اخبار داغ

استاندار کرمانشاه:

مدیران باید برای ورود سرمایه‌گذاران به کرمانشاه تلاش کنند

مدیران باید برای ورود سرمایه‌گذاران به کرمانشاه تلاش کنند
استاندار کرمانشاه گفت: مدیران باید برای ورود سرمایه‌گذاران به استان پای کار باشند و تلاش کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصادنیوز هوشنگ بازوند ظهر امروز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا کارهای پژوهشی خود را بر سر سفره مردم نشان دهد و فقط در حد جزوه و مقاله نباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

استاندار کرمانشاه افزود: کار پژوهشی باید رفاه و پیشرفت به دنبال داشته باشد و در مسائل اجتماعی، اقتصادی و ... خود را نشان دهد.

,

این مسئول بیان داشت: در ۲۰ سال گذشته استان کرمانشاه هاب منطقه بوده است اما  در حال حاضرمرکز ثقلیت ندارد و باید علت آن بررسی شود.

,

وی ادامه داد: در گذشته بسیاری از استان های همجوار خدمات درمانی را از استان کرمانشاه می گرفتند اما الان می‌بینیم خبری از آن نیست و علیرغم داشتن زیرساخت های مناسب نمی‌توانیم خدمات لازم را انجام دهید لذا این مهم باید مورد پژوهش قرار بگیرد.

,

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: چرا مشهد با این همه فاصله باید در بحث توریسم درمانی از کشور عراق بیشترین استفاده را داشته باشد اما استان کرمانشاه با این مسافت کوتاه بی بهره است لذا در این مورد باید مشکلات سر راه آن مورد بررسی قرار بگیرد و بر روی آن پژوهش‌های لازم انجام شود.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین ما نمی توانیم بگوییم هاب منطقه هستیم اما آزادراه نداریم مشکلات نداشتن آزاد راه باید بررسی شود و با انجام پژوهشهای لازم جهت رفع آنها تلاش کنیم.

,

بازوند با تاکید بر انجام پژوهش در مسائل کلان استان گفت: از زیرساخت های خوبی از جمله فرودگاه و راه آهن بهره مند هستیم و امروز شاهدیم که بیش از 50 تا 60 درصد خرید بلیط پرواز کرمانشاه به نجف مربوط به دیگر استانها بوده است اما از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نمی شود باید علت آن در کار پژوهشی قرار بگیرد.

,

وی خاطر نشان کرد: در پژوهش ها باید چالش ها و مشکلات سر راه هاب بودن استان مورد بررسی قرار بگیرد و برای برون رفت از این مشکلات راه حل های مناسب ارائه شود.

,

اشتغال اولویت اول استان کرمانشاه است/ ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

, اشتغال اولویت اول استان کرمانشاه است/ ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی,

استاندار کرمانشاه در ادامه به بحث اشتغال استان اشاره ای داشت و گفت: بحث اشتغال اولویت اول استان کرمانشاه است و باید مدیران تمام هم و غم خود را برای حل این مشکل بگذارند.

,

این مسئول بیان داشت: البته مشکل اشتغال با اعتبارات دولتی قابل حل نیست و باید به این منظور از اعتبارات بخش خصوصی و سرمایه گذاران استفاده کنیم و لازمه این کار این است که موانع سخت افزاری و نرم افزاری راه سرمایه گذاران را برداریم تا بتوانیم از نقدینگی کشور برای استان کرمانشاه استفاده کنیم.

,

وی این مشارکت مردم در کاهش نرخ بیکاری را موثر دانست و افزود: این مشارکت مردم جهت توسعه و پیشرفت استان قابل تقدیر و نقطه امیدی است و لازم است لذا در نیمه دوم سال همه مدیران با سرعت برای حل مشکل اشتغال حرکت کنند.

,

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: ما هنوز در سیستم بانکی مشکل داریم و بعضی از سرمایه‌گذاران ۶ ماه تا یک سال اسیر بروکراسی بانک‌ها هستند این در حالیست که ما نمی‌توانیم یک سرمایه‌گذار را این همه مدت گردان کنیم.

,

بازوند به کاهش نرخ تورم استان کرمانشاه نیز اشاره‌ای داشت و گفت: این کار قابل تقدیر است اگرچه خیلی محسوس نیست اما کار بزرگی صورت گرفته و این ماه حصل و برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار است که خروجی خوبی در بر داشته است.

,

وی اذعان داشت: بندر خشک یک موقعیت خوب برای استان است و به این منظور همه پای کار بودند و در حال حاضر استان کرمانشاه به عنوان مرکزیت بندرخشک انتخاب شده است و باید به این منظور بخش خصوصی را پای کار بیاوریم.

,

مدیران باید برای ورود سرمایه‌گذاران به استان تلاش کنند

, مدیران باید برای ورود سرمایه‌گذاران به استان تلاش کنند,

 استاندار کرمانشاه گفت: همه مدیران باید بدون ترس، ولو اینکه در فضای مجازی انگ شراکت با سرمایه‌گذاران را بخورند، برای ورود سرمایه‌گذاران به استان پای کار باشند و تلاش کنند.

,

این مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش از ارائه خدمات همراه اول در مرز خسروی ابراز نارضایتی کرد و گفت: وضعیت خدمات دهی همراه اول در مرز خسروی بسیار اسفبار است.

,

بازوند گفت: همراه اول بابت اینترنت و تلفن همراه سالیانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان پول از مردم می گیرد و این درست نیست که در این شرایط در مرز خسروی قادر نباشیم تماس تلفنی برقرار کنیم و داد زائران از این که نمی‌توانند حتی یک پیام ارسال کنند درآمده است.

,

وی بیان داشت: البته این مشکل را در زمان زلزله نیز برای مردم وجود داشت.

,

استاندار کرمانشاه گفت: چرا در این شرایط همه امکانات و خدمات برای مرزهای دیگر فراهم است و ما نمی‌توانیم از این خدمات در مرز خسروی داشته باشیم.

,

وی خواستار رفع هرچه سریعتر این مشکل شد و گفت: اگر از این مسئله دفاع کنید در حق مردم ظلم شده است.

,

شهریار بهنیا مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه نیز در پاسخ به استاندار گفت: تعداد ۸ پرتال همراه اول در مرز خسروی مستقر کردیم که البته سایت دائم نیز از قبل در این مرز داشتیم.

,

این مسئول بیان داشت: وای فای مرز خسروی نیز رایگان است و از امروز نیز حسب دستور استاندار برای هرچه بهتر شدن این وضعیت تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه