اخبار داغ

آنچه در چهارمین جلسه شورای سلامت شهرستان لنده گذشت:

از مصوبات برجای مانده تا عدم برخورد قاطع با قفس های مرغی در پیاده روها/رودربایستی ها اجازه اجرای قانون و مصوبات را نمی دهد+ تصاویر

از مصوبات برجای مانده تا عدم برخورد قاطع با قفس های مرغی در پیاده روها/رودربایستی ها اجازه اجرای قانون و مصوبات را نمی دهد+ تصاویر
چهارمین جلسه شورای سلامت شهرستان لنده با حضور رئیس جدید شبکه بهداشت و درمان و معاون فرماندار این شهرستان و سایر اعضای این شورای برگزار که مصوبات جلسات قبل و دستور کار جدید مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، چهارمین جلسه شورای سلامت شهرستان لنده در حالی برگزارشد که اولین جلسه رسمی رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و اولین حضور معاون فرماندار این شهرستان به همراه سایر اعضای این شورا در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان برگزارشد که در ابتدای این شورای ضمن قرائت مصوبات قبلی بحث بررسی وضعیت برنج کاری در خیابان سادات و مرازع پائین دست شهر لنده مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در این نشست نورمحمد نعمتی با اشاره به اهمیت جلسه شورای سلامت شهرستان لنده گفت: آنچه برهمه ما مسلم است بحث امینت روحی و روانی و جسمی مردم در جامعه است چرا که اگر سلامت در جامعه نادیده گرفته شود بدون شک جامعه دچار آسیب ها و بحران های اساسی قرار می گیرد.

,

وی افزود: بررسی نقاط ضعف و قوت شهرستان در حوزه سلامت نیازمند عزم راسخ همه مسئولان، ادارات و نهادها است چرا که یک مسله مهم و فراگیر است.

,

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده تصریح کرد: متاسفانه برخی از مصوبات شورای سلامت که بار مالی داشتند چندان اجرایی نشدند و تنها شاهد اجرای مصوباتی در طول این سال ها هستیم که چندان هزینه ای برای ادارات نداشته است و همین مسئله نیز مهمترین عامل برای افزایش تهدیدات در حوزه سلامت است.

,

وی در ادامه تاکیدکرد: فرهنگ زیربنای توسعه جامعه است که نقش مهمی در ارتقای سطح تفکراتی، رفتاری و گفتاری اقشار مختلف در جامعه دارد که برای تغییر خرده فرهنگ ها باید کار جهادی کرد.

,

نعمتی گفت: آنچه امروز در شهرستان لنده به یک تهدید عمومی علیه بهداشت و سلامت مردم تبدیل شده است بحث نگهداری دام و پرورش مرغ در خیابان ها و کوچه ها است که به خودی خود در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.

,

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده تاکیدکرد: عدم برخورد قاطع با این دو پدیده باعث افزایش بیماری سرطان و سایر بیماری های فراگیر در سطح شهرستان می شود که این یعنی دو برابر شدن هزینه های درمانی و بهداشتی که باز هم باعث افزایش چندین برابری هزینه ها هم برای شهروندان و هم برای دولت است.

,

وی در ادامه تاکید کرد:  در جلسات قبل همانگونه که مسئولان قبلی حوزه بهداشت و درمان بر روی بحث آلوده بودن آب مصرفی مزارع پائین دست شهر لنده تاکید داشته و داریم متاسفانه بازهم شاهد کشت برنج در این مزارع هستیم که نیازمند یک حرکت جهادی برای جلوگیری از انتقال بیماری ها به مصرف کنندگان است.

,

در ادامه حکمت الله همتی با شاره به نقش و اهمیت سلامت غذایی در جامعه گفت: یکی از مهمترین وظایف سازمان جهاد کشاورزی تامین غذای سالم از مزرعه تا سفره است که برای انی راهبرد مهم سالانه سیاست های کلانی نیز اتخاذ می شود.

,

وی افزود: ارتقای سطح کمی و  کیفی محصولات کشاورزی و دامی و نظارت کامل رای چرخه تولید، توزیع این محصولات همواره با زحمات شبانه روزی همکاران ما در سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی و سایر نهادی زیر مجموعه در حال اجرا است.

,

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنده تصریح کرد: آب قنات شهر لنده که به مزارع پائین دست شهر به همراه فاضلاب شهر مخلوط می شود بدون شک برابر اعلام شبکه بهداشت و درمان آلوده است و بهره برداران باید اقدام به کشت های جایگزین در این حوزه نمایند.

,

وی افزود: نمی توانیم جایی که سلامت مردم را تهدید می کند و تائیدیه های مختلف مبنی بر آلوده بودن این آب را ضمیمه دارد هزینه کنیم و اقدام به بازگشایی و یا بهسازی آب قنات کنیم.

,

همتی اظهارکرد: بدون شک آب قنات در سرچشمه هیچ مشکلی ندارد ولی وقتی با فاضلاب شهر مخطوط می شود آلوده شده و به خودی خود یک تهدید بهداشتی به حساب می آید.

,

روح اله عزیزی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنده گفتک بحث انجام آزمایشات مختلف بهداشتی با همکاری شبکه بهداشت و درمان لنده در چندین نوبت در مزارع کشاورزی پایئین دست لنده صورت گرفت که سرچمه قنات مشکل ندارند ولی ادامه وقتی با فاضلاب شهر مخلوط و وارد مزارع می شود دارای آلودگی بسیار بالا است.

,

در ادامه نیز موسی محتشم با اشاره به کشت هشتاد ساله در این زمین ها گفت: سالیان سال است که مردم در مزارع پائین دست این شهر در حال کشت برنج هستند که ما نمی توانیم به همین راحتی بگوییم دیگر حق کشت ندارند.

,

وی افزود: قانع کردن مردم برای عدم کشت برنج در این حوزه به دلیل اینکه تنها سرمایه زندگی آنان همین قطعه های کوچک برنج کاری است واقعا کاری سخت و دشوار است.

,

بخشدار موگرمون تصریح کرد: آب تولیدی قنات به تنهایی جواب گوی حجم میزان کشت برنج نیست بلکه باید راهکار و راهبردی جدید برای خروج از این چالش و معضل پیدا کرد.

,

در ادامه حمید دانشمند رئیس آب وفاضلاب شهری لنده گفت: بدون شک اجرای پروژه فاضلاب شهری لنده نقش مهمی در کاهش بیماری ها و ترسیم سند چشم انداز سلامت در این شهرستان دارد که نیازمند همکاری و همراهی همه ادارات به خصوص شهرداری است.

,

وی افزود: هم اکنون دو پیمانکار جهت اجرای سیستم فاضلاب شهری لنده انتخاب شدند که در آینده نزدیک اقدام به اجرای سیستم فاضلاب شهری خواهند کرد و بدون شک بخش اعظمی از این مشکلات در آینده رفع خواهد شد.

,

علی جاویدان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده در ادامه با قدردانی از زحمات رئیس پیشین شبکه بهداشت و درمان و با تقدیر از تلاش های خوب پلیس راهور در فرهنگ سازی مباحث حوزه راهنمایی و رانندگی گفت: آنچه به عنوان یک شاخص در جامعه از ان یاد می شود آموزش و پرورش است و همه ما باید تلاش کنیم تا نسلی پویا و با سواد تربیت کنیم.

,

وی افزود: مهمترین خطری که در حال حاضر دانش آموان را تهدید می کند بحث فروش سمبوسه در جلوی مدارس است به خصوص مدارس دخترانه که لازم است شبکه بهداشت و درمان بر روند تهیه و تولید این سمبوسه ها نظارت کافی داشته باشد.

,

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده تصریح کرد: وجود دکه های فلزی در جلوی مدارس و باتوجه به گرمای شهرستان لنده و امکان فساد پذیری اجناس داخل این دکه ها لازم است به منظور جلوگیری از مسمومیت دانش آموزان علاوه بر جابه جایی این دکه ها از جلوی مدارس نسبت به فروش اجناس داخلی آنان نظارت کافی صورت پذیرد.

,

در ادامه نیز پرندوار بخشدار مرکزی لنده گفت: برابر قانون شهرداری ها هیچ دکه ای به جز دکه مطبوعاتی در سطح شهرها حق فعالیت ندارند چرا که مواد خوراکی در آنان عرضه نمی شود.

,

در ادامه نیز سرگرد سید یارمحمد موسوی نست با اشاره به مسئله امنیت در جامعه و تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: آنچه برای جامعه ما مهم است بحث امینت جامعه و سلامت آن است.

,

وی افزود: جامعه بدون سلامت و امنیت، یعنی حاکم شدن قانون جنگل و ایجاد هرج و مرج در شهرها که این موضوع نشان دهنده اهمیت امنیت در جامعه است.

,

جانشین منطقه انتظامی شهرستان لنده تصریح کرد: پیشگیری بهترین و کم هزینه ترین راهبرد برای هرکاری است چرا که مشکلی که امروز با چند هزار تومان قابل مدیریت است در آینده با میلیارد ها تومان قابل مدیریت نخواهد بود.

,

وی در ادامه تاکیدکرد: تشکیل تیم های ضربتی بهداشتی و درمانی در جهت ارتقای سطح سلامت جامعه با همکاری سایر ادارات و نهادها یک ضرورت مهم است که همه ما باید مشارکت کنند.

,

موسوی نسب گفت: نیروی انتظامی آمادگی همکاری و همراهی همه ادارات را همانند گذشته دارد و هرکجا نیازی باشد بدون شک حضوری فعال خواهد داشت.

,

خدارحم رحمانی معاون شهردار لنده در خصوص کپرها و قفس های مرغی در معابر شهری گفت: بدون شک مهمترین دغدغه شهرداری داشتن شهری پاک و سالم است که تا کنون تلاش های زیادی در این حوزه صورت گرفت.

,

وی گفت: در هنگامی که می خواستیم با برخی از شهروندان برخورد کنیم عدم وجود معیشت و مشکلات اقتصادی را مهمترین دلیل پرورش مرغ در سطح شهر اعلام می کردند که حقیقتا اینجا نیز شهرداری به دلیل روحیه مردمی اش چندان نمی توانستیم با قاطعیت رفتار کنیم.

,

معاون شهردار لنده تصریح کرد: اگر مصوبه شورای سلامت و همکاری نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان در این خصوص اتخاذ شود بدون شک شهرداری نیز این آمادگی را دارد که اقدام به جمع آوری کند.

,

در ادامه سید امین الله شفایی معاون فرماندار شهرستان لنده با اشاره به مسئله سلامت در جامعه گفت: بدون شک مسئله سلامت یکی از مهمترین مسائلی است که همه آحاد مردم در خصوص آن دغدغه دارند.

,

وی افزود: سلامت روحی ، روانی و جسمی جامعه یعنی ارتقای شاخص های توسعه ای جامعه و وقتی آحاد مردم از سلامت کامل برخوردار باشند یعنی جامعه ای سالم و پویا خواهیم داشت.

,

معاون فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: اجرای مصوبات شورای سلامت در شهرستان یعنی کمک به ارتقای شاخص سلامت در جامعه و عدم اجرای آن یعنی وارد شدن ضربه به سلامت شهرستان.

,

شفایی تاکیدکرد: یکی از مهمترین دلیل عدم اجرای مصوبات شورای سلامت بحث رودربایستی مدیران با برخی موضوعات است که این یک از آفت های مدیریتی است و امیدواریم این مهم هرچه سریعتر بر طرف شود.

,

وی گفت: اچرای بلور سلامت در حاشیه شهر یکی از مهمترین مصوباتی است که باید اجرایی شود چرا که نقش مهمی در ارتقای سطح سلامتی روحی و روانی مردم دارد و امیدواریم این مهم به همت بنیاد علوی و شهرداری و شورای شهر هرچه سریعتر اجرایی شود.

,

معاون فرماندار شهرستان لنده گفت: یکی از مهمترین مواردی که باعث چالش در شهرها و روستاها شده است بحث عدم اجرای چاه فاضلاب در منازل است که این مهم در چند سال گذشته در سطح شهر کمی اجرایی شده است ولی در روستاها همچنان این معضل وجود دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: فرسودگی شبکه آب شهر لنده یکی از مهمترین چالش های حوزه بهداشتی است که باتوجه به گستردگی این فروسودگی ها و نیازمند بودن به اعتبارات بسیار بالا امیدواریم همکاران ما در آبفای شهری شکستگی ها را در اسرع وقت تعمیر کنند تا زمانی که یک اعتبار جامع برای ساماندهی شبکه فرسوده در نظر گرفته شود.

,

شفایی در ادامه گفت: جمع آوری کپر ها و قفس ها در سطح شهر بدون شک باید باید قاطعیت و همکاری شبکه بهداشت و درمان و سد معبر شهرداری و در صورت نیاز از دادگستری و نیروی انتظامی در این راستا کمک گرفته شود .

,

فیلم و تصاویر این نشست را می توانید در زیر مشاهده نمایید:

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه