اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

سرعت اختلالات کلیوی در مازندران بیش از حد انتظار است‌

سرعت اختلالات کلیوی در مازندران بیش از حد انتظار است‌
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سرعت اختلالات کلیوی در استان مازندران بیش از حد انتظار است و در نظر داریم ۸ دستگاه دیالیز برای غرب استان مازندران اختصاص دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بلاغ، عباس موسوی شنبه شب در جلسه با مسئولین شهرستان رامسر اظهار کرد: در سیستم حوزه سلامت خدمات رسانی مختص تمام دنیا است و با توجه به ذهنیت کشور از وضعیت اکوسیستم و منابع خدادای در رامسر امکانات ضعیف است.

وی گفت: متوسط زمان ساخت بیمارستان در استان مازندران طولانی بوده که سرعت رشد استاندارهای پزشکی با گذشت زمان متغیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه توزیع عادلانه امکانات در سطح استان با اولویت بندی پروژه ها انجام می‌شود تصریح کرد: پروژه پردیس خودگردان دانشگاه بین الملل رامسر در اولویت قرار دارد و  پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی ۸ میلیارد تومان و نیازمند ۱۲ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل ساخت و تجهیز و توسعه فضای اولیه با توجه به تفاوت در قیمت ها است و تا بهمن ماه ۹۸ بهره برداری می شود.

این مسئول درباره حل مشکل دیالیز در بیمارستانهای استان مازندران گفت: سرعت اختلالات کلیوی بیش از حد انتظار است و چند پلن کوتاه مدت میان مدت و دراز مدت مشکل را حل می کند و ۸ دستگاه دیالیز برای غرب استان مازندران اختصاص می یابد.

موسوی افزود: در راستای غربالگری سرطان بسته های تحول سلامت فعال بود که عمدتا با توجه به مسائل اعتباری و تامین تجهیزات پزشکی دچار مشکل شد و با کمک خیرین تجهیزات مورد نیاز فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: دستگاه ماموگرافی بیمارستان امام سجاد رامسر آماده است و مورد استفاده قرار میگیرد و سایر تجهیزات پس از اتمام کارهای ساختمانی عملیاتی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره سطح خدمات رسانی در بیمارستانهای منطقه افزود: خدمات رسانی در مناطق مختلف بصورت بلوک بندی در نظر گرفته شده و در بلوک تنکابن عباس آباد و رامسر تخفیف های بستری بیمارستانی انجام شده و  عملیات ساختمانی بیمارستان تنکابن با تغییر در سازنده بنا سرعت بیشتری پیدا کرد و باید نسبت به دسترسی و ایمنی بیمارستان پیگیری شود.

موسوی در پایان گفت: به تقسیم نیروهای انسانی تخصصی توجه زیادی شده و باید کل نیازمندیهای بلوک را تخصصی ببینیم تا به حد تعادل برسانیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه