اخبار داغ

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند:

آغاز برداشت میوه "به " از باغات نهاوند

آغاز برداشت میوه "به " از باغات نهاوند
ئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: برداشت میوه مرغوب "به" از باغات این شهرستان آغاز شد که پیش‌بینی می‌شود باغداران نهاوند امسال بیش از ۵۲۰ تن برداشت داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کمالی نژاد، رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ از آغاز برداشت "به " از باغات نهاوند خبر داد و گفت: در شهرستان نهاوند به دلیل آب‌وهوای مناسب انواع میوه‌های مرغوب و باکیفیت تولید و به بازار عرضه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی اظهار داشت: میوه به یکی از انواع میوه‌های تولیدی در شهرستان نهاوند است که علاوه بر مصرف بازار نهاوند به دیگر شهرهای هم‌جوار ارسال می‌شود.

,

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند افزود: در این شهرستان حدود ۶۵ هکتار باغ میوه به وجود دارد که در هر هکتار بیش از ۱۰ تن میوه برداشت می‌شود.

,

, ,

وی ادامه داد: از حدود ۱۲ هزار هکتار کل باغ‌های میوه شهرستان نهاوند انواع محصولات باغی تولید می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که از باغات به نهاوند نیز بیش از ۵۲۰ تن به برداشت شود.

,

کمالی نژاد اظهار داشت: درخت به محصولی نسبتاً مقاوم در برابر آفات و کم آب بر است و میوه آن علاوه بر خوش‌طعمی با توجه به قیمت مناسب سوددهی مناسبی دارد.

,

, ,

وی در پایان گفت: میوه به علاوه مصرف تازه خوری به‌صورت سردخانه‌ای نیز نگهداری می‌شود و خواص دارویی نیز دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه