اخبار داغ

برنده اسکار در تظاهرات اعتراضی آمریکا دستگیر شد

برنده اسکار در تظاهرات اعتراضی آمریکا دستگیر شد
جین فاندا، هنرپیشه برنده ۲ جایزه اسکار که در تظاهرات اعتراضی در واشنگتن شرکت کرده بود، بازداشت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ویدیوی صحنه بازداشت شدن این هنرپیشه ۸۱ ساله توسط پلیس به طور وسیع در شبکه‌های اجتماعی منتشر گردید. او در برابر کنگره آمریکا همراه یک گروه حامی ‌انرژی پاک حضور یافته بود. جین فاندا ماه پیش نیز در اعتصاب سراسری تغییرات اقلیمی ‌در لس‌آنجلس سخنرانی کرد. طی هفته‌های اخیر، تظاهرات تغییرات اقلیمی‌در سراسر جهان برگزار شده که این تظاهرات در شهرهای نیویورک و واشنگتن به خشونت کشیده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
علی‌رغم فضای آرام این گردهمایی‌ها، پلیس آمریکا در تظاهرات هفته گذشته این گروه در نیویورک، ۸۵ تن را بازداشت کرد و در واشنگتن نیز به صفوف معترضان حمله کرده و ۱۶ نفر را دستگیر نمود که یکی از آنها جین فاندا بود.
,
 
,
این خشونت‌ها علیه هنرمندان و بازیگران سینما در حالی صورت می‌گیرد که کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا خود را از منادیان فضای باز جریان اطلاعات دانسته و اعتراض را حق مردم اعلام کرده‌اند اما حتی تاب تحمل یک تظاهرات ساده و آرام محیط زیستی را نداشته و تظاهرکنندگان را ضمن ضرب و شتم، بازداشت کرده‌اند.
,
 
,
اگرچه کارنامه ایالات متحده آمریکا در برخورد با تظاهرات انتقادی و اعتراضی، نمره‌های سیاهی دارد که در واقع سیاه‌ترین برخورد با تظاهرکنندگان در دنیا را به نام خود ثبت کرده است. مانند برخورد با تظاهرات ضدجهانی‌سازی و علیه سازمان تجارت جهانی در سال ۱۹۹۹ که در یک فقره، بیش از ۱۳ هزار نفر از تظاهرکنندگان را در سیاتل دستگیر کردند.
,
 
,
منبع: کیهان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه