اخبار داغ

ابتکار:

30 درصد اشتغال تا پایان دولت در اختیار زنان قرار می‌گیرد

30 درصد اشتغال تا پایان دولت در اختیار زنان قرار می‌گیرد
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر ارتقا منزلت زنان در جامعه، گفت: براساس برنامه‌های تدوین شده تا پایان دولت ۳۰ درصد از اشتغال در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه ابتکار امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران اظهار داشت: در جهت تحقق اهداف دولت تلاش کنیم.خوشبختانه مسئولان مازندران و نمایندگان همراهی خوبی دارند که جای قدردانی دارد و بدانیم اکنون در شرایط تحریم ظالمانه قرار داریم  و دشمنان تلاش دارند به عزت و استقلال ما  آسیب بزنند. باید با همگرایی و مشارکت مردم به ویژه در زمینه اقتصادی نقشه آنان را خنثی کنیم و به سمت گام دوم انقلاب قدم برداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: مسئولیت‌های اجتماعی زنان متفاوت بوده و در شش برنامه توسعه‌ای بعد از انقلاب برای  زنان و برای مردان بودو زنان نقش مهم و ویژه‌ای در این زمینه‌ها داشتند و از عقب ماندگی تاریخی فاصله گرفتیم. یکی از مسائل کلیدی و محوری دولت در جهت تحقق اهداف و برنامه با کارایی و همدلی ارتقا حقوق زنان و جبران عقب ماندگی‌ها توجه شود.

,

ابتکار گفت: زنان مازندران در زمینه کشاورزی فعال هستند اما طبق آمار نرخ مشارکت در بخش اقتصادی پایین است که باید این امر بازبینی شود و به  توانمندی زنان روستا بیش از پیش توجه شود.

,

وی گفت: مازندران چهاردهمین استان جهت تدوین و رونمایی سند ارتقا حقوق زنان بوده که  نتیجه این امر  باید خانواده سالم تر و پویا تر باشد  و در بحث خانواده شکوفایی صورت گیرد و جوانان به تشکیل خانواده و ازدواج  تشویق شوند.گردشگری طبیعی یک فرصت و مزیت استان است که این بحث مهم باید به درستی مدیریت شود

,

معاون رئیس جمهور  با بیان اینکه بحث پسمانداستان‌های شمالی مهم ترین دغدغه دولت و رئیس جمهور است، تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف برای شهروندان مازندرانی و میهمانان و گردشکران  باید اجرایی شود تا پسماند را کاهش و بازیافت را افزایش دهیم و در این زمینه از بحث صنایع خلاق با توجه به شرایط استان  استقبال می‌کنیم.

,

وی افزود: یکی از جهت‌گیری‌های مهم دولت، جلب مشارکت زنان در مدیریت دولت است که اکنون 41 درصد کارکنان دولت را بانوان تشکیل می‌دهند. دو سال گذشته 13.6 درصد سهم مدیران دولت با زنان بود و اکنون 18.8 درصدرسید و تا دوسال آینده به 30 درصد می‌رسد تا پایان  دوره دولت نیز 30 درصد اشتغال را بانوان تشکیل می‌دهند.

,

ابتکار بر شناسایی مزیت‌ها، توانمندسازی بانوان، ایجاد و تثبیت اشتغال از طریق توسعه کسب و کار خانگی و همکاری و تعامل دستگاه‌ها تاکید کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه