اخبار داغ

در 6 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

پاکستان؛ مقصد 48 درصد از کالاهای صادراتی از مرزهای جنوب شرق کشور/ سیستان و بلوچستان 223 میلیون دلار کالا به همسایه شرقی صادر کرد

پاکستان؛ مقصد 48 درصد از کالاهای صادراتی از مرزهای جنوب شرق کشور/ سیستان و بلوچستان 223 میلیون دلار کالا به همسایه شرقی صادر کرد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از صادرات بیش از 223 میلیون دلار انواع کالاهای صادراتی از مبادی مرزی این استان به کشور پاکستان در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این رقم 48 درصد از مجموع صادرات استان در این بازه زمانی را شامل می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نادر میرشکار در گفت وگو با عصرهامون، ارزش کل صادرات سیستان و بلوچستان از گمرکات و بازارچه های مرزی به پاکستان در نیمه نخست سال جاری 223میلیون و 440هزار و 851 دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 23 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: به استناد آمار ارائه شده و رقم مجموع صادرات استان در 6 ماهه ابتدایی سال جاری، حدود 48 درصد صادرات استان به کشور پاکستان بوده است.

وی اظهار کرد: 56 میلیون و 070 هزار و 472 دلار از این میزان صادرات از طریق گمرکات انجام شده که با توجه به رقم 49 میلیون و 315هزار و 302 دلار در نیمه نخست سال 97، می توان گفت عملکرد این حوزه با 14 درصد رشد همراه بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین 167میلیون و 370 هزار و 379 دلار از رقم صادرات به پاکستان نیز از طریق بازارچه های استان محقق شده که با توجه به عدد 131 میلیون و 918 هزار و 907 دلار در 6 ماهه نخست سال 97 رشدی 27 درصدی در این بخش را نشان می دهد.

میرشکار خاطرنشان کرد: عمده کالاهای صادراتی این محموله ها مصالح ساختمانی (سیمان)، پودر لباسشویی، سوخت، چدن، آهن، فولاد و گاز بوده است.

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان در پایان ابراز امیدواری کرد تا در صورت تداوم این روند تا پایان سال، شاهد تحولات مثبت و خوبی در حوزه تجارت استان باشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه