اخبار داغ

گلایه شهروندان از فضاهای سبز رها شده در بندر عباس+تصویر

گلایه شهروندان از فضاهای سبز رها شده در بندر عباس+تصویر
بندرعباس یکی از کلان شهر هایی است که طی سال های گذشته و افزایش آلودگی ها کمبود بوستان ها و فضای سبز ها بیش از هر کلان شهر دیگری در آن احساس می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز در حال حاضر شواهد حاکی است که جهان را یک بحران زیست محیطی تهدید می کند چراکه تغییر آب و هوا، از دست رفتن تنوع زیستی و تخریب لایه اوزون همه ناشی از فعالیت های صنعتی ما در دو قرن اخیر است و همینطور کوشش های جهانی بر روی ایجاد محیط طبیعی و حفظ محیط زیست در اکوسیستم های بزرگ متمرکز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز, در حال حاضر شواهد حاکی است که جهان را یک بحران زیست محیطی تهدید می کند چراکه تغییر آب و هوا، از دست رفتن تنوع زیستی و تخریب لایه اوزون همه ناشی از فعالیت های صنعتی ما در دو قرن اخیر است و همینطور کوشش های جهانی بر روی ایجاد محیط طبیعی و حفظ محیط زیست در اکوسیستم های بزرگ متمرکز شده است.,

شهرها نیز یکی از این اکوسیستم های بزرگ هستند و باید به سمت ایجاد توسعه پایدار شهری سوق داده شوند و پایداری شهرها اساسا بر اجزای ساخته شده محیط شهری استوار است که توجه بیشتر به اجزای طبیعی و فضاهای سبز شهری را می طلبد.

,

این روز ها به زندگی خود در شهر ها که با دقت نگاه می کنیم در می یابیم شهر ها تبدیل به موزه هایی شده اند که نا زیبایی ها را به نمایش گذاشته اند و شهرها به عنوان کانون های تمرکز فعالیت و زندگی انسان ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تضمین کنند چاره ای جز پذیرش و کارکردی متاثر از سیستم های طبیعی ندارند.

,

فضای سبز به عنوان جزء ضروری و لاینفک پیکره شهرها در متابولیسم آنها نقش اساسی دارند که کمبود آنها می تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد همینطور احداث فضای سبز به ویژه در شهر هایی که آب و هوایی خشک دارند و از سرسبزی و هوای سالم برخوردار نیستند و آلودگی های تنفسی سلامت شهرنشینان را تهدید می کند از اقدامات غیر قابل انکار مسئولان است.

,

بندرعباس یکی از کلان شهر هایی است که طی سال های گذشته و افزایش آلودگی ها کمبود بوستان ها و فضای سبز ها بیش از هر کلان شهر دیگری در آن احساس می شود اگرچه شهرداری بندرعباس طی این سال ها پارک های ساحلی و فضای های سبزی را ایجاد کرده اما اکثرا یا برای گردشگران بوده یا فاصله زیادی از شهر دارند که شهروندان به علت دوری رغبت به رفتن این مکان ها را ندارند و این حجم فضای سبز پاسخگوی فقر زیستی بندرعباس نیست.

,

این روز ها تصاویری از چهره شهر بندرعباس دیده می شود که نشان دهنده نبود فضای سبز مناسب برای شهروندان و همینطور اجرایی نشدن به موقع و درست مکان هایی که شهرداری به عنوان ایجاد فضای انتخاب کرده است.

,

تصاویر های ارسالی از مکانی است که سال هاست به عنوان فضای سبز انتخاب شده اما نه تنها فضای سبزی ایجاد نشده بلکه فضایی شده برای انباشت زباله ها ،در صورتی که هم می توانست فقر فضای سبز این منطقه را تامین کند و همینطور پارکینک برای کم کردن حجم ترافیکی که پشت بازار بزرگ امام حسین(ع ) قرار دارد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه