اخبار داغ

واکنش نمایندگان استان کردستان به جنایت های رژیم ترکیه در شمال سوریه

واکنش نمایندگان استان کردستان به جنایت های رژیم ترکیه در شمال سوریه
نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی جنایات ضد بشری رژیم ترکیه در شمال سوریه را محکوم کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی عملیات نظامی ترکیه علیه شمال و شرق سوریه موسوم به عملیات "چشمه صلح" روز شنبه وارد چهارمین روز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

عملیات موسوم به چشمه صلح آنکارا علیه مناطق شمالی و شرقی سوریه در حالی پیگیری می‌شود که بحران بشردوستانه غیرنظامیان این مناطق را تهدید می‌کند.

,

نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این تجاوزگری،  اقدام ضد بشری ترکیه در شمال سوریه را محکوم کردند.

,

ترکیه با شعار صلح، به دنبال نسل کشی کوردها در شمال سوریه است

, ترکیه با شعار صلح، به دنبال نسل کشی کوردها در شمال سوریه است,

علی محمد مرادی نماینده مردم قروه و دهگلان با اشاره به عملیات نظامی ترکیه علیه کوردهای سوریه گفت: ترکیه با شعار "چشمه صلح"، به دنبال نسل کشی کوردها در شمال شرق سوریه است.

,

مرادی افزود: ظلم و تجاوز پایدار نیست و نمونه آن صدام دیکتاتور بود، امروز نیز از خداوند می خواهیم اردوغان را به سرنوشت صدام گرفتار کند.

,

وی گفت: ما این حمله را تجاوز آشکار در حق کشور سوریه و نسل کشی کوردها می دانیم و خواستار مداخله جدی مقامات کشورمان و سازمانهای جهانی برای توقف هرچه سریعتر آن هستیم. مرادی نقش کوردهای سوریه در مقابله با داعش و تروریسم را در جهان بی بدیل دانست و اظهارداشت جای تاسف است که امروز بنام تروریست، مظلومانه از زمین و هوا مورد حمله دولت فاشیست ترکیه قرار می گیرد.

,

حمله اردوغان ناشی از تفکر احیای امپراتوری خونریز عثمانی و روحیه‌ی اشغالگری اوست

, حمله اردوغان ناشی از تفکر احیای امپراتوری خونریز عثمانی و روحیه‌ی اشغالگری اوست,

سیدمهدی فرشادان نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: تجاوز ارتش ترکیه به خاک سوریه، بمباران و گلوله‌باران مردم بی‌دفاع روستاها و شهرهای کوردستان سوریه در مقابل چشم قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از فاجعه انسانی و تکرار نسل‌کشی تازه‌ای خبر می‌دهد که قبلا در عفرین و کوبانی به قوع پیوست.

,

فرشادان افزود: گویا رئیس جمهور ترکیه و سربازانش فراموش کرده‌اند که در جنگ علیه داعش این کوردها بودند که پیاده نظام ائتلاف جهانی علیه تروریست‌های تکفیری بودند. دنیا، کوردها را به عنوان قهرمانان جنگ با داعش می‌شناسد اما اردوغان بر کافر بودن مردم مسلمان کورد اصرار می‌ورزد که این توهم ناشی از تفکر احیای امپراتوری خونریز عثمانی و روحیه‌ی اشغالگری اوست. حذف کوردها در سرزمین آبا و اجدادی‌شان توسط ترکیه و همچنین کابوس تغییر بافت جمعیتی شمال سوریه از اهداف پلید اردوغان است که مطمئنا بی‌نتیجه خواهد بود.

,

 وی گفت: بدینوسیله از دستگاه دیپلماسی کشور عزیزمان، وزیر محترم امور خارجه، ریاست و نمایندگان محترم مجلس و مردم شریف ایران اسلامی می‌خواهم نسبت به تجاوز آشکار ترکیه به خاک سوریه و نسل‌کشی کوردهای این کشور واکنش تندی نشان دهند.

,

دیدگاه فاشیستی ریس جمهوری  ترکیه جنگی فرسایشی در این منطقە را رقم خواهد زد

, دیدگاه فاشیستی ریس جمهوری  ترکیه جنگی فرسایشی در این منطقە را رقم خواهد زد,

سیداحسن علوی نماینده مردم شهرستان سنندج در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: در حال حاضر کە تروریست های تحت حمایت ترکیە در جبهە های ادلب توسط ارتش سوریە تارومار می شوند، اردوغان برای جبران شکست هایش در موازنات سیاسی و نظامی سوریە، دوبارە بە سراغ کردهای بی پناه آمدە است.

,

علوی افزود: با دیدگاه فاشیستی رئیس جمهور ترکیە کە هنوز هم رویای گسترش خلافت عثمانی را در سر دارد ، ناگفتە پیداست در صورت حملە بە شرق فرات، جنگی فرسایشی در این منطقە شروع می شود کە وضعیت کنونی خاورمیانە پر از آشوب را بحرانی تر خواهد کرد  ,و این در حالی است که کردهای سوریە از زمان آغاز بحران این کشور، برای حفظ شمال سوریە از گزند تروریست های داعشی، دلیرانە جنگیدند و هزاران شهید و زخمی برای برقراری امنیت در کشورشان، تقدیم کردند.

,

علوی عنوان کرد: این شرایط پیچیدە می طلبد کشورهای مقتدر منطقە از جملە جمهوری اسلامی ایران کە همیشە حامی مظلومان و ستمدیدگان بودە است و در مبارزات کردهای عراق نیز بارها نشان دادە است کە نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پناهگاه و پشتیبان قابل اعتمادی برای کردهای جهان بودە و هست؛ بە یاری کردهای سوریە بشتابد وضروری است که  دستگاه دیپلماسی ایران برای جلوگیری از خونریزی و کشتار در شرق فرات، اقدام عملی کند و اجازە ندهد مردم کُرد قربانی معاملات و سناریوهای آمریکای بد ذات شوند.

,

 بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ
به کدامین گناه....

,  بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ
به کدامین گناه....
,
,

 محسن بیگلری نماینده مردم  سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: کشتن زنان و کودکان بی دفاع در سوریه و عراق و افغانستان و ... برای ما دردی بزرگ و برای استعمارگران فتحی بزرگ قلمداد می شود.

,

 وی  بیان کرد: چراغ سبز آمریکا یا به عبارتی چراغ مرگ آمریکا در منطقه بجز کودک کشی و ویرانی ارمغانی نه برای اردوغان دارد نه برای آمریک و حرکت اردوغان امروز در قیاس با داعش روی سیاه تر اردوغان را در تاریخ ثبت نمود و یادآور جنایات رژیم بعث عراقی است که انفال را رقم زدند.

,

وی ضمن محکوم نمودن حرکت پست و رذیلانه اردوغان در کشتار مردم بی گناه کورد سوریه از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد بطور جد به این موضوع ورود کرده تا بیش از این شاهد حرکات ددمنشانه حکومتهای هم کیش اسرائیل نباشیم.

,

حمدالله کریمی نماینده شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی تا این لحظه به تجاوزگری دولت ترکیه علیه کردهای سوریه واکنش نشان نداده است

,

پیام نماینده مردم شهرستانهای مریوان و سروآباد در محکوم کردن جنایات رژیم ترکیه 

, پیام نماینده مردم شهرستانهای مریوان و سروآباد در محکوم کردن جنایات رژیم ترکیه ,

منصور مرادی گفت: همانطور که در اخبار چند روز گذشته در ارتباط با تحولات منطقه به سمع و نظرتان رسیده است، هم اکنون یک نسل کشی و جنایات مشمئزکننده ای بر علیه کوردهای سوریه در جریان است. در این ارتباط اشاره به چند نکته حائز اهمیت است. نخست این که اردوغان با شعار صلح آغاز به این حمله کرده است، دوم اینکه برخی مفتی های ترکیه (بخوانید دین فروشان ترکیه) کشتن کوردها و نه حتی اسیر کردنشان را فتوای خود قرار داده اند و مردم مسلمان ترکیه را به خواندن سوره فتح دعوت کرده اند. سوم اینکه برطبق پیش بینی ای که میکردیم ترامپ حرف اول و آخر را در پول خلاصه کرد و برای پول بر سر کوردهای روژئاوا معامله کرد. چهارم اینکه روسیه نیز مثل همیشه به منافع و مطامع خود اندیشید و با چراغ سبز به اردوغان، حمله به کوردهای بی پناه را تایید کرد. نکته آخر این بود که ساعاتی پیش علیرغم اینکه یک اتفاق مثبت در حال رخ دادن بود و پرونده ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل رفت، اما بار دیگر آمریکا و روسیه اقدام علیه ترکیه را باطل کردند، تا بار دیگر نمایشی و صوری بودن سازمان ملل برای همگان آشکار شود.

,

وی افزود:  اکنون و با درنظر گرفتن نکات فوق، لازم است که اینجانب خطاب به اردوغان و رژیم غاصب و خام اندیش ترکیه که در صدد احیای امپراتوری عثمانی است، خطاب به مفتی های خودفروخته و کاسب که کشتار کودکان و غیرنظامیان را نیز جهاد دانسته اند، خطاب به ترامپ و پوتین و سیاستهای آلوده آنان، همچنین خطاب به سازمان ملل بیان می کنم که شما همگی چشم را بر حقایق بسته اید و دیر یا زود گرفتار در باتلاق اراده رزمندگانی خواهید افتاد که برای دفاع و پاسداری از سرزمینشان داعش مخوف و نیروهای متجاوز را شکست دادند و سرزمین شان را خالی از خباثتهای داعشیان کردند. اکنون همه ما ضمن انزجار از سیاست های کثیف اردوغان در توسعه طلبی های فاشیستی اش، به وی یادآور می شویم که جواب سختی را از رزمندگان و نیروهای شجاع مردمی دریافت خواهد کرد.

,

مرادی عنوان کرد: اکنون ما هم در کنار سیاستهای جمهوری اسلامی ایران، ضمن احترام به حاکمیت ارضی برای مردم سوریه، خواهان آن هستیم که این حملات فورا توقف پیدا کند تا بیشتر از این مردم بی گناه شهر و روستاهای کوردنشین سوریه آماج بمباران و آتش توپخانه قرار نگیرد.

,

وی افزود: در راستای سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران که همواره حامی ستمدیدگان بوده است، مخالف هرگونه دخالت قهری و نظامی کشورها در خاک سوریه و هر کشور دیگری هستیم و ان شاالله در روزهای آتی بیانیه ای تهیه کرده و به سازمان ملل خواهیم فرستاد تا نسبت به تجاوزهای ترکیه واکنش تندتری نشان بدهد. و یقین بدانید که از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خواهیم خواست که در جهت توقف این جنایات گسترده رژیم اردوغان از قابلیتهای خود استفاده کند و نگذارد که نقشه های شوم آمریکا و ترکیه عملی شود.

,

مرادی تأکید کرد: ابراز امیدواری می کنم که جمهوری اسلامی ایران، همانند گذشته به نقش مثبت خود در سوریه ادامه دهد و نگذارد که نقشه های دیگر کشورهای بیگانه و به خصوص آمریکا، در سوریه عملی شود، و نیک میدانم این حرکت، منجر به ایجاد یک حلقه زنجیر دیگر برای ناگسسته شدن پیوند میان کوردها و جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

,

نتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه