,

امام جمعه موقت مازندران با اعلام اینکه منطقه آزاد تحقق قدیمی‌ترین آزوی مردم مازندران است و دولت این مصوبه را به این بهانه که مدارکش کامل نیست، نهایی نمی‌کند، تاکید کرد: نباید با مردم مازندران اینگونه رفتار شود، این در حالی است که دولت بودجه انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی ایران را طرح‌ریزی می‌کند‌؛ از تصویب کامل منطقه آزاد تجاری مازندران طفره می‌رود، مردم توقع دارند و این رفتارها در حافظه مردم می‌ماند و کار درستی نیست.

,

دشمنان انقلاب در پیچ سخت سیاسی قرار گرفته‌اند

, دشمنان انقلاب در پیچ سخت سیاسی قرار گرفته‌اند,

امام جمعه فریدونکنار نیز با اشاره به اینکه اجتماع اربعین از اثرات انقلاب اسلامی و نهضت عاشورا است گفت: دشمنان انقلاب در پیچ سخت سیاسی قرار گرفته‌اند.

,

حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونکنار اظهار کرد: در دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان ایشان تاکید کردند که مسئولان باید به دنبال رفع مشکلات نخبگان باشند تا توطئه بیگانگان را خنثی کرده و مانع خروج این نخبگان از کشور شوند.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: درحالی که بسیاری از کشورهای پیشرفته متقاضی نوآوری‌های جوانان ایران هستند اما برخی افراد بددل، بدخواه، حسود و ناجوانمرد به دنبال بدگویی از دستاوردهای انقلاب هستند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: امروز کار به جایی رسیده که برخی از دشمنان ما در خارج از کشور اذعان می‌کنند که چهل سال در حال دروغگویی نسبت به جمهوری اسلامی ایران هستیم.

جلالی یادآور شد: جمهوری اسلامی توان پیشرفت‌های زیادی در زمینه هسته‌ای را دارد اما به فرموده رهبر معظم انقلاب “درحالی که می‌توانستیم به بمب هسته‌ای دست پیدا کنیم اما بنابر قوانین شرع آن را حرام اعلام می‌کنیم”؛ از منطق اسلام به دور است که بخواهیم با بمب هسته‌ای جان و مال غیرنظامیان را به خطر بیاندازیم.

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی اربعین، افزود: امسال حضور مردم در مراسم اربعین چند برابر شده و بنابر گزارش‌ها حدود ۱۰۰ کشور دنیا در این اجتماع حضور دارند که این حرکت بی‌نظیر برگفته از قدرت پاک خون شهدای کربلا و اثر بصیرت انقلاب اسلامی که برگرفته از نهضت عاشورای حسینی است در مردم ایجاد کرده است.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: درحالی که پی در پی اعلام می‌شود که امکانات عراق پاسخگوی زائرین نیست اما عاشقان اباعبدالله(ع) حاضرند سختی‌ها را تحمل کنند و رهرو راه جابرابن عبدالله انصاری باشند.

جلالی با اشاره به خروج آمریکا از سوریه و حمله ترکیه به این کشور گفت: یک روزی بسیاری از کشورها به دنبال خروج بشار اسد از سوریه بودند اما هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم که بشار اسد ماند و آن‌ها به ذلت رسیدند؛ با حرکت سخیف ترکیه به بهانه پناه دادن به آوارگان سوریه بسیاری از مردم این کشور آواره شدند و این تجاوز موجب محکومیت توسط کشورهای دیگر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما ضمن محکومیت حمله ترکیه به کشور سوریه از دولت‌مردان ترکیه می‌خواهیم هرچه زودتر دست از اشغال خاک کشور سوریه بردارند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: کردهای سوریه با پشتیبانی آمریکا در مقابل دولت مرکزی قد علم کرده بودند اما پس از مدتی آمریکا به آن‌ها پشت پا زده که این هم از پیش‌بینی‌های درست رهبر انقلاب است که فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست.

جلالی با بیان اینکه دشمنان انقلاب در پیچ سخت سیاسی قرار گرفته‌اند ، یادآور شد: بن سلمان با سیلی محکمی که از یمن خورده درحال گیجی به سر می‌برد، نتانیاهو با فسادهایی که دارد هنوز نتوانسته کابینه تشکیل دهد و مشکلاتی را در کشور خود دارد و همچنین ترامپ که در آستانه استیضاح قرار دارد و همه این ها نشانه افول دشمنان ما و به عزت رسیدن انقلاب اسلامی ایران است.

ضرورت شفافیت در نظام اسلامی

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ضرورت شفافیت در نظام اسلامی,

امام جمعه بابل بر ضرورت شفافیت در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در مجلس شورای اسلامی شفافیت آرا با اقبال شایسته مواجه نشد، در نظام مردم‌سالاری چون طرف منتخبان مردم است، باید نسبت به این مسائل اشراف داشته باشند، ابهام در عملکرد و تصمیمات فسادزا است، ائمه نسبت به مسئله شفافیت اهتمام خاصی داشتند.

,

حجت‌الاسلام حسن روحانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بابل اظهار کرد: زائران امام حسین (ع) در قالب کاروان پیاده به استقبال زیارت اربعین می‌روند این در حالیست که با همه تمهیدات، استقبال پرشور مردم، سبب کمبود امکانات و وسایل نقلیه در مرزها شد و ستادهای اربعین با مشکلات مالی مواجه هستند،افرادی که مشکل برای سفر اربعین دارند، هزینه زیارت یک نفر را پرداخت و در این زمینه مشارکت کنند. 

,

امام جمعه بابل تصریح کرد: حق مردم است که در نظام جمهوری بر تصمیم گیری‌ها آگاه باشند، شفافیت در عملکرد سبب می‌شود مسؤولیت انجام امور توسط افراد پذیرفته شود و به جز از برخی اخبار مردم باید آشنای به امور باشند، در خصوص شفافیت آرای نمایندگان نیز اگر این امر صورت گیرد، دیگر معامله صورت نمی‌گیرد، من از برخی نمایندگان شنیدم در عرض یک روز، رای برخی نمایندگان با یک تماس و معامله برمی‌گردد لذا شفافیت سبب جلوگیری از این داد و ستدها می‌شود. 

,

روحانی شفافیت در پاسخگویی را امری ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: وقتی دولت ورود زنان به ورزشگاه را فتح الفتوح می‌داند در حالی که تورم و مشکلات اقتصادی وجود دارد، این کار یک شیادی و فریب است، چند روز دیگر انتخابات نزدیک است و برای بزک کردن جریان خود و بازی با احساسات مردم این اقدامات را انجام می‌دهند، زنان ما مشکل جهیزیه و مشکل اقتصادی دارند، همه دستگاه‌ها از جمله شورای نگهبان و مجمع تشخیص هم باید شفافیت در تصمیم‌گیری داشته باشند. 

,

وی یادآور شد: دست‌های پشت پرده آشوب‌های عراق، همان جریانی که در فتنه ۷۸ و ۸۸ در ایران وجود داشت، آمریکا سعی کرد با تشکیلاتی مانند داعش دولت شیعی عراق را زیر سوال برده و آن را محو سازد، اما با تشکیلاتی مانند حشدالشعبی که نظیر بسیج در ایران بود این توطئه‌ها خنثی شد، برخی سلبریتی‌ها در عراق سعی کردند بنزین بر آشوب‌ها ریخته و شعارهای اقتصادی را به شعارهای علیه علما، وحدت ایران و حتی اربعین تغییر دهند. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه