اخبار داغ

بانوی کارآفرین عنوان کرد

اشتغالزایی برای ۳۷نفر با تاسیس کارگاه فرش بافی/ فرش حرم امام رضا(ع) بافته می‌شود

اشتغالزایی برای ۳۷نفر با تاسیس کارگاه فرش بافی/ فرش حرم امام رضا(ع) بافته می‌شود
بانوی کارآفرین بوئین زهرایی گفت: خوشبختانه با تاسیس شرکت تعاونی و آموزشگاه توانستم برای هفت نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به گزارش  شاخص، کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکار از دیدگاه بسیاری از شهروندان مستلزم داشتن شرایط مناسب مالی و تجربه فراوان است؛ شاید پیچیدگی‌ها و سختی‌های موفقیت در این عرصه باعث شود تا خیلی‌ها دست به این خطر نزنند و فرصت و سرمایه خود را در راه‌های دیگری صرف کنند اما هستند افرادی که کار در این عرصه را تقریبا با هیچ شروع کرده‌اند و به جایگاهی که می‌خواستند، رسیده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

صحرا هاشمی متولد ۶۸ دارای لیسانس برق الکترونیک است که از دوران راهنمایی قالی بافی را آغاز کرده و این بانوی کارآفرین باعث شده تا بسیاری از زنان خانه‌دار بتوانند لحظات بیکاری در خانه را برای خود با بافت فرش پر کنند و زمینه اقتصادی را برای خانواده فراهم آورند؛ آموزش‌هایی که به مرور موجب می‌شود اشتغال ایجاد شود و افرادی که این آموزش‌ها را دریافت می‌کنند یک ظرفیت غنی برای اشتغالزایی هستند.

در ادامه گفت‌وگویی خواندنی با این جوان کارآفرین استان قزوین خواهیم داشت که عرصه اشتغال را در شهرستان بوئین زهرا فراهم کرده است؛

این کارآفرین برتر در گفت‌وگو با خبرنگار شاخص، با بیان اینکه از کودکی علاقه زیادی به رشته‌های صنایع دستی داشته است، اظهار کرد: مادرم قالی باف بود و همیشه دوست داشت در این زمینه بتواند کسب وکار ایجاد کند که آن زمان من ۱۴سال سن داشتم و سعی می‌کردم در منزل به مادرم کمک کنم و روز به روز به این حرفه علاقه‌مندتر می‌شدم و از طرفی بسیاری از بستگان هم به این هنر علاقه نشان می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه مادرش در سال ۸۱ حرفه قالی بافی را آموزش دیده بود، بیان کرد: بعد از تعطیلی مرکز فنی‌وحرفه‌ای بوئین زهرا مرکز دیگری برای آموزش این رشته در شهرستان وجود نداشت لذا این ایده به نظرم رسید که تاسیس شرکت آموزشگاه را ثبت کنم.

این کارآفرین جوان خاطرنشان کرد: از آنجایی که یکی از شروط ثبت شرکت و آموزشگاه داشتن مدرک لیسانس بود به همین خاطر تصمیم گرفتم بعد از اخذ مدرک کارشناسی برای گرفتن مجوز آموزشگاه اقدام کنم؛ از طرفی بعد از فارغ التحصیلی نیز در قسمت اداری دانشگاه مشغول به کار شدم اما چون کار اداری با روحیاتم سازگار نبود تصمیم گرفتم آموزشگاه کنم.

وی در ادامه ابراز کرد: پس از طی روال کاری ابتدا شرکت تعاونی را ثبت و بعد از آن آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای “نقش جهان” را تاسیس کردم که برای ثبت آموزشگاه نیاز بود خود موسس هم مدرک فنی و حرفه‌ای داشته باشد از طرفی من از نوجوانی حرفه قالی‌بافی را در کنار مادرم آموخته بودم لذا با مراجعه به آموزشگاه دوره‌های تکمیلی را کامل کردم.

موسس آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای نقش جهان گفت: بعد از اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای ثبت نام کارآموزان را آغاز کردم؛ دو سال اول مربی‌گری تمام وقت بر عهده خودم بود اما بعد از مدتی مربی‌گری را به مادرم سپردم.

این کارآفرین جوان با بیان اینکه آموزشگاه فنی و حرفه‌ای “نقش جهان” را سال ۹۳ تاسیس کرده است، افزود: باتوجه به اینکه شهر بوئین زهرا هیچ رشته صنایع دستی نداشت و باتوجه به تقاضای دانش آموختگان، تصمیم گرفتم به تدریج گلیم بافی و چرم دوزی را هم به رشته‌های آموزشگاه اضافه کنم لذا در تمام این رشته‌ها هم دوره گذراندم تا بتوانم آموزش را تکمیل کنم.

هاشمی ابراز کرد: در زمینه ترویج هنر صنایع دستی در روستاها به عنوان کارگاه‌دار تصمیم گرفتیم با هماهنگی دهیاری‌ها مکانی را در روستاها در نظر بگیریم تا بتوانیم این حرفه را به مردم روستا هم آموزش دهیم که فکر می‌کنم از این جهت توانسته‌ام کار مثبتی انجام داده باشم.

وی ادامه داد: اکنون در شهرستان بوئین زهرا با همکاری شهرداری نیز مجموعه کارآفرینی بانوان را راه‌اندازی کرده‌ایم تا کسانی که علاقه به ارائه هنرهای صنایع دستی دارند از طریق این مکان بتوانند کارشان را توسعه دهند.

موسس آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای “نقش جهان” تصریح کرد: از آنجایی که برخی کارآفرینان توانایی عرضه محصولات تولیدیشان را ندارند ما این آمادگی را داریم که بازاریابی را برای آن‌ها بر عهده بگیریم.

این کارآفرین جوان با بیان اینکه مساحت شرکت تعاونی “نقش جهان” ۷۵ متر مربع است، ادامه داد: ما در شرکت تمام مواد خام برای هنرهای دستی قالی بافی، چرم دوزی را فراهم می‌کنیم تا کارآموزان راحت‌تر بتوانند به مواد اولیه دسترسی پیدا کنند.

هاشمی یادآور شد: مواد خام اولیه فرش بافی را معمولا از استان‌های اصفهان و چرم را از تهران یا همدان تهیه می‌کنیم؛ برای این کار با پروانه تاسیس شرکت با شرکت‌های عرضه‌کننده قرارداد بستیم و در صورت نیاز با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم.

وی بیان کرد: از نظر مواد اولیه مشکلی نداریم و تنها در مقطع کوتاهی به علت تحریم‌ها با مشکل کمبود نخ ابریشم مواجه بودیم که خوشبختانه اکنون وضعیت مناسب است.

این کارآفرین قزوینی ادامه داد: با توجه به اینکه استان ما رنگرزی ندارد گاهی با مشکل مواجه می‌شویم به طوری که ممکن است نخی که درخواست می‌کنیم از نظر رنگ متفاوت باشد چراکه در کار رنگرزی هیچ گاه در دو مرحله کار هم رنگ در‌نمی‌آید یا گاهی با مشکل پست مواجه می‌شویم که موجب ایجاد وقفه زمانی در کار خواهد شد.

کارآفرین جوان با بیان اینکه کارش را با سرمایه اولیه یک میلیون تومانی آغاز کرده است، گفت: خوشبختانه با تاسیس شرکت تعاونی و آموزشگاه توانستم برای هفت نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کنم.

 

وی در خصوص بازار عرضه محصولات ابراز کرد: ما علاوه بر آموزشگاه، یک فروشگاه کوچک هم به آن الحاق کردیم که مردم شهرستان با آن آشنا هستند و برای خرید مراجعه می‌کنندو همچنین از طریق فضای مجازی هم بازاریابی می‌کنیم که خوشبختانه از این طریق موفق‌تر عمل کرده‌ایم به طوریک ه چندین شهروند قزوینی مقیم خارج هم مشتری تولیدات ما بودند.

هاشمی اظهار کرد: از سال ۹۳ هم در تمام نمایشگاه‌های صنایع دستی شرکت کرده‌ایم که آخرین بارهم سال گذشته بود که در دهمین نمایشگاه استان قزوین با حضور سایر شرکت‌کننده‌ها از استان‌های کشور برگزار شد؛ همچنین در شهرستان بوئین زهرا هم در غرفه‌هایی که به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود نیز شرکت می‌کنیم.

این کارآفرین جوان در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر بازار فرش بافان تصریح کرد: بعد از اعمال تحریم‌ها وضعیت آموزشگاه مقداری تفاوت پیدا کرد به طوری که در گذشته به طور میانگین ۸۰ هنرجو داشتیم چون علاوه بر پایین بودن قیمت محصولات، هنرجوها با هزینه کم می‌توانستند ابزار مورد نیاز را تهیه کنند اما اکنون تقاضا بسیار کاهش یافته است.

وی افزود: در زمینه چرم دوزی کل دوره با ۲۰۰ هزار تومان تمام می‌شد اما اکنون فقط ابزار آن ۳۰۰ هزار تومان هزینه نیاز دارد لذا مردم تمایلی برای هنرآموختن نخواهند داشت؛ از سال تاسیس تاکنون حدود ۲۳۰ نفر در فرش بافی آموزش دیدند اما در رشته چرم دوزی چون رشته‌ای نوپا بود تاکنون ۳۰ نفر آموزش دیده‌اند.

موسس آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای “نقش جهان” تصریح کرد: بیشترین مشکل ما در زمینه آموزش موازی کاری دستگاه‌های دیگر است که این کار موجب سوء استفاده افراد سودجو شده است.

هاشمی با تصریح بر اینکه در ایران صنایع دستی جدی گرفته نمی‌شود، خاطر نشان کرد: حدود سه سالی است که برای گسترش کار از طریق اداره صنعت و معدن اقدام کرده‌ام اما متاسفانه هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشده‌ام.

این کارآفرین جوان با اشاره به مشکلات قالی بافان گفت: متاسفانه قالی بافی به بدن انسان آسیب وارد می‌کند چراکه هر بافنده برای پیش بردن کار مجبور است چندین ساعت پای دار سپری کند اما زمانی که ببیند آینده شغلی ندارد نیز دلزده خواهد شد؛ از طرفی چون در رشته صنایع دستی هزینه دستمزد بسیار پایین است لذا اولین انگیزه برای بانوان خانه‌دار این است که حداقل  آینده شغلی داشته باشند.

کارآفرین قزوینی ادامه داد: از آنجایی که از سال ۸۸ بیمه قالی بافی کلا قطع شد به همین خاطر نتوانستیم برای بافنده‌ها بیمه پرداخت کنیم به طوری که این موضوع را بارها از طریق تامین اجتماعی پیگیری کردیم که اکنون فقط لیست بافنده‌ها را از ما تحویل گرفتند و در صورت باز شدن سایت اولویت بیمه کردن با این افراد باشد.

وی در ادامه بیان کرد: بسیاری از بافنده‌ها و کارآموزان به این نیت وارد حرفه قالی بافی شدند تا بیمه شوند اما متاسفانه با مشکل قطع بیمه بسیاری از هنرمندان کار را کنار گذاشتند.

وی اضافه کرد: ما بیشتر طرح‌های استان تبریز را پذیرش می‌کنیم که البته کارهای طرح قدیم بوئین زهرا را خودمان انجام می‌دهیم اما متاسفانه چون حمایت چندانی نداریم و از طرفی تسهیلات فراهم نشده، نتوانستیم ادامه دهیم.

این کارآفرین جوان با بیان اینکه فرش دستباف ایرانی در وضعیت راکد به سر می‌برد، تصریح کرد: ظرافت کار در فرش ایرانی بسیار مشخص است به طوری‌که برخی کشورها از روی فرش دستباف ایران کپی می‌کنند اما چون ظرافت را رعایت نمی‌کنند قابل تشخیص است.

موسس آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای “نقش جهان” ابراز کرد: اولویت فرش خوب طرح مناسب، مواداولیه با کیفیت و بافنده خوب است به طوری که علاوه بر مواد اولیه نیز بافنده باید کار را طوری روی هم سوار کند که پشت و روی فرش خیلی متفاوت نباشد.

هاشمی در خصوص استقبال مردم از فرش دستباف گفت: امروز بیشترین پیشرفت فرش دستباف در زمینه تابلو فرش است چراکه با افزایش قیمت مواداولیه نیز تقاضا برای کالا کاهش یافت لذا در ایران بیشتر گرایش‌ها به سمت بافت تابلوفرش حرکت کرده تا بتوانند نماد ایران را حفظ کرده باشند.

 

این کارآفرین جوان اذعان داشت: در گذشته در شهرستان بوئین زهرا هر خانواده‌ای که دختر دم بخت داشت حتما یک فرش و تابلوفرش برای جهیزیه سفارش می‌دادند اما امروز تقاضا کاهش یافته و تعداد محدودی تابلو فرش برای جهیزیه سفارش می‌دهند.

وی ادامه داد: از آنجایی که تابلوفرش هم ماشینی شده، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با هزینه کمتر تابلوفرش ماشینی تهیه کنند و این بزرگترین ضرر برای فرش بافان دستباف است.

موسس آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای “نقش جهان” درباره برنامه‌های آینده‌اش تصریح کرد: در نظر دارم یک مکان رنگرزی در شهرستان بوئین زهرا ایجاد کنم چراکه ما در شهرستان دامدار زیاد داریم لذا از نظر تهیه مواد خام مشکلی نخواهیم داشت همچنین می‌توانیم علاوه بر تولید مواد اولیه برای خودمان به متقاضیان دیگر هم عرضه کنیم.

این کارآفرین ادامه داد: از آنجایی که بیشتر استان‌های کشور یک فرش ثبت شده دارند، دومین اولویتم این است که بتوانیم طرحی مختص استان قزوین را طراحی کنیم.

هاشمی در پایان گفت: سال گذشته همزمان با ولادت امام رضا (ع) در دهه کرامت بافت یک تابلو فرش با طرح حرم را آغاز کردیم و در نظر داریم بعد از اتمام کار به حرم اما رضا (ع) اهدا کنیم.

انتهای پیام/

,

صحرا هاشمی متولد ۶۸ دارای لیسانس برق الکترونیک است که از دوران راهنمایی قالی بافی را آغاز کرده و این بانوی کارآفرین باعث شده تا بسیاری از زنان خانه‌دار بتوانند لحظات بیکاری در خانه را برای خود با بافت فرش پر کنند و زمینه اقتصادی را برای خانواده فراهم آورند؛ آموزش‌هایی که به مرور موجب می‌شود اشتغال ایجاد شود و افرادی که این آموزش‌ها را دریافت می‌کنند یک ظرفیت غنی برای اشتغالزایی هستند.

,

در ادامه گفت‌وگویی خواندنی با این جوان کارآفرین استان قزوین خواهیم داشت که عرصه اشتغال را در شهرستان بوئین زهرا فراهم کرده است؛

,

این کارآفرین برتر در گفت‌وگو با خبرنگار شاخص، با بیان اینکه از کودکی علاقه زیادی به رشته‌های صنایع دستی داشته است، اظهار کرد: مادرم قالی باف بود و همیشه دوست داشت در این زمینه بتواند کسب وکار ایجاد کند که آن زمان من ۱۴سال سن داشتم و سعی می‌کردم در منزل به مادرم کمک کنم و روز به روز به این حرفه علاقه‌مندتر می‌شدم و از طرفی بسیاری از بستگان هم به این هنر علاقه نشان می‌دادند.

, شاخص،,

وی با اشاره به اینکه مادرش در سال ۸۱ حرفه قالی بافی را آموزش دیده بود، بیان کرد: بعد از تعطیلی مرکز فنی‌وحرفه‌ای بوئین زهرا مرکز دیگری برای آموزش این رشته در شهرستان وجود نداشت لذا این ایده به نظرم رسید که تاسیس شرکت آموزشگاه را ثبت کنم.

,

, , ,

این کارآفرین جوان خاطرنشان کرد: از آنجایی که یکی از شروط ثبت شرکت و آموزشگاه داشتن مدرک لیسانس بود به همین خاطر تصمیم گرفتم بعد از اخذ مدرک کارشناسی برای گرفتن مجوز آموزشگاه اقدام کنم؛ از طرفی بعد از فارغ التحصیلی نیز در قسمت اداری دانشگاه مشغول به کار شدم اما چون کار اداری با روحیاتم سازگار نبود تصمیم گرفتم آموزشگاه کنم.

,

وی در ادامه ابراز کرد: پس از طی روال کاری ابتدا شرکت تعاونی را ثبت و بعد از آن آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای “نقش جهان” را تاسیس کردم که برای ثبت آموزشگاه نیاز بود خود موسس هم مدرک فنی و حرفه‌ای داشته باشد از طرفی من از نوجوانی حرفه قالی‌بافی را در کنار مادرم آموخته بودم لذا با مراجعه به آموزشگاه دوره‌های تکمیلی را کامل کردم.

,

موسس آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای نقش جهان گفت: بعد از اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای ثبت نام کارآموزان را آغاز کردم؛ دو سال اول مربی‌گری تمام وقت بر عهده خودم بود اما بعد از مدتی مربی‌گری را به مادرم سپردم.

,

این کارآفرین جوان با بیان اینکه آموزشگاه فنی و حرفه‌ای “نقش جهان” را سال ۹۳ تاسیس کرده است، افزود: باتوجه به اینکه شهر بوئین زهرا هیچ رشته صنایع دستی نداشت و باتوجه به تقاضای دانش آموختگان، تصمیم گرفتم به تدریج گلیم بافی و چرم دوزی را هم به رشته‌های آموزشگاه اضافه کنم لذا در تمام این رشته‌ها هم دوره گذراندم تا بتوانم آموزش را تکمیل کنم.

,

هاشمی ابراز کرد: در زمینه ترویج هنر صنایع دستی در روستاها به عنوان کارگاه‌دار تصمیم گرفتیم با هماهنگی دهیاری‌ها مکانی را در روستاها در نظر بگیریم تا بتوانیم این حرفه را به مردم روستا هم آموزش دهیم که فکر می‌کنم از این جهت توانسته‌ام کار مثبتی انجام داده باشم.

,

وی ادامه داد: اکنون در شهرستان بوئین زهرا با همکاری شهرداری نیز مجموعه کارآفرینی بانوان را راه‌اندازی کرده‌ایم تا کسانی که علاقه به ارائه هنرهای صنایع دستی دارند از طریق این مکان بتوانند کارشان را توسعه دهند.

,

, , ,

موسس آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای “نقش جهان” تصریح کرد: از آنجایی که برخی کارآفرینان توانایی عرضه محصولات تولیدیشان را ندارند ما این آمادگی را داریم که بازاریابی را برای آن‌ها بر عهده بگیریم.

,

این کارآفرین جوان با بیان اینکه مساحت شرکت تعاونی “نقش جهان” ۷۵ متر مربع است، ادامه داد: ما در شرکت تمام مواد خام برای هنرهای دستی قالی بافی، چرم دوزی را فراهم می‌کنیم تا کارآموزان راحت‌تر بتوانند به مواد اولیه دسترسی پیدا کنند.

,

هاشمی یادآور شد: مواد خام اولیه فرش بافی را معمولا از استان‌های اصفهان و چرم را از تهران یا همدان تهیه می‌کنیم؛ برای این کار با پروانه تاسیس شرکت با شرکت‌های عرضه‌کننده قرارداد بستیم و در صورت نیاز با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم.

,

وی بیان کرد: از نظر مواد اولیه مشکلی نداریم و تنها در مقطع کوتاهی به علت تحریم‌ها با مشکل کمبود نخ ابریشم مواجه بودیم که خوشبختانه اکنون وضعیت مناسب است.

,

این کارآفرین قزوینی ادامه داد: با توجه به اینکه استان ما رنگرزی ندارد گاهی با مشکل مواجه می‌شویم به طوری که ممکن است نخی که درخواست می‌کنیم از نظر رنگ متفاوت باشد چراکه در کار رنگرزی هیچ گاه در دو مرحله کار هم رنگ در‌نمی‌آید یا گاهی با مشکل پست مواجه می‌شویم که موجب ایجاد وقفه زمانی در کار خواهد شد.

,

کارآفرین جوان با بیان اینکه کارش را با سرمایه اولیه یک میلیون تومانی آغاز کرده است، گفت: خوشبختانه با تاسیس شرکت تعاونی و آموزشگاه توانستم برای هفت نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کنم.

,

 

,

وی در خصوص بازار عرضه محصولات ابراز کرد: ما علاوه بر آموزشگاه، یک فروشگاه کوچک هم به آن الحاق کردیم که مردم شهرستان با آن آشنا هستند و برای خرید مراجعه می‌کنندو همچنین از طریق فضای مجازی هم بازاریابی می‌کنیم که خوشبختانه از این طریق موفق‌تر عمل کرده‌ایم به طوریک ه چندین شهروند قزوینی مقیم خارج هم مشتری تولیدات ما بودند.

,

هاشمی اظهار کرد: از سال ۹۳ هم در تمام نمایشگاه‌های صنایع دستی شرکت کرده‌ایم که آخرین بارهم سال گذشته بود که در دهمین نمایشگاه استان قزوین با حضور سایر شرکت‌کننده‌ها از استان‌های کشور برگزار شد؛ همچنین در شهرستان بوئین زهرا هم در غرفه‌هایی که به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود نیز شرکت می‌کنیم.

,

این کارآفرین جوان در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر بازار فرش بافان تصریح کرد: بعد از اعمال تحریم‌ها وضعیت آموزشگاه مقداری تفاوت پیدا کرد به طوری که در گذشته به طور میانگین ۸۰ هنرجو داشتیم چون علاوه بر پایین بودن قیمت محصولات، هنرجوها با هزینه کم می‌توانستند ابزار مورد نیاز را تهیه کنند اما اکنون تقاضا بسیار کاهش یافته است.

,

وی افزود: در زمینه چرم دوزی کل دوره با ۲۰۰ هزار تومان تمام می‌شد اما اکنون فقط ابزار آن ۳۰۰ هزار تومان هزینه نیاز دارد لذا مردم تمایلی برای هنرآموختن نخواهند داشت؛ از سال تاسیس تاکنون حدود ۲۳۰ نفر در فرش بافی آموزش دیدند اما در رشته چرم دوزی چون رشته‌ای نوپا بود تاکنون ۳۰ نفر آموزش دیده‌اند.

,

موسس آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای “نقش جهان” تصریح کرد: بیشترین مشکل ما در زمینه آموزش موازی کاری دستگاه‌های دیگر است که این کار موجب سوء استفاده افراد سودجو شده است.

,

هاشمی با تصریح بر اینکه در ایران صنایع دستی جدی گرفته نمی‌شود، خاطر نشان کرد: حدود سه سالی است که برای گسترش کار از طریق اداره صنعت و معدن اقدام کرده‌ام اما متاسفانه هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشده‌ام.

,

این کارآفرین جوان با اشاره به مشکلات قالی بافان گفت: متاسفانه قالی بافی به بدن انسان آسیب وارد می‌کند چراکه هر بافنده برای پیش بردن کار مجبور است چندین ساعت پای دار سپری کند اما زمانی که ببیند آینده شغلی ندارد نیز دلزده خواهد شد؛ از طرفی چون در رشته صنایع دستی هزینه دستمزد بسیار پایین است لذا اولین انگیزه برای بانوان خانه‌دار این است که حداقل  آینده شغلی داشته باشند.

,

کارآفرین قزوینی ادامه داد: از آنجایی که از سال ۸۸ بیمه قالی بافی کلا قطع شد به همین خاطر نتوانستیم برای بافنده‌ها بیمه پرداخت کنیم به طوری که این موضوع را بارها از طریق تامین اجتماعی پیگیری کردیم که اکنون فقط لیست بافنده‌ها را از ما تحویل گرفتند و در صورت باز شدن سایت اولویت بیمه کردن با این افراد باشد.

,

وی در ادامه بیان کرد: بسیاری از بافنده‌ها و کارآموزان به این نیت وارد حرفه قالی بافی شدند تا بیمه شوند اما متاسفانه با مشکل قطع بیمه بسیاری از هنرمندان کار را کنار گذاشتند.

,

وی اضافه کرد: ما بیشتر طرح‌های استان تبریز را پذیرش می‌کنیم که البته کارهای طرح قدیم بوئین زهرا را خودمان انجام می‌دهیم اما متاسفانه چون حمایت چندانی نداریم و از طرفی تسهیلات فراهم نشده، نتوانستیم ادامه دهیم.

,

این کارآفرین جوان با بیان اینکه فرش دستباف ایرانی در وضعیت راکد به سر می‌برد، تصریح کرد: ظرافت کار در فرش ایرانی بسیار مشخص است به طوری‌که برخی کشورها از روی فرش دستباف ایران کپی می‌کنند اما چون ظرافت را رعایت نمی‌کنند قابل تشخیص است.

,

, ,

موسس آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای “نقش جهان” ابراز کرد: اولویت فرش خوب طرح مناسب، مواداولیه با کیفیت و بافنده خوب است به طوری که علاوه بر مواد اولیه نیز بافنده باید کار را طوری روی هم سوار کند که پشت و روی فرش خیلی متفاوت نباشد.

,

هاشمی در خصوص استقبال مردم از فرش دستباف گفت: امروز بیشترین پیشرفت فرش دستباف در زمینه تابلو فرش است چراکه با افزایش قیمت مواداولیه نیز تقاضا برای کالا کاهش یافت لذا در ایران بیشتر گرایش‌ها به سمت بافت تابلوفرش حرکت کرده تا بتوانند نماد ایران را حفظ کرده باشند.

,

 

,

این کارآفرین جوان اذعان داشت: در گذشته در شهرستان بوئین زهرا هر خانواده‌ای که دختر دم بخت داشت حتما یک فرش و تابلوفرش برای جهیزیه سفارش می‌دادند اما امروز تقاضا کاهش یافته و تعداد محدودی تابلو فرش برای جهیزیه سفارش می‌دهند.

,

وی ادامه داد: از آنجایی که تابلوفرش هم ماشینی شده، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با هزینه کمتر تابلوفرش ماشینی تهیه کنند و این بزرگترین ضرر برای فرش بافان دستباف است.

,

موسس آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای “نقش جهان” درباره برنامه‌های آینده‌اش تصریح کرد: در نظر دارم یک مکان رنگرزی در شهرستان بوئین زهرا ایجاد کنم چراکه ما در شهرستان دامدار زیاد داریم لذا از نظر تهیه مواد خام مشکلی نخواهیم داشت همچنین می‌توانیم علاوه بر تولید مواد اولیه برای خودمان به متقاضیان دیگر هم عرضه کنیم.

,

این کارآفرین ادامه داد: از آنجایی که بیشتر استان‌های کشور یک فرش ثبت شده دارند، دومین اولویتم این است که بتوانیم طرحی مختص استان قزوین را طراحی کنیم.

,

هاشمی در پایان گفت: سال گذشته همزمان با ولادت امام رضا (ع) در دهه کرامت بافت یک تابلو فرش با طرح حرم را آغاز کردیم و در نظر داریم بعد از اتمام کار به حرم اما رضا (ع) اهدا کنیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه