اخبار داغ

استاد سیاستگذاری دانشگاه کالیفرنیا تحلیل می کند؛

تخصیص غالب سرمایه آمریکا به یک گروه کوچک از ثروتمندان/ ترفند الیگارشی به جان هم انداختن مردم و غارت کشور است

تخصیص غالب سرمایه آمریکا به یک گروه کوچک از ثروتمندان/ ترفند الیگارشی به جان هم انداختن مردم و غارت کشور است
الیگارشی (حاکمیت عده ای اندک) متشکل از افراد بسیار ثروتمند و قدرتمند شامل ترامپ و فعالان جمهوری خواه او، ترجیح می دهد که مردم به خاطر ته مانده هایی که آنها بر جای گذاشته اند به جان هم بیافتند و آنها شاهد این باشند که چه اتفاقی می افتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "رابرت ریچ" طی یادداشتی در وبلاگ خود با طرح این سؤال که چرا سانتریست ها در انتخابات سال 2020 برنده نخواهند شد؟ نوشت، من می شنوم که اصل دموکرات ها این است که کسی را که قابل انتخاب است را در برابر کسی که دارای ایده است، پایین می کشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, رابرت ریچ,
, ,

این کاملا مزخرف است. حتی شکست دادن دونالد ترامپ نیز نیاز به رأی دادن دارد. برای اینکه مردم قادر به رأی دادن باشند، نامزد ریاست جمهوری باید الهام بخش باشد.

,

این ایده بزرگی است که اگر همه ما از آن حمایت کنیم، چشم انداز آمریکا را به واقعیت تبدیل کرده و این حس که باید به کجا برویم را تقویت می کند.

,

فریب نخورید. این اصل یک رقابت بین کسی که قابل انتخاب است و کسی که ایده های بزرگ دارد، نیست. ایده های بزرگ لازمه قابلیت انتخاب هستند.

,

این استاد سیاستگذاری دانشگاه کالیفرنیا گفت، چیز دیگری که شنیدم این است که رقابت بین یک فرد میانه رو و یک نامزد چپ گرا است. تمام یاوه گویی ها درباره میانه رو و چپ گرا، ما را به سیاست قدیمی که سؤال اصلی آن اندازه دولت بود بازمی گرداند.

,

ولی امروز، رقابت اصلی میان مردم (اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی ها) در برابر قدرتمندان (الیگارشی که اغلب ثروت و قدرت کشور را در خود جای داده) است.

,

 

,

, ,

یک گروه کوچک متشکل از افراد بسیار ثروتمند و قدرتمند شامل ترامپ و فعالان جمهوری خواه او، مالیات عظیم 2 تریلیون دلاری را دریافت کردند و اما با از بین بردن مدیکِر(برنامه ملی بیمه اجتماعی)، امنیت اجتماعی، مدیکِید (برنامه بهداشتی برای افراد با درآمد اندک) و لایحه مراقبت مقرون به صرفه آن را هدر دادند.

,

الیگارشی (حاکمیت عده ای اندک) ترجیح می دهد که ما به خاطر ته مانده هایی که آنها بر جای گذاشته اند به جان هم بیافتیم و آنها شاهد این باشند که چه اتفاقی می افتد.

,

تقسیم و تسخیربه صورتِ مواجهه بین طبقه متوسط در برابر فقیر، سفیدپوست در مقابل سیاه پوست، بومی آمریکا در برابر مهاجر، مسیحی در مقابل مسلمان اتفاق می افتد. به این دلیل است که ما نمی بینیم که آنها در حال غارت آمریکا هستند.

,

پیروان ترامپ نمی بینند که او واقعا ابزاری برای الیگارشی است، آنها مناقصه های خود را انجام می دهند و آمریکا را دوباره سازماندهی می کنند و به این ترتیب، ثروت و قدرت بیشتری را جمع می کنند. مادامی که با یکدیگر بجنگیم، متحد نمی شویم و قادر به بازپس گرفتن اقتصاد و دموکراسی خود نیستیم.

,

آخرین چیزی که شنیده ام این است که باید به همان روشی که پیش از ترامپ بوده برگردیم. این مزخرف است.

,

روشِ قبل از ترامپ بود که او را نصیب ما کرد. همان روش بود که اقتصادی فریبنده به نفع افرادی معدود، دستمزدهای راکد، سوسیالیسم مختص ثروتمندان و کاپیتالیسم برای سایرین، سیستم مراقبت های بهداشتی که سهم بیمه شده و کسر آن خارج از کنترل است و هنوز 30 میلیون آمریکایی را پوشش نمی دهد و پول هنگفتی که سیاست ما را کنترل می کند را برای ما رقم زد.

,

نه، ما به عقب و به روش قبل از ترامپ بازنمی گردیم. ما باید رو به جلو حرکت کنیم.

,

هرگز گزینه های نادرستی مانند؛ رویاروییِ فرد قابل انتخاب و نامزد صاحب ایده، میانه رو و چپ گرا و بازگشت به عقب را نپذیرید.

,

در حقیقت، چیزی که ترامپ را شکست می دهد، ایده های جدیدی است که آمریکا را بسیج می کند، به آمریکایی ها اجازه می دهد تا ببینند ثروتمندان و قدرتمندانی که پشتوانه ترامپ هستند چه کاری برای کشور انجام داده اند و ما را به دنبال آنچه آمریکا باید باشد سوق می دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه