اخبار داغ

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد

تصویب سند وضعیت زنان و خانواده در ۱۴ استان کشور/حمایت از صندوق‌های خُرد روستایی در اولویت است

تصویب سند وضعیت زنان و خانواده در ۱۴ استان کشور/حمایت از صندوق‌های خُرد روستایی در اولویت است
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از تصویب سند وضعیت زنان و خانواده در ۱۴ استان کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، معصومه ابتکار صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی شاهد ایجاد واحدهای تولید و اشتغالزایی در کشور هستیم که یکی از دستاوردهای انقلاب زمینه اشتغال خصوصا برای بانوان را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای سلامت روح و روان همه باید به ورزش اهمیت دهیم، مسئله بعدی توجه به اشتغال زنان است که نیاز به حمایت بیشتر دارند.

معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده اظهار کرد: آنچه می‌تواند باعث بهبود و ارتقای وضعیت زنان و خانواده شود و ادامه روند مورد تأکید ‌رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است تداوم رویکرد برنامه‌‌ریزی است.

این مسئول در خصوص تدوین سند وضعیت زنان و خانواده بیان کرد: این سند برای ۱۴ استان تاکنون تصویب شده و همه استان ها آن را نهایی کرده اما تصویب آن در شورای برنامه ریزی استان ها خواهد بود.

ابتکار تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه هر استان بر اساس اطلس وضعیت زنان و خانواده و شاخص های عدالت جنسیتی، سند وضعیت زنان و خانواده خود را به صورت مشارکتی با کمک دانشگاه ها، بخش دولتی و سازمانهای مردم نهاد تدوین می کند.

وی با اعلام اینکه طی سال های اخیر اقدامات زیادی در راستای توسعه شاخص ها با تدوین و عملیاتی‌سازی برنامه ها شکل گرفته است. خاطرنشان کرد: حمایت از صندوق های خرد روستایی در اولویت سال جاری و سال آینده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه توان افزایی و توانمندسازی در حوزه زنان و خانواده را مدنظر داریم، ادامه داد: دولت توجه ویژه‌ای به موضوع اشتغال زنان و به خصوص زنان سرپرست خانوار دارد که در این راستا تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده است.

این مسئول در رابطه با شاخص‌های عدالت جنسیتی، یادآور شد: شاخص عدالت جنسیتی در هشت محور و ۱۷۹ شاخص از ابتدای دولت طراحی و تدوین شده است که این شاخص کمبود و کاستی‌هایی که وجود دارد از قبیل اشتغال دختران فارغ‌التحصیل، ورزش زنان و ... برطرف کند.

ابتکار گفت: طبق دستور رئیس‌جمهور باید 30 درصد ازمناصب مدیریتی به زنان اختصاص داده شود و تعداد این مدیران در دولت دوازدهم از 13.6 درصد به ۱۸.۸ درصد رسیده که نشان از توانمندی زنان است و در مجموع زنان ۴۱ درصد کارکنان دولت را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه