اخبار داغ

تحلیلگر سیاسی در گفتگو با یزدرسا:

تلاش غربگرایان برای کم‌رنگ کردن حماسه اربعین راه به جایی نخواهد برد/ تفاوت مبنایی آرمانشهر لیبرال‌ها با مناسبات اربعین

تلاش غربگرایان برای کم‌رنگ کردن حماسه اربعین راه به جایی نخواهد برد/ تفاوت مبنایی آرمانشهر لیبرال‌ها با مناسبات اربعین
کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: رسانه‌ها و جریان‌هایی که به مسئله اربعین حمله می‌کنند و یا سعی‌شان اختلاف‌اندازی بین دو ملت ایران و عراق است کلا آرمان‌شهر و زندگی آرمانی‌شان متفاوت با مناسبات و روابطی است که در مسئله اربعین ما شاهدش هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن رضایی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون حمله برخی رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی به راهپیمایی اربعین و تلاش برای تحت‌الشعاع قرار دادن این اجتماع عظیم به اشکال مختلف، گفت: این مسئله را نباید صرفا یک بازی رسانه‌ای یا یک بازی سیاسی دانست، بلکه باید خیلی ریشه‌ای‌تر از این به موضوع نگاه کرد چون این مسئله ریشه‌ای است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: هرچند بروز و ظهور این موضوع در رسانه‌ها و در بزنگاه‌های سیاسی است و شاید بگوییم سیاسی هم باشد اما ریشه‌هایش جای دیگری است و خیلی عمیق‌تر از این است.

,

آرمانشهر لیبرال‌ها با مناسبت اربعین تفاوت اساسی دارد

, آرمانشهر لیبرال‌ها با مناسبت اربعین تفاوت اساسی دارد, آرمانشهر لیبرال‌ها با مناسبت اربعین تفاوت اساسی دارد,

این تحلیلگر سیاسی اظهار داشت: محل و نقطه اصلی درگیری در این مسئله این است که ما با دو نوع زیستن و سبک زندگی متفاوت و بلکه متضاد مواجه هستیم؛ اگر دقت کنید آن رسانه‌ها و جریان‌هایی که به مسئله اربعین حمله می‌کنند و یا سعی‌شان اختلاف‌اندازی بین دو ملت ایران و عراق است کلا آرمان‌شهر و زندگی آرمانی‌شان متفاوت با مناسبات و روابطی است که در مسئله اربعین ما شاهدش هستیم.

,

رضایی ادامه داد: آن‌ها اعتقاد دارند که برای رسیدن به سعادت در این دنیا و همان چیزی که اسمش را توسعه می‌گذارند یک راه وجود دارد و ما هم باید آن راه را برویم و آن هم راهی است که کشورهای صنعتی پیش از این، بعد از انقلاب صنعتی رفته‌اند و کشورهای غربی در آن خبره‌اند و ما باید برویم و شاگردی آن‌ها را بکنیم.

,

وی اضافه کرد: البته آن‌ها تاریخ سراسر سیاه و استعمار کشورهای غربی را هم کلا نادیده می‌گیرند و می‌گویند دنیا عوض شده است و باید تعامل کنیم و باید از آن‌ها چیزی یاد بگیریم و اصلا نفس ارتباط با کشورهای جهان سوم را نفی می‌کنند و اعتقاد دارند این ارتباط چیزی به ما اضافه نخواهد کرد و چرا باید ما با این‌ها ارتباط داشته باشیم.

,

این کارشناس سیاسی یادآور شد: مسئله اربعین چیزی است که از اساس این دنیای آرمانی این افراد را که حالا آرمانشهرش آمریکا و کشورهای غربی است و بر اساس سود و سرمایه بنا شده و بالا رفته است نفی می‌کند یعنی صحنه‌ای است که کلا یک سبک زندگی متفاوت را عرضه می‌کند و تبدیل به یک پدیده شده است و کأنه دارد انسان‌های خسته از زندگی مادی را به یک مدل جدید راهنمایی می‌کند.

,

دیدگاه متناقض غربگرایان در قبال کشورهای غیرغربی

, دیدگاه متناقض غربگرایان در قبال کشورهای غیرغربی, دیدگاه متناقض غربگرایان در قبال کشورهای غیرغربی,

رضایی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال آن فردی که در مسیر اربعین درآمد زندگی‌اش را به رایگان در اختیار دیگرانی قرار می‌دهد، کلا تفکرش با آن دیدگاه غربی که این افراد و رسانه‌های غرب‌گرا می‌خواهند جامعه ما را به سمت آن ببرند متفاوت و متضاد است، به همین دلیل وجود پدیده‌ای مانند اربعین اصلا نفی وجودی این‌ افراد و جریان‌ها است.

,

وی عنوان کرد: آن‌هایی که به مسئله اربعین حمله می‌کنند و یا اصلا به روابط ایران با هر کشور غیرغربی تلاش می‌کنند حمله کنند دیدگاه‌شان این است که دیدگاه دینی و فلسفه حاکم بر روابط خارجی جمهوری اسلامی دیدگاه آرمانی و غیرواقع‌گرایانه است و باید با واقعیات کار کرد و باید منافع اقتصادی را در اولویت روابط خارجی قرار داد.

,

این تحلیلگر سیاسی بیان کرد: اما نکته قابل توجه اینکه همین دیدگاه این افراد با مواضعی که در مورد کشورهای غیرغربی مانند عراق دارند تناقض دارد؛ آن‌ها در حالی مدعی هستند اصالت روابط با مسائل اقتصادی است که بیشترین روابط اقتصادی ایران با همین عراق است و عراق به عنوان بزرگترین شریک تجاری ما در بعد صادراتی نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد ما دارد.

,

رضایی ادامه داد: یعنی در زمانی که ما در سال 97 زیر شدیدترین فشارهای اقتصادی از طرف دوستان غربی همین افراد بودیم و سیستم مالی امارات هم پیرو تحریم‌های آمریکا حذف شده بود، این عراق بود که با باز کردن صرافی‌هایش روی سیستم مالی ایران ما را از فشار سخت اوایل سال 97 نجات داد.

,

بهمن واقعیت روشنفکرنمایان مدعی را از صحنه خارج می‌کند

, بهمن واقعیت روشنفکرنمایان مدعی را از صحنه خارج می‌کند, بهمن واقعیت روشنفکرنمایان مدعی را از صحنه خارج می‌کند,

وی اظهار داشت: لذا همانگونه که اشاره کردم مسئله حمله اربعین توسط غربگرایان، مقوله‌ای فراتر از موضوعات سطحی و ظاهری است، چرا که لیبرال‌های وطنی اساسا با ارتباط ایران با کشورهای غیرغربی مشکل دارند و دلیلش هم این است که این نفی موجودیت و تفکر آن‌ها است؛ فراتر از این، باید گفت اصلا این جریان با اصل انقلاب اسلامی و اینکه ما باید با استکبار و استعمار مبارزه کنیم مشکل دارد.

,

رضایی تأکید کرد: البته این جریان در این مسیر راه به جایی نخواهد برد، چرا که بهمن واقعیت‌ها آن‌ها را زیر خودش دفن خواهد کرد و منطق قوی‌تر جریان حق این روشنفکران مدعی را از صحنه خارج می‌کند و در نهایت واقعیت بر بازی رسانه‌ای آن‌ها غلبه خواهد کرد.

,

وی تصریح کرد: افراد و رسانه‌های غربگرا می‌خواهند مسیر جعلی را پیش پای مردم بگذارند اما آن‌ها موفق نخواهند شد همچنان که قبل از این هم کسانی که با عزاداری و آرمان امام حسین (ع) مقابله کردند در نهایت راه به جایی نبردند.

,

رضایی گفت: مسئله اربعین قوی‌ترین بروز و ظهور دینی به لحاظ فراگیری و حضور ملیت‌های مختلف در عصر مدرن است و هیچ جریانی را یارای تقابل با این حرکت عظیم نخواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه