اخبار داغ

انتقاد امام جمعه موقت خرم‌آباد به برخی انتصابات در لرستان/مگر قحط الرجال است

انتقاد امام جمعه موقت خرم‌آباد به برخی انتصابات در لرستان/مگر قحط الرجال است
امام جمعه موقت خرم‌آباد نسبت به برخی انتصابات در لرستان انتقاد کرد و گفت: چه معنایی دارد مسئول اول این استان کسی را با رشته ادبیات در جایگاه یک مسئول فنی قرار دهد، مگر در این استان قطع الرجال است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت‌الاسلام قاسم متقی نیا ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد با بیان اینکه تقوا دارای ابعاد فردی، سیاسی، اجتماعی و حکومتی است اظهار داشت: هم باید از رفتار شخصی از خدا بترسیم و هم در داخل خانواده تقوا را رعایت کنیم و هم مسئولان تقوا را رعایت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,


وی با اشاره به ایام عزادری اربعین حسینی(ع) افزود: پیاده روی اربعین حسینی(ع) آثار تربیتی، اخلاقی، عبادی و سیاسی در پی دارد؛ زیارت اربعین در روایات فراوانی اشاره شده است و یکی از نشانه‌های مومن و مومنین محسوب می‌شود.

,
,

امام جمعه موقت خرم آباد عنوان کرد: راهپیمایی در مسیر اربعین دارای ثواب‌های متعدد است به گونه ای که برای زیارت خانه خدا اگر شخص توان مالی نداشته باشد نیاز نیست قرض کند اما برای زیارت ابا عبدالله الحسین(ع) توصیه شده است افراد حتی اگر با قرض هم شده است به این زیارت بروند.

,

وی بیان کرد: اگر برای رفتن به حج مسیر ناامن باشد و خطر جانی داشته باشد حج از گردن شخص مسلمان ساقط می‌شود اما درمورد زیارت سید الشهدا هر چه ناامنی بیشتر باشد جز فضائل محسوب می‌شود؛ پیاده روی اربعین یک شعار بزرگ سیاسی، الهی و نماد عزت، عظمت و شکوه اسلام است و ظرفیت این را دارد که در مسیر حرکت خودش احیا تمدن اسلامی را داشته باشد به گونه ای که آرمان‌های انقلاب را که ریشه در مکتب امام حسین(ع) دارند را محقق کند.

,

متقی نیا تصریح کرد: در طی این هزار و چند سال که زیارت اربعین توسط ائمه، فقها و علمای شیعی سفارش شده است در مسیر خود فراز و نشیب‌های زیادی را دیده است، گاهی زائر امام حسین(ع) شکنجه می‌شود و گاهی اوقات نیز قحط عضو می‌شود.

,

وی گفت: در زمان انقلاب اسلامی به مدت چند دهه یزید زمان، صدام به عتبات عالیات حمکرانی پیدا کرد که نا امنی بود و امکان زیارت نبود ولی با این حال عده‌ای از شیعیان اباعبدالله الحسین(ع) به صورت پنهان و آشکار زیارت اربعین را به جا می آوردند.

,

امام جمعه موقت خرم‌آباد خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدا و دفاع مقدس و به خاطر اینکه حامیان حزب بعث صدام در راهبرد استراتژیک قرار گرفتند این قفس باز شد و اکنون در بهار زیارت اربعین به سر می‌بریم.

,

وی اظهار داشت: زیارت اربعین به سه سطح زندگی شخصی، فردی و اجتماعی تبدیل شده است، به یک مکتب که باعث رشد اخلاقی و ترویج ایثار گری می‌شود و شخص به چشم خود می بیند که شیعیان از تمام کشورها آبروی خود را تقدیم سید الشهدا می کنند.

,

متقی نیا افزود: در این عصر جدید که پسا مدرنیسم و فرامدرنیسم محور، سود، منفعت و لذت است کسی که می خواهد هزینه ای کند می‌سنجد آن هزینه کردن چقدر برایش از نظر مادی منفعت دارد ولی یک مکتب در مقابلش پیدا می شود که فرد را از درون تغییر می‌دهد.

,

وی با بیان اینکه اربعین به یک ابر رسانه تبدیل شده است عنوان کرد: اربعین اشخاص را از اسارت لذت و نفس به سمت ایثار گری و از خود گذشتگی و دیگران را مقدم داشتن سوق می دهد.

,

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه ایثارگری برتر از همدلی است تصریح کرد: در همدلی شخص می گوید آنچه دارم بخشی از آن را به تومی‌بخشم ولی در ایثار گری می گوید آنچه خود دارم کامل تقدیم می کنم؛ آنچه خود دارم جان است که در راه ابا عبدالله الحسین(ع) آن را تقدیم می کنم و شخص به جایی می رسد که دل از جان و مال می کند و تقدیم زائر اربعین حسینی می کند.

,

وی با بیان اینکه اربعین در سه سطح خود، میانه و جهانی قابل تحلیل است خاطرنشان کرد: اربعین حسینی داری آثار و بر کات زیادی است؛ آغازطلوع یک خورشید پر برکت است که خداوند فرموده است این خورسید حسین(ع) یک برکتی در آن است که تا قیام قیامت دلها را گرم می کند؛ این طلیعه آغاز شده است و در آینده تمدن جهانی را به نام مکتب الحسین(ع) به جهانیان معرفی می کند.

,

متقی نیا به شهادت شهید حجت الاسلام اشرفی اصفهانی از شهدای محراب اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۷ هزار زن و مرد کوچک و بزرگ به کدامین گناه کشته شدند و ۵ شهید محراب به کدامین گناه در محراب نماز کشته شدند.

,

وی افزود: استکبار جهانی با استفاده از وابستگان منطقه ای به دنبال بر جسته کردن ملی گرایانه عراقی ها است و مقابله با شیعیان و مرجعیت شیعه یکی دیگر از دلایل ناامن کردن مسیر پیاده روی اربعین است؛ دشمنان با برجسته سازی یک عنوان کاذب به نام دخالت ایران در عراق با استفاده از فضای مجازی یک عده ای را به میدان آورده اند در حالی که تعدادی از آنها به دنبال مطالبات و مبارزه با مفاسد هستند.

,

امام جمعه موقت خرم آباد بیان کرد: آمریکا از ساختار قدرت در عراق ناامید شده است و عراق دیگر برای آنها گاو شیرده نیست و شکست های پیاپی آمریکا و اسرائیل در منطقه از دیگر عوامل به وجود آوردن این ناآرامی ها است.

,

وی با بیان اینکه حملات چند ضلعی دشمن علیه انقلاب اسلامی به ثمر نرسید عنوان کرد: دشمن با جنگ فرهنگی، جنگ علیه مردم و مسئولان، جنگ رسانه ای، جنگ نیابتی و … بی سابقه ترین حملات چند ضلعی را بر علیه ایران به راه انداخت.

,

متقی نیا با اشاره به استفاده دشمن از گسل قومی و مذهبی خاطرنشان کرد: به یاری خدا این توطئه ها در داخل ایران و در بیرون از کشور از بین رفت.

,

وی شفاف سازی را راه نجات کشور دانست و گفت: در زمینه عملکرد مسئولان، مشارکتها، پاسخ گویی ها باید شفاف سازی شود؛  قوه قضائیه باید جهادی کار کند و کسانی که در اطرف مسئولان به فساد مبتلا هستند باید به محاکمه کشیده شوند.

,

امام جمعه موقت خرم آباد با انتقاد به برخی از انتصاب‌ها در استان لرستان اظهار داشت: چه معنایی دارد مسئول اول این استان کسی را با رشته ادبیات در جایگاه یک مسئول فنی قرار دهد مگر در این استان قطع الرجال است؟

,

وی با بیان اینکه برخی از انتصاب‌ها غیر کار آمد هستند افزود: دلیل سکوت نمایند گان مجلس در برابر انتصاب‌های غیر کار شناسی چیست؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه