اخبار داغ

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کرمانشاه مطرح شد

رشد ۲.۴ درصدی نسبت اشتغال در کرمانشاه/ ضرورت وجود بانک اطلاعاتی به‌روز شده از بیکاران کرمانشاهی

رشد ۲.۴ درصدی نسبت اشتغال در کرمانشاه/ ضرورت وجود بانک اطلاعاتی به‌روز شده از بیکاران کرمانشاهی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه از رشد ۲.۴ درصدی نسبت اشتغال در این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از مرصادنیوز حبیب‌الله وفایی امروز شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: از سال ۷۵ تا تابستان سال ۹۸ تعداد ۹۴ نرخ فصلی و سالانه و سرشماری در استان کرمانشاه محاسبه و اعلام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه افزود: بر اساس تعاریف سازمان بین المللی کار به افراد ۱۰ ساله و بیشتر که در دوره زمانی مشخص شده فاقد کار آماده برای کار و جویای کار باشند بیکار گفته می شود و نرخ بیکاری از حاصل تقسیم تعداد بیکاران به مجموعه شاغلان و بیکاران محاسبه می شود.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: بیکاری استان کرمانشاه در فصل تابستان ۹۷ در جایگاه اول استانهای کشور قرار داشت که در فصل تابستان ۹۸ با پنج پله به بود و ۲.۵ درصد کاهش در رتبه ششم قرار گرفته است.

,

وفایی با بیان اینکه نسبت اشتغال در این مدت ۲.۴ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: همچنین استان کرمانشاه در نرخ مشارکت اقتصادی نیز با ۴۴.۸ درصد در جایگاه سوم استان های کشور قرار گرفته است.

,

وی خاطر نشان کرد: در این راستا در نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمانشاه نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱.۶ افزایش یافته است.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران با مقایسه و بررسی نرخ تورم استانهای کشور در شهریورماه سال ۹۸ نشان می دهد استان کرمانشاه با عدد ۴۱.۲ درصد رتبه ۲۳ کشور را از آن خود کرده است این در حالیست که میانگین تورم کل کشور در همین ماه ۴۲.۷ درصد است.

,

وی خاطر نشان کرد: بیشترین تورم در کرمانشاه به میزان ۹۹.۵، ۶۶.۵ و ۶۳.۹ به ترتیب مربوط به گروه دخانیات، کالاها و خدمات متفرقه و نگهداری معمول آنها بوده است.

,

این مسئول افزود: همچنین کمترین نرخ تورم در کرمانشاه با ۱۵.۲ درصد مربوط به مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها بوده است.

,

هدایت حاتمی ظهر امروز شنبه در شست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: پژوهشگرانی که می‌خواهند برای مسائل مشکلات استان چاره‌اندیشی کنند می‌توانند در این راستا اقدام کنند و ما نیز آنها را حمایت خواهیم کرد.

,

وی افزود: بر روی عملیاتی کردن پژوهش‌ها باید کار شود و کار گروهی به این منظور تشکیل شود تا بتوانیم بهتر عمل کنیم.

,

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه نظام داده و اطلاعات در استان کرمانشاه را یک چالش جدی عنوان کرد و بیان داشت: باید در پژوهش ها به این مهم پرداخته شود و جهت حل و فصل آن چاره اندیشی کنیم.

,

این مسئول گفت: عدم داشتن بانک اطلاعاتی بروز شده از بیکاران استان یک چالش دیگر است که باید بر روی این گونه موارد بیشتر کار شود و آنها را وارد کارهای پژوهشی کنیم.

حاتمی گفت: امسال بر اساس تدبیرهای صورت گرفته برنامه ای را برای کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری استان طراحی کرده‌ایم که بر مبنای روندهای گذشته اگر بخواهیم به این کاهش دسترسی پیدا کنیم باید ۶۰ هزار شغل ناخالص و ۲۰ هزار شغل خالص در استان ایجاد کنیم.

,
,
,

وی افزود: تاکنون ۳۵ هزار شغل به نام افراد در سامانه ثبت شده است لذا همه فرمانداران باید در این راستا تلاش مضاعف داشته باشند.

,

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: در دنیا وظیفه دولت به وجود آوردن و ایجاد اشتغال نیست و دولت وظیفه خود را فقط در بهبود فضای کسب و کار می‌داند که بر مبنای آن سرمایه گذار با در نظر گرفتن سود و زیان اقدام کند.

,

این مسئول با تاکید بر اینکه باید به دنبال اصلاح فضای کسب و کار باشیم گفت: پنجره واحدی که در هفته دولت استاندار رسما آن را را افتتاح کرد اما هنوز اقدام جدی در این راستا صورت نگرفته است این درحالیست که 2 استانی که بهترین فضای کسب و کار را دارند این برنامه را اجرا کردند.

,

حاتمی خاطرنشان کرد: در بحث کاهش نرخ بیکاری نیز زنجیره ارزش، وظیفه دستگاه ها و برش استانی مشخص شده است لذا مدیران محترم و مسئولین دستگاه‌ها بر روی این موضوع بیشتر وقت بگذارند.

افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه طرح های پژوهشی باید در جهت نیاز دستگاههای اجرایی تهیه و تدوین شود، گفت: امسال تلاش کرده ایم پنج محور را برای انجام طرح های پژوهشی استان تعیین کنیم تا اندیشمندان و پژوهشگران استان، پژوهش های خود را حول آنها تعریف کنند.

,
,
,

این مسئول افزود: البته پژوهش ها باید در ارتقاء توسعه و بهره وری مفید باشند و در آن از کلی گویی پرهیز شود تا بتواند موثر واقع شود.

,

وی اظهار داشت: این پنج محور شامل ارتقاء فضای کسب و کار، اقتصاد، حوزه اجتماعی، زیست محیطی و مهندسی فناوری هستند البته این محورها کلان هستند و برای اینکه پژوهش انجام شود نیازمند این است که این عناوین خرد شوند.

,

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمانشاه افزود: با نطرح شدن تجربه هاب گذشته باید سعی شود محورها چکش کاری شده تحویل داده شوند تا درصد خطاها کاهش پیدا کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه