اخبار داغ

رئیس ستاد عتبات عالیات البرز اعلام کرد؛

خدمت رسانی 1600 خادم و 67 موکب البرز به زائران جهانی اربعین در عراق/ طبخ 15 هزار پرس غذا و اسکان 20 هزار زائر در روز

خدمت رسانی 1600 خادم و 67 موکب البرز به زائران جهانی اربعین در عراق/ طبخ 15 هزار پرس غذا و اسکان 20 هزار زائر در روز
سلیمان شکری گفت: در کنار حسینیه امام علی (ع) قریب به 15 هزار طبخ غذا و اسکان 20 هزار زائر در روز انجام می شود و عمده ماموریت استان البرز در شهر نجف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس ستاد عتبات عالیات البرز درباره آخرین وضعیت خدمت رسانی به زوار اربعین در عراق به خبرنگار تیتریک، گفت: مواکب استان از 17 مهر خدمت به زوار را آغاز کرده اند و این مهم تا 2 آبان در مراکزی که مستقر هستند ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
سلیمان شکری با اشاره به اینکه عمده ماموریت های استان البرز در شهر نجف است، افزود: در کنار حسینیه امام علی (ع) قریب به 15 هزار طبخ غذا و اسکان 20 هزار زائر در روز انجام می شود، همچنین 28 موکب با مجوز و پروانه عتبات در نجف اشرف مستقر هستند که بخشی از آنها در کنار صحن حضرت زهرا (س) استقرار دارند. 
,
 
,
وی اظهار داشت: 1600 خادم در 67 موکب استان البرز در سراسر عراق از جمله 28 موکب نجف، 24 موکب کربلا و 15 موکب در مسیر بین این دو شهر که پروانه گرفته و در این کشور مستقر هستند، به زائران ارائه خدمت خواهند کرد و تا زمان این مصاحبه بیش از 70 هزار نفر از کرج برای حضور در اجتماع بزرگ اربعین ثبت نام کرده اند. 
,
 
,
شکری تصریح کرد: 14 کمیته ای که در قرارگاه اربعین کشور فعالیت می کنند در کشور عراق به زائران خدمات ارائه می دهند، همانند هلال احمر جمهور اسلامی که خدمات متمرکزی را در عراق دارند و تمامی زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند از خدمات پزشکی بهره مند می شوند.
,
 
وی گفت: گروه پزشکان و پرستاران مردم نهاد نیز در مواکب البرز به زائران خدمات رسانی می کنند و سال گذشته نیز قریب به 60 پزشک، پرستار و عوامل طب سنتی در این عرصه فعالیت داشتند، امسال نیز 30 پزشک داوطلب شده اند و خدمات اولیه را انجام می دهند. 
,
,
 
,
شکری با اشاره به اینکه 220 کامیون و کامیونت به عتبات مراجعه کرده و نامه کاپتاژ دریافت کرده اند به خروج بیش از 90 دستگاه از مرز و ورود 80 کامیون به عراق اشاره کرد و افزود: مردم و خیرین البرز علی رغم مشکلات اقتصادی کشور در تهیه ارزاق برای خدمت رسانی به زائران اربعین سنگ تمام گذاشتند و از هیچ گونه کمکی دریغ نکردند. 
,
 
,
وی در خاتمه اظهار داشت: 5 موکب ویژه بانوان، به واسطه حفظ مسائل امنیتی در کنار موکب آقایان مستقر شده و به زائران خانم ارائه خدمت خواهند کرد و نیازهای خاصی که دارند را برطرف می کنند.  
 
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه