اخبار داغ

راهنمای حضور در مراسم جهانی اربعین-1؛

تفاوت های اربعین سال 98 با سال های گذشته/ چگونه خود را به شهر نجف برسانیم

تفاوت های اربعین سال 98 با سال های گذشته/ چگونه خود را به شهر نجف برسانیم
اربعین امسال با استقبال بالای زوار اباعبدالله(ع) همراه بوده است که برهمین اساس پیش از حضور در این مراسم جهانی باید با مقدمات این سفر و نکات حضور در این آیین آشنا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ هر سال میلیون ها نفر از سراسر جهان در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت می کنند و این راهپیمایی هرسال پرشورتر از سال های پیش برگزار می شود و هر سال برگ جدیدی در افتخارات شیعیان جهان در عشق و دلداگی به امام حسین(ع) و یاران باوفاوش و فداکاری ها و ایثار برای همنوعان به ثبت می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

امسال نیز با توجه به اهمیت مراسم اربعین برای ملت ایران از مذاهب مختلف، خیل عظیمی از هموطنان راهی کشور عراق و شهرهای مذهبی این کشور به ویژه نجف و کربلا می شوند تا نام خود را در میان زوار اربعینی سالار شهیدان به ثبت برسانند.

,

راهپیمایی عظیم امسال اگرچه با همه شیرینی ها و ایثارگری های سال های قبل همراه است، اما با تفاوت هایی نیز روبرو است که پیش از سفر به کشور عراق باید آن ها را مورد توجه قرار داد.

,

مهم ترین تفاوت اربعین امسال با سال های گذشته، حجم بالای استقبال زوار ایرانی از مراسم امسال است، با تسهیلاتی که امسال در زمینه عبور و مرور زائران در اربعین ایجاد شده است، ورود به کشور عراق در طول برگزاری مراسم جهانی اربعین بدون ویزا انجام می شود و همین امر موجب تسهیل رفت و آمد و استقبال پرشور ایرانیان از مراسم امسال شده است.

,

اگر قصد دارید امسال برای اولین بار در این آیین بین المللی شرکت کرده و یا به دنبال بررسی وضعیت عراق پیش از حضور در این کشور هستید، این مطلب را دنبال کنید.

,

*مرز مورد نظر خود را پیش از سفر انتخاب کنید

, *مرز مورد نظر خود را پیش از سفر انتخاب کنید, *مرز مورد نظر خود را پیش از سفر انتخاب کنید,

اگرچه استقبال چشم گیر ایرانیان از مرزهای خروجی کشور، موجب غافلگیری عراقی ها در روزهای گذشته و بروز برخی ناهماهنگی ها شده بود، اما با حضور به موقع اتوبوس های ایرانی در مرزهای کشور برای انتقال زوار به نجف اشرف و کربلای معلی و خدمت رسانی موکب ها و بسیج دستگاه های اجرایی در نقاط مرزی تردد در مسیرهای خروجی به حالت عادی برگشته است و زائران می توانند از همه گذرگاه های مرزی کشور استفاده کنند. بنابراین پیش از سفر مرزهای مناسب با شهر خود را انتخاب کنید تا به روان شدن بیشتر حرکت زوار کمک کنید.

,

بررسی های میدانی خبرنگار اعزامی صاحب نیوز نشان می دهد، مرز چذابه از آمادگی خوبی برای پذیرایی از زوار استان اصفهان برخوردار است و امکانات رفاهی و موکب ها در هر دو طرف مرز مستقر شده اند و وسایل حمل و نقل عمومی از اتوبوس، تاکسی و ون آماده انتقال زوار به کربلا و نجف هستند.

, صاحب نیوز,

*صحن بزرگ حضرت زهرا(س)، نزدیک ترین محل اسکان به حرم امیرالمومنین(ع)

, *صحن بزرگ حضرت زهرا(س)، نزدیک ترین محل اسکان به حرم امیرالمومنین(ع), *صحن بزرگ حضرت زهرا(س)، نزدیک ترین محل اسکان به حرم امیرالمومنین(ع),

از مرزهای عراق با هزینه بین 100 هزار تا 250 هزار تومان می توانید خود را به شهر نجف و حرم حضرت امیرالمومنین(ع) برسانید.

,

با حضور فعال ستاد بازسازی عتبات عالیات در این شهر تسهیلات خوبی برای زوار به ویژه در صحن حضرت زهرا(س) فراهم شده است؛  امکانات اسکان برای خیل عظیم زائران فراهم است.البته اگر به دلیل استقبال زوار از این صحن، جای استراحت پیدا نکردید، می توانید از موکب های خیابان های منتهی به حرم که توسط ایرانیان و مردم عراق برپا شده است استفاده کنید؛ گرمای هوای امسال نسبت به سال های گذشته امکان استراحت شبانه در مکان های روباز صحن را نیز فراهم کرده است و با دریافت پتو از محل های پیشبینی شده می توانید از محیط روباز صحن حضرت زهرا(س) هم استفاده کنید

,

*تمام سرویس های بهداشتی اطراف حرم مجهز به حمام هستند

, *تمام سرویس های بهداشتی اطراف حرم مجهز به حمام هستند, *تمام سرویس های بهداشتی اطراف حرم مجهز به حمام هستند,

برای استحمام در شهر نجف می توانید از دو طبقه حمام موجود در صحن حضرت زهرا(س) استفاده کنید. البته تمام سرویس های بهداشتی اطراف حرم نیز به حمام مجهز هستند.

,

آمادگی شهر نجف برای پذیرایی از زوار امیرالمومنین(ع) در هر سه وعده غذایی

, آمادگی شهر نجف برای پذیرایی از زوار امیرالمومنین(ع) در هر سه وعده غذایی, آمادگی شهر نجف برای پذیرایی از زوار امیرالمومنین(ع) در هر سه وعده غذایی,

در همه وعده های غذایی در چهار گوشه حرم حضرت امیرالمومنین(ع) غذای گرم به میزان کافی بین زوار تقسیم می شود که بسته به محل استقرار خود می توانید از یکی از این محل های توزیع غذای نذری استفاده کنید.

,

البته ممکن است در نگاه اول حجم بالای صفوف کمی شما را نگران کند اما سرعت بالای توزیع و بسته بندی غذاها پیش از اعزام به محل های توزیع غذا، کمک می کند که در کم ترین زمان ممکن غذا به دست زوار برسد و حجم غذاهای توزیعی هم به گونه ای تنظیم شده که غذا به همه زوار برسد.

,

*نگران نگهداری کوله خود نباشید

, *نگران نگهداری کوله خود نباشید, *نگران نگهداری کوله خود نباشید,

برخلاف سال های گذشته که زوار حرم حضرت امیر(ع) با مشکل نگهداری کوله های خود مواجه بودند و با وجود کوله نمی توانستند وارد صحن اصلی حرم بشوند؛ امسال شمار امانتداری های حرم رشد خوبی داشته است و شما می توانید در کنار امانتداری های خود حرم، از امانتداری هایی که به کمک جوانان ایرانی در اطراف حرم تعبیه شده است استفاده کنید. البته این نکته را هم به یاد داشته باشید که ورود، پاسپورت، پول نقد و کارت های بانکی و تلفن همراه به صحن اصلی حرم امیرالمومنین(ع) ممانعتی ندارد و همانند سال گذشته می توانید در صحن حضرت زهرا(س) با کوله حضور پیدا کنید.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه