اخبار داغ

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس

۶۰ درصد واردات قطعات خودرو دست ۵ یا ۶ نفر است/ 5.5 میلیون از قیمت پراید 19 میلیونی هزینه عدم کفایت مدیریتی بود

۶۰ درصد واردات قطعات خودرو دست ۵ یا ۶ نفر است/ 5.5 میلیون از قیمت پراید 19 میلیونی هزینه عدم کفایت مدیریتی بود
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت:وقتی پراید ۱۹ میلیون تومان بود ۵ و نیم میلیون تومان از جیب مردم به دلیل عدم کفایت مدیریت برداشت می‌شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:‌علت اینکه قیمت خودرو در کشورمان بالاست به عوامل متعددی بازمی‌گردد که بخشی از آن هزینه‌های ناشی از سوء مدیریت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود:‌وقتی که پراید ۱۹ میلیون تومان بود ۵ و نیم میلیون تومان هزینه عدم کفایت مدیریتی از جیب مردم برداشت می‌شد.

,

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: متاسفانه خودروسازان وام‌هایی از بانک‌ها گرفته‌اند که به دلیل آنکه نتوانستند اقساط خود را پرداخت کنند و به صورت مستمر آن را استمهال کرده و معوق شده عملا سود آن زیاد شد و در هر خودرو از جیب خریداران یک میلیون تومان بابت سود وام‌های معوق پرداخت می‌شود.

,

حسینی‌کیا افزود: نیروی انسانی مازاد فراوانی که در خودروسازان وجود دارد توانسته هزینه‌های فراوانی به آنها تحمیل کند به طوری که در سایپا ۱۱ هزار نیروی مازاد و ایران خودرو بیش از این رقم اضافه نیرو دارد که همین موضوعات باعث می‌شود که هزینه‌های تولید خودرو بالا برود.

,

وی  گفت:‌عدم هزینه‌کرد در حوزه تحقیق و توسعه (R&P) باعث شده است نتوانسته‌ایم به عنوان خودروساز مطرح شویم. ضمن اینکه خودروسازان در زمینه ذائقه سنجی بازار و مردم عملکرد مناسبی نداشته و در زمینه طراحی پلت فرم اقدام نکرده‌ایم.

,

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس افزود:‌باید تلاش کنیم خودروسازان به سمت تولید خودروهای ارزان قمیت، صادرات محور و رقابت پذیر بروند. 

,

حسینی‌کیا گفت: در شرایط فعلی در حال حرکت به سمت رشد و شکوفایی در صنعت خودرو هستیم و با وجود تحریم‌های فعلی ظرفیت و پتانسیل حمایت از داخلی سازی قطعات و توجه ویژه به تحقیق و توسعه بیشتر شده است.

,

وی افزود:‌ پیش‌بینی می‌شود با ثباتی که در بازار خودرو فراهم شده است شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم.

,

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد بازار واردات قطعات خودرو در دست ۵ یا ۶ نفر است.اما وقتی به قطعه سازان داخلی بهای بیشتری داده شود این موضوع نیز تغییر خواهد کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه