اخبار داغ

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد؛

کارنامه ضعیف دولت در حوزه مسکن/ تعطیلی مسکن مهر ضرر زیادی را به کشور تحمیل کرد

کارنامه ضعیف دولت در حوزه مسکن/ تعطیلی مسکن مهر ضرر زیادی را به کشور تحمیل کرد
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کارنامه دولت در بخش مسکن قابل قبول نیست و هیچ اقدام موثری انجام نداده است و با تعطیلی مسکن مهر ضرر زیادی در این عرصه به کشور تحمیل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدجواد حسینی‌کیا در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان؛ اظهار کرد: متاسفانه دولت در زمینه مسکن هیچ اقدام موثری انجام نداده است و با تعطیلی مسکن مهر ضرر زیادی در این عرصه به کشور تحمیل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در حال حاضر نیاز مسکن جدی است، عنوان کرد: بازار داغ اجاره از یک سو و ناتوانی مردم در اجاره و خرید خانه به دلیل نوسانات قیمت ارز از سوی دیگر مشکلاتی را در جامعه ایجاد کرده است که نیازمند یک تصمیم گیری صحیح است ولی متاسفانه کارنامه دولت در بخش مسکن قابل قبول نیست.

,

حسینی کیا در ادامه به راهکارهایی برای حل مشکل مسکن مردم اشاره کرد و گفت: تعیین مالیات بر واحدهای مسکونی خالی که در دنیا هم رایج است و بسیار راهگشا بوده است یکی از راهکارهای حل مشکل مسکن اقشار ضعیف است و این مالیات باید سنگین باشد تا فرد مجبور شود خانه خود را اجاره دهد.

,

وی افزود: دولت باید وام‌های ارزان قیمت در اختیار مستأجران با مستنداتی که ارائه می‌دهند، قرار دهد تا از این مقطع عبور کنند، البته ایجاد مشوق‌هایی برای افرادی که منزل خود را اجاره می‌دهند از دیگر این راهکارهاست مثلا دولت بگوید افرادی که تا این نرخ، خانه های خود را اجاره دهند می توانند از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند.

,

این نماینده مجلس بیان کرد: از طرفی مردم ایران در جهان به نوع دوستی مشهور هستند لذا در این مورد هم باید رعایت هم وطنان خود را بکنند و اجاره بهای کمتری بگیرند تا دست مستاجران هم برای اجاره خانه بازتر شود.

,

حسینی‌کیا در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نیز باید کسانی که فضا را غبارآلود و ملتهب می‌کنند شناسایی و با آن ها برخورد کنند لذا با رعایت این موارد می توانیم از شرایط سخت فعلی در زمینه مسکن عبور کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه