اخبار داغ

ماجرای پروژه های 36 سال مانده بر زمین و وعده هایی که هیچگاه عملی نشد!

ماجرای پروژه های 36 سال مانده بر زمین و وعده هایی که هیچگاه عملی نشد!
در بین پروژه های ملی و شهرستانی بیجار ، پروژه های به چشم می خورد که بعد از 36 سال در پیچ و خم وعده های پوچ هنوز به نتیجه نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، همانطور که می دانیم پیشرفت یک شهرستان در گرو انجام پروژه های است که بتواند موجب اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت مردم آن منطقه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

کاهش چشم گیر جمعیت در چند سال اخیر و به طور کلی مهاجر فرستی این شهر،عدم توسعه شهری،بافت فرسوده شهری،عدم ثبات مدیریتی،نبود سرمایه گذار،عدم توجه به فرصت ها و پتانسل های موجود در شهرستان از مهم ترین دغدغه های دیار بیجار گروس است.

,

داستان احداث واحدهای تولیدی و اشتغالزایی برای جوانان دیار گروس،داستان مثنوی است که پایانی ندارد و کم نیستند پروژه های که در هنگام کلنگ زنی با دادن آمار و ارقام کلان برای مدتی دل جوانان جویای کار را خوش می کنند و بعد از مدتی بعلت نبود سرمایه و عدم همکاری به وادی فراموشی سپرده می شود.

,

کارخانه اسب آهنین بیجار در پیچ و خم وعده های مسوولان

, کارخانه اسب آهنین بیجار در پیچ و خم وعده های مسوولان,

یکی از این پروژه ها که در سال 88 کلنگ آن در شهرک صنعتی بیجار به زمین زده شد،پروژه اسب آهنین بود.

,

ظرفیت تولیدی این کارخانه 5300 دستگاه کامیون و کامیونت در سال اعلام شده بود که با توجه به برنامه های بلند مدت این میزان تولید می توانست به سه برابر در سال برسد.

,

رضا صراف مدیر و سرمایه گذار این پروژه در شهریور سال 93 در بازدید مدیر کل بانک صنعت و معدن از این پروژه بیان داشت: میزان اعتبار لازم برای راه اندازی فاز اول این پروژه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان است که در صورت تامین اعتبار این کارخانه در سال 94 راه اندازی می شود.

,

وی اعلام داشت: با راه اندازی فاز اول این کارخانه 110 نفر از جوانان بیکار بیجار دارای شغل می شوند و اولویت اصلی با جوانان بومی است.

,

قسمت جالب این داستان جایی است کارخانه ی که فقط 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ، مکان صادرات تولیداتش هم مشخص شده است.

,

اما تا امروز 18 مهر ماه سال 98 با توجه به وعده های مسوولان هیچ خبری از افتتاح این پروژه مهم صنعتی در بیجار گروس نیست.

,

جاده ای که بازیچه دست مسوولان استانی و شهرستانی شده است

, جاده ای که بازیچه دست مسوولان استانی و شهرستانی شده است,

بیجار منطقه‌ای بسیار حساس بین چهار استان و هر کدام به فاصله کمتر از ۱۵۰ کیلومتر است؛ از یک طرف به استان همدان از طرفی استان کردستان از طرفی دیگر استان زنجان و طرف دیگر استان آذربایجان مشرف است.

,

برگه های تقویم سال 1398 به 18 مهرماه هم رسید اما بعد از گذشت 36 سال هنوز خبری از افتتاح جاده بیجار به همدان که به پروژه قرن ملقب شده است ، نیست.

,

جاده بیجار به همدان ، جاده ای است که به برگ برنده بیش از 10 کاندید برای رسیدن به صندلی سبز بهارستان شد و دوازده دولت در جمهوری اسلامی را بدرقه کرد ، اما هنوز افتتاح نشده است.

,

زمانیکه داریوش، پادشاه امپراتوری هخامنشی تصمیم به ساخت «راه شاهی» آن هم بدون امکانات پیشرفته راه سازی، 500 سال قبل از میلاد مسیح گرفت، هرگز تصور نمی کرد که 2019 سال بعد از میلاد مسیح در نقطه ای از ایران، ساخت یک جاده نه چندان طولانی بیش از پنجاه سال به طول بکشد.

,

این محور در حال حاضر مهمترین محور مواصلاتی شهرستان بیجار است که در محدوده استان همدان تمامی اقدامات آن به خوبی انجام شده است ، اما 6.5 کیلومتر آن در محدوده شهرستان بیجار بعد از گذشت 35 سال همچنان گرفتار ضعف مدیریتی است.

,

آنطور که مشخص است جاده بیجارـ همدان، بازیچه دست نمایندگان و مسئولین شهرستانی و استانی و کشوری شده است و با گذشت بیش از نیم قرن، همچنان شاهد وضعیت بسیار اسفناک این جاده هستیم.

,

طولانی شدن افتتاح این پروژه مهم در شهرستان بیجار موجب بروز دست اندازهای شده است که در یک کلام می توان گفت نتیجه ندانم کاری و غفلت مسئولان و عدم انجام کار جهادی برای افتتاح رسمی این پروژه است.

,

بعد از گذشت 36 سال از کلنگ زنی این پروژه این سوال در ذهن مردم بیجار تداعی می شود که چرا هیچکس دلش برای بیجار نمی سوزد، اگر بی‌توجهی هایی از سوی بعضی از مسئولان وقت از سال ۷۰ تاکنون اعمال شده چرا مردم این منطقه باید چوب ندانم‌کاری‌های عده‌ای غیرمتخصص را بخورند؟

,

از همه مهمتر، مردم زحمتکش و فهیم روستاهای مسیر جاده هستند که سال‌های سال خاک رفت و آمد ماشین‌های سبک و سنگین را خورده و دم نزده‌اند ولی با کارشکنی‌های فراوانی و همچنین دخالت‌های بی‌مورد و بی‌اساس عاملی شده که پروژه هنوز هم به نتیجه نرسیده است و شاید اصلا نرسد.

,

نا گفته نماند در حال حاضر پروژه های مهم اقتصادی در شهرستان بیجار مانند قطعات بتنی ،کنسرو سازی ،پتروشیمی ، آهن اسفنجی .... وجود دارد که بعد از سالها به دلیل عدم نظارت مسئولین و نبود اعتبارات کافی به سرانجام نرسیده است که اتمام این پروژه ها نقش مهمی در توسعه اقتصادی شهرستان بیجار دارد.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه