اخبار داغ

«ردخون» همچنان در صدر گیشه

«ردخون» همچنان در صدر گیشه
اکران این روزهای سینمای ایران با وضعیت نسبتا باثباتی ادامه دارد. فیلم‌هایی از ژانرهای مختلف به روی پرده رفته‌اند؛ البته غالب این فیلم‌‎ها در حوزه سینمای اجتماعی تعریف می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، اکران سینماها هم تحت‌تاثیر این موضوع قرار گرفت. در این گزارش فیلم‌های روی پرده را براساس فروش هفتگی تحلیل و بررسی می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
ردخون
,
 
,
«ردخون» قسمت دوم فیلم موفق «ماجرای نیمروز» است که محمدحسین مهدویان آن را کارگردانی کرده است. سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده این فیلم است. فیلم اول به میزانی از موفقیت دست یافت که انتظارات زیادی در مخاطبان ایجاد شد. برخلاف فیلم اول که مهدویان به دور از روابط عاطفی سراغ مبارزه امنیتی با سازمان منافقین و اتفاقات سال60 رفته بود، در «ردخون» بار دراماتیک داستانش را افزایش داده است. فیلم دوم به حادثه عملیات مرصاد اشاره می‌کند. هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، بهنوش طباطبایی، محسن کیایی، هستی مهدوی، حسین مهری و مهدی زمین‌پرداز بازیگران این فیلم هستند. «ماجرای نیمروز:ردخون» بیش از دو هفته است که توسط سیمای مهر به اکران درآمده است. این فیلم 180سالن سینما در اختیار دارد و در حال حاضر با فروش هفتگی بیش از یک میلیارد تومانی در صدر فروش هفتگی قرار دارد. مجموع فروش این فیلم تا به امروز دو میلیارد و 370 میلیون تومان است.
,
 
,
کلوپ همسران
,
 
,
«کلوپ همسران» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی صباغ‌زاده است. فیلم داستان سه مرد است که در اجتماع از موقعیت عالی و قدرت و اقتدار برخوردار بوده ولی در منزل از همسران خود به‌شدت حساب می‌برند تا اینکه روزی گیر کردن این سه مرد در آسانسور همراه با یک خانم غریبه سرآغاز فرار آن‌ها از دست همسران‌شان می‌شود که به کمک یک گروگانگیر به جزیره کیش پناه می‌برند. محمدرضا شریفی‌نیا، میترا حجار، شقایق فراهانی، محمدرضا هدایتی، علی انصاریان، بیژن بنفشه‌خواه، سمیرا حسن‌پور و رضا بنفشه‌خواه با هنرمندی گوهر خیراندیش در این فیلم حضور دارند. «کلوپ همسران» از 26شهریور توسط نیمروز فیلم به اکران درآمده است. این فیلم 132 سالن در اختیار داشته و درحال حاضر با فروش هفتگی 439میلیون تومان در رده دوم فروش هفتگی قرار دارد. مجموع فروش این فیلم تا امروز بیش از یک‌ونیم میلیارد تومان است.
,
 
,
درخونگاه
,
 
,
«درخونگاه» فیلمی به کارگردانی سیاوش اسعدی و تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور است. فیلم در اواخر دهه60 روایت می‌شود. خانواده‌ای در جنوب شهر با مشکلات و روابط نامطلوب خانوادگی ترسیم شده‌اند. فضایی توسط کارگردان ساخته شده که نمی‌توان واقعی یا فانتزی بودنش را تشخیص داد. در این فیلم المان‌های گل‌درشت سیاسی دیده می‌شود و همین باعث شده که فیلم سیاوش اسعدی بیشتر از متن در حاشیه باشد. این فیلم در جشنواره فجر با استقبال زیادی روبه‌رو نشد. امین حیایی، ژاله صامتی، مهراوه شریفی‌نیا، نادر فلاح، محمود جعفری، منصور شهبازی، افشین سنگ‌چاپ، فاطمه مرتاضی و پانته‌آ پناهی‌ها در این فیلم بازی کرده‌اند. «درخونگاه» بیش از یک هفته است که توسط فیلمسازان مولود به اکران درآمده است. این فیلم 64سالن دراختیار دارد و تا امروز به فروش هفتگی بیش از 300میلیون تومان رسیده است. فروش این فیلم در مجموع همین رقم است.
,
 
,
سال دوم دانشکده من
,
 
,
رسول صدرعاملی «سال دوم دانشکده من» را ساخته و مسعود ردایی آن را تهیه کرده است. مهتاب و آوا دانشجویان سال دوم دانشکده هستند که به اتفاق تعدادی دیگر از همکلاسی‌هایشان برای یک سفر چندروزه دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند... . صدرعاملی مانند رویه همیشگی‌اش در سینما به سراغ داستانی جوانانه رفته که محوریتش با دختری جوان است. سها نیاستی، فرشته ارسطویی، علی مصفا، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی و نیلوفر خوش‌خلق بازیگران این فیلم هستند. این فیلم بیش از یک هفته است که توسط بهمن سبز به اکران درآمده است. «سال دوم دانشکده من» 94سالن دراختیار دارد و تا امروز بیش از 200میلیون فروش داشته است. فروش کل این فیلم همین رقم است.
,
 
,
مردی بدون سایه
,
 
,
«مردی بدون سایه» توسط علی‌رضا رئیسیان و تهیه‌کنندگی خودش ساخته شده است. ماهان کوشیار درگیر ساخت فیلمی درباره قتل‌های زنجیره‌ای است که زندگی خود را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. فیلم جدید رئیسیان به‌رغم حضور بازیگرانی چهره در ایام جشنواره فجر با انتقادات شدید مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شد. این فیلم یکی از ضعیف‌ترین آثار رئیسیان است. لیلا حاتمی، امیر آقایی، فرهاد اصلانی، علی مصفا، نادر فلاح، گوهر خیراندیش و نسیم ادبی بازیگران فیلم هستند. این فیلم بیش از سه هفته است که توسط فیلمیران به اکران درآمده است. این فیلم به فروش هفتگی 215میلیون تومان رسیده است. «مردی بدون سایه» 80سالن دراختیار دارد. این فیلم درآستانه یک میلیاردی شدن است.
,
 
,
پیلوت
,
 
,
ابراهیم ابراهیمیان «پیلوت» را ساخته و تهیه‌کننده‌اش هم محمدرضا مصباح است. پیلوت داستان زندگی فردی نعش‌کش را به تصویر می‌کشد. جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، بهدخت ولیان، سعیدآقاخانی، بانیپال شومون، گیلدا ویشکی و پریوش نظریه بازیگران این فیلم هستند. «پیلوت» بیش از دو هفته است که توسط هدایت فیلم به اکران درآمده و به فروش هفتگی 165میلیون تومان رسیده است. فروش این فیلم در مجموع حدود 300میلیون تومان است.
,
 
,
شاه‌کش
,
 
,
«شاه‌کش» به کارگردانی وحید امیرخانی و تهیه‌کنندگی عباس نادران است. در خلاصه داستان «شاه‌کش» آمده است: گوزن قرمز از پشتِ صخره‌ یخ‌زده، نگاهی به مرد شکارچی که سیگاری دود می‌کند، می‌اندازد. گرگ، مچاله از سرما سرفه‌ای می‌کند. گوزن قرمز: میخواد چی کار کنه؟ گرگ: نمیدونه می‌خواد چیکار کنه. گوزن قرمز: اینایی که نمیدونن میخوان چیکار کنن، خطرناک‌ترن. مهناز افشار، هادی حجازی‌فر، مهدی کوشکی، علی کمالی، فرید سجادی‌حسینی، پیمان مقدمی و مجید صالحی بازیگران این فیلم هستند. «شاه‌کش» با 90سالن بیش از سه هفته است که توسط نمایش‌گستران به اکران درآمده است. فروش هفتگی این فیلم 162میلیون تومان و فروش آن در مجموع حدود 800میلیون تومان است.
,
 
,
ایده اصلی
,
 
,
آزیتا موگویی «ایده اصلی» را ساخته است. ایران و اسپانیا برای راه‌اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده‌اند. شرکت‌ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده‌اند و... . بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان و شهباز نوشیر بازیگران این فیلم هستند. «ایده اصلی» از 9هفته پیش توسط خانه فیلم به اکران درآمده است. این فیلم با 45سالن به فروش هفتگی 143میلیون و مجموع فروش سه‌ونیم میلیارد تومان رسیده است.
,
 
,
منبع: صبح نو
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه