اخبار داغ

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان خبر داد؛

جنگل کاری ۲۰۰ هکتار از اراضی سد کلان ملایر

جنگل کاری ۲۰۰ هکتار از اراضی سد کلان ملایر
مدیر کل منابع طبیعی استان همدان از آغاز طرح جنگلکاری ۲۰۰ هکتار از اراضی سد کلان شهرستان ملایر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسفندیار خزایی، مدیر کل منابع طبیعی استان همدان امروز در گفت و گو با خبرنگار  عصر همدان، در خصوص اجرای طرح جنگلکاری در سد کلان ملایر گفت: این طرح به عنوان بوم سازگران جنگل در حوزه سد کلان به مساحت ۲۰۰ هکتار در حال اجراست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: در حال حاضر یکصد هکتار چاله کنی در حوزه این طرح توسط اداره منابع طبیعی انجام شده است.

,

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه کود این جنگلکاری تاکنون تامین شده و در حال آماده سازی است ادامه داد: یکی از اقدامات برای ایجاد جنگل در این منطقه کاشت گونه های گیاهی اعم از شیر خشت زرشک داغ داغان و سایر گونه هایی است که نیاز به مصرف آب ندارند.

,

خزایی در خصوص هدف ایجاد جنگل در سد کلان ملایر خاطرنشان کرد: هدف در قالب حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی تجزیه شونده است.

,

وی با بیان اینکه چون استان همدان در حاشیه زاگرس قرار گرفته در کشور دارای کمترین جنگل است تصریح کرد: ایجاد یک هکتار جنگل در این شرایط علاوه بر عدم فرسایش خاک و پرشدن آب سد می تواند تاثیر مثبتی بر روی آب و هوای منطقه داشته باشد.

,

خزایی تاکید کرد: هدف اصلی از ایجاد جنگلکاری در منطقه علاوه بر رفع مسائل زیست محیطی توسعه فضای سبز در ملایر است.

,

وی با اشاره به اینکه با مشارکت مردم در عرصه های تخریبی جنگل به جای شخم گونه های چند منظوره همچون بادام شیرین سنجد و سماق و….کاشته می شود بیان کرد: هم اکنون استان همدان دارای ۴۲ هزار هکتار اراضی جنگلی و پارک های جنگلی است.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه