اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان:

آسیب‌دیدگان بحران‌ها «فداکار خدمت» شناخته می‌شوند/وظایف قوای سه گانه در قانون جدید مدیریت بحران چیست؟

آسیب‌دیدگان بحران‌ها «فداکار خدمت» شناخته می‌شوند/وظایف قوای سه گانه در قانون جدید مدیریت بحران چیست؟
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت:همچنین افرادی که در پاسخ به بحران خسارت دیده و فوت کنند نشان فداکار خدمت را دریافت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛توحید سلیمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت:قانون مدیریت بحران در گذشته مربوط به تشکیل یک سازمان به نام سازمان مدیریت بحران کشور بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه بر اساس قانون گذشته همه وظایف برعهده مدیریت بحران بود، افزود: اما قانون جدید همه بخش‌ های جامعه اعم از دستگاه‌های اجرایی دولتی، غیر دولتی، مردم در اجرای آن مسئولیت دارند.

,

این مسئول ادامه داد: در این قانون بسیاری از مشکلات و نقایص قانون قبلی برطرف شده است و از شهریور ماه سال جاری قابلیت اجرا دارد.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه چندین بار در گذشته این قانون تغییر یافته است، بیان داشت: در سال 69 با وقوع زلزله طارم نیاز مبرم به پوست اندازی و نگرش جدیدی قانون احساس شد.

,

سلیمی با بیان اینکه با وقوع چندین حادثه در سال 75 قانو مترقی تری نوشته شد، بیان داشت:با وقوع زلزله خسارت های زلزله و تبعات ثانویه آن موجب شد تا مقام معظم رهبری دستور تشکیل ستاد به صورت یکچارچه را اعلام کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: با این پیگیری ها اولین قانون مدیریت کشور قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران در مجلس تصویب شد و در سال 92 به صورت آزمایشی با 23 کارگروه آغاز به کار کرد.

,

این مسئول با بیان اینکه در سال های آینده این 23 کارگروه به 14 کارگروه تغییر کرد، بیان داشت: در سال جاری قانون جامع تری برای حل مشکلات بحران در کشور از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده است.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به دستاوردهای خوب قانون قبلی در استان زنجان، گفت: در گذشته 21 ایستگاه آتش نشانی، 14 سوله چند منظوره و 29ایستگاه های هواشناسی  و تجهیزات مدرن برای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان خریداری شد.

,

سلیمی با بیان اینکه امروز همه به این نتیجه رسیده اند که بحران به مدیریت واحدی نیاز دارد تا خسارت های ناشی از آن کاهش یابد،بیان داشت: در قانون جدید برای 40 سازمان و نهاد شرح وظایف مستقیم و غیر مستقیم تعریف شده است.

,

وی تصریح کرد: با محوریت این قانون همه قوای سه گانه وظایفی دارند.

,

این مسئول با بیان اینکه از روی سند مدیریت بحران کشور سند مدیریت بحران استان نیز نوشته می شود، افزود: بر اساس قانون جدید 52 نفر در جلسات حضور خواهند داشت.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه بر اساس قانون جدید دو نوع جلسه عادی و در صورت نیاز به صورت فوق العاده برگزار می شود، افزود: جلسات اضطراری نیز در مواقع بحران برگزار می شود.

,

سلیمی گفت: در صورت نیاز به استفاده از امکانات بخش خصوصی و تعاونی،نحوه ارائه دستمزد این افراد در قانون جدید لحاظ شده است.

,

وی با بیان اینکه بر اساس ماده 18 این قانون دستگاه های اجرایی با تایید استاندار در زمان بحران می توانند از محل منابع داخلی به جز حقوق و دستمزد هزینه کنند و پس از اتمام شرایط اضطراری از طریق وزارت کشور تامین می شود.

,

این مسئول تمرد از دستور رئیس مدیریت بحران استان را نیز مستوجب تنبیه عنوان کرد و گفت: تخلف مدیران،اشخاص حقیقی و حقوقی مستوجب تشویق و تنبیه است، افزود:همچنین افرادی که در پاسخ به بحران خسارت دیده و فوت کنند نشان فداکار خدمت را دریافت می کند

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه