اخبار داغ

گزارشی از حال وهوای موکب شهید بروجردی؛

دلدادگی خادمان در خدمت به زائران اربعین/ عشق به زوار حسینی خستگی نمی‌شناسد

دلدادگی خادمان در خدمت به زائران اربعین/ عشق به زوار حسینی خستگی نمی‌شناسد
خادمان موکب شهید بروجردی با عشق و دلداگی از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند و خستگی برایشان معنایی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، محرم و صفر یادآور روزهای حزن‌انگیز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران با وفایش است، ماه های که انگار از همه ایام سال متفاوت است و شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) بیشتر از همیشه خود را نزدیکتر به امام حسین(ع) می بینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،, , .,

روزهایی که به اربعین نزدیک می شویم، موجی از عاشقان امام حسین(ع) با پای پیاده راهی سفر شده اند، سفری که سراسر معنویت را به دنبال دارد و زائران اربعین قدم به قدم را برای سفر عاشقی برمی دارند و آنقدر شوق رسیدن به حرم برایشان لذت بخش است که کیلومترها پیاده روی و رنج سفر آنها را خسته نمی کند.

, .,

, ,

 

,

شوق دیدن حرم

, شوق دیدن حرم, شوق دیدن حرم,

زائران اربعین حسینی این روزها نه تنها از سراسر ایران، بلکه از سراسر دنیا راهی کربلا می شوند، روزها و شبها رنج و سختی سفر را به شوق دیدن صحن و سرای امام حسین(ع) و بین الحرمین تحمل می کنند تا سرانجام به آروزی چند ساله خود که همان زیارت کربلا بوده برسند.

, .,

سفر اربعین یکی از سفرهایی است که امامان به راهی شدن این سفر سفارش بسیار زیادی کرده اند و اجر و پاداش این سفر در این ایام بسیار زیاد است، حالا که اربعین نزدیک است خیل عظیمی از عزاداران حسینی حلالیت می طلبند و راهی کربلا شده اند، این سفر پیر و جوان نمی شناسد و در تصاویر می بینیم که پروانه وار به سوی کربلا گام برمی دارند.

, .,

, , ,

 

,

شور و عشق خدمت به زائران

, شور و عشق خدمت به زائران,

اما کیلومترها مانده به کربلا، موکب هایی برای پذیرایی و اسکان زائران در همه استانها و شهرستانها برپا شده است و عده ای خالصانه در این موکب ها با عشق و ارادت به زوار امام حسین(ع) خدمت می کنند و این گونه ارادت خود را نشان می دهند.

, .,

موکب شهید محمد بروجردی(مسیح کردستان) در میدان آیت اله بروجردی(ره) برپا شده است، از دور بوی اسپند و صداحی مداحی حال و هوای کربلا را تداعی می کند، کمی جلوتر که می رویم صدها مشتاق و زائر اربعین حسینی را می بینیم که راهی کربلا هستند و در این موکب برای استراحت، توقف کرده اند.

, .,

, , ,

 

,

در گوشه ای از این موکب بساط سماور و چای برپا شده و با یک استکان چای گرم و قند از زائران پذیرایی می شود، در گوشه ای دیگر دیگ های غذا بار گذاشته شده و کمی آن طرف تر چند نوجوان و جوان کفش های زائران اربعین را واکس می زنند.

, .,

 

,

عاشقانی که خستگی نمی‌شناسند

, عاشقانی که خستگی نمی‌شناسند,

به راستی عشق به حسین(ع) در سینه همه شیعیان نهفته است که این گونه خالصانه و عاشقانه به زائران سرور و سالار شهیدان خدمت می کنند، شاید شرایط برای رفتن به کربلا در ایام اربعین برایشان فراهم نبوده اما ارادت خود را با خدمت به زائران نشان می دهند.

, .,

, , ,

 

,

در آشپزخانه این موکب چندین نفر از بانوان بروجردی مشغول پخت و پز غذا هستند، روزی دو وعده غذا می پزند و در بین زائران توزیع می کنند.

, .,

خانم شریفی یکی از خادمان موکب شهید بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: چهار سال است که در ایام اربعین هر روز در این موکب برای طبخ غذا در کنار سایر خادمان مشغول خدمت رسانی می‌شویم.

,

, ,

 

,

وی افزود: در این روزها احساس خستگی نمی کنم و هر روز که می گذرد با علاقه بیشتری این خدمت را انجام می دهم و هر کار و قدمی که برای خدمت به زوار برمی دارم لذت بیشتری می برم و تلاش دارم تا ارادت خود را به امام حسین(ع) با خدمت به زائرانش نشان دهم.

, .,

این خادم بروجردی تصریح کرد: تاکنون یک بار زائر کربلا بودم اما چند سال است که در این موکب به زائران حسینی خدمت می کنم و به نظر من هر کسی که در این ایام، قدمی برای امام حسین(ع) بردارد بدون اجر و پاداش نمی ماند.

, .,

, , ,

 

,

پذیرایی از 54 هزار زائر 

, پذیرایی از 54 هزار زائر , پذیرایی از 54 هزار زائر ,

حسین نصرالهی مسئول موکب شهید بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: از ابتدای برپایی این موکب تاکنون بیش از 54 هزار نفر در این موکب پذیرایی شده اند که از این تعداد چهار هزار زائر خارجی و 50 هزار زائر ایرانی بوده اند؛ همچنین 600 زائر خارجی و چهار هزار و 500 زائر ایرانی در مکان های در نظر گرفته شده اسکان داده شده اند.

, .,

وی افزود: خادمان زیادی در این ایام از صبح تا شب برای طبخ غذا و پذیرایی از زائران کمک می کنند و شهروندان و خیرین می توانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود را برای پذیرایی هر چه بهتر از زائران به این موکب تحویل دهند.

, .,

, ,

 

,

, , ,

, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه