شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: اجتماعی
ساعت: 14:58 منتشر شده در مورخ: 1398/07/20 شناسه خبر: 1529161
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت: در بخش عشایری، ۶۶۴۱ کلاس چندپایه، ۱۳۱۱ مدرسه کانتینری، ۸۲۳ مدرسه چادری و ۲۲۸ مدرسه شبانه‌روزی داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا سیفی مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر  با اشاره به وظایف این دفتر اظهار کرد: در وهله اول وظیفه این دفتر، نیاز سنجی است یعنی مشخص کنیم که کجای کار هستیم و به چه نیاز داریم تا مسیر را ادامه دهیم یا مسیر را بهبود ببخشیم.

وی ادامه داد: شاید شاخص‌سازی و شناسایی ابعاد مؤلفه‌های آموزش و پرورش در مناطق کمتر توسعه یافته خیلی آسان نباشد اما بر اساس مؤلفه‌های بومی، محلی، جغرافیایی و نیز کمک از تجارب دیگر کشورها می‌توانیم به ذی‌نفعان اصلی کمک کنیم.
 
سیفی با بیان اینکه عدالت آموزشی فرصت‌های برابر یادگیری و یاددهی برای دانش‌آموزان در همه مناطق است، گفت: فرصت‌های برابر یادگیری و یاددهی به کیفیت عوامل موثر در آموزش بر می‌گردد که شامل معلم، همسالان، منابع یادگیری متنوع و تجهیزات و امکانات است.
 
وی تصریح کرد: اینکه دانش‌آموز تحت پوشش آموزش قرار گیرد، عدالت آموزشی به معنای کامل نیست بلکه توزیع متوازن آموزش باید برای همه دانش‌آموزان صورت گیرد و فرقی بین دانش‌آموز شهری، روستایی و عشایری نباشد. 
 
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر با بیان اینکه ۲۶۵۳ دانش‌آموز دوزبانه داریم، گفت: در بخش عشایری، ۶۶۴۱ کلاس چندپایه، ۱۳۱۱ مدرسه کانتینری، ۸۲۳ مدرسه چادری و ۲۲۸ مدرسه شبانه‌روزی داریم.
 
وی ادامه داد: برای هر ۵۱۰ دانش‌آموز یک مربی ورزش و برای هر ۹۱۳ دانش‌آموز، یک مربی پرورشی در مدارس عشایری فعالیت می‌کنند.
 
منبع: فارس
http://dana.ir/1529161
ارسال نظر
نظرات