اخبار داغ

کلاله‌ای‌ها منتظر عملی شدن وعده‌های آقای نماینده!

سقف آرزوهای مسکن مهرنشینان سوراخ شد/ وقتی مصوبه مدیریت بحران، در حد مصوبه باقی ماند+سند

سقف آرزوهای مسکن مهرنشینان سوراخ شد/ وقتی مصوبه مدیریت بحران، در حد مصوبه باقی ماند+سند
علاوه بر نشست مسکن مهر کلاله و تکیه بلوک ها بر یکدیگر همانند سال گذشته؛ با شروع فصل سرما شاهد سوراخ شدن سقف این منازل و نفوذ آب به درون خانه ها خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلاله خبر، مسکن مهر شهرستان کلاله از جمله پروژه های دولتی بود که با تنش ها و درگیری های زیادی همراه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلاله خبر،,

با گذشت چند ماه از تحویل این پروژه در سال 91 به متقاضیان، خبری مبنی بر نشست برخی از بلوک های مسکن مهر و تکیه آنها بر یکدیگر منتشر شد.

,

tekyeh
این واقعیتی بود که بسیاری از ساکنان مسکن مهر را نسبت به منازل و آینده مسکن آنها دلسرد کرد و با گذشت زمان تعداد بلوک های دارای این مشکل به ۱۶ بلوک رسید.

, tekyeh, tekyeh,
,

با بحرانی شدن شرایط، مسئولین دستور تخلیه این بلوک ها را صادر کردند؛ ولی برخی از ساکنان که امیدی به قول های مسئولین نداشتند از این دستور سرپیچی و به زندگی خود در این ساختمان های پرخطر ادامه دادند.

,

0 IMG 1299

, 0 IMG 1299, 0 IMG 1299,

مشکلات این مسکن ها تنها به نشست و تکیه کردن بلوکه ها بر یکدیگر منتهی نشد و با بارش باران در زمستان، شاهد سوراخ شدن سقف و نفوذ آب در خانه ها بودیم و مسلما با شروع فصل سرما بر مشکلات این مردم افزوده می شود.

,

0 IMG 1420

, 0 IMG 1420, 0 IMG 1420,

0 IMG 1482

, 0 IMG 1482, 0 IMG 1482,

0 IMG 1468

, 0 IMG 1468, 0 IMG 1468,

0 IMG 1426

, 0 IMG 1426, 0 IMG 1426,

نماینده سابق شرق گلستان: موافقت واگذاری زمین و یک میلیارد تومان به ساکنان گرفته شد

, نماینده سابق شرق گلستان: موافقت واگذاری زمین و یک میلیارد تومان به ساکنان گرفته شد, نماینده سابق شرق گلستان: موافقت واگذاری زمین و یک میلیارد تومان به ساکنان گرفته شد,

عبدالکریم رجبی نماینده سابق شرق گلستان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص پیگیری های خود اظهار داشت: در شرایطی که وزارت مسکن و شهرسازی قانونا خود را مسئول حادثه مسکن مهر نمی دانست، با پیگیری های انجام شده توانستیم یک میلیارد(در صورت نیاز به 2 میلیارد افزایش می یافت) اعتبار جذب کنیم و مسئولین کشوری را برای حل مشکل مسکن مهرنشینان به شهرستان کلاله بیاوریم.

,

وی افزود: این یک میلیارد برای رهن خانه برای مسکن نشینان کلاله تخصیص داده شد که می توان آن را طلب متقاضیان از شرکت نیز قلمداد کرد که توسط دولت پرداخت شد.

,

رجبی تاکید کرد: در کنار پیگیری های یاد شده، برای اسکان دائم نیز تمهیداتی درنظر گرفته شد و آنهم واگذاری زمینی به مساخت 150 متر مربع به مسکن مهر نشینان(هر دو خانواده یک زمین)بود.

,

4

, 4, 4,

5

, 5, 5,

6

, 6, 6,

7

, 7, 7,

9

, 9, 9,

10

, 10, 10,

11

, 11, 11,

12

, 12, 12,

nameh

, nameh, nameh,

kalalekhabar 14

, kalalekhabar 14, kalalekhabar 14,

 

,

رئیس اداره راه و شهرسازی کلاله: به 16 خانواده زمین واگذار شد

, رئیس اداره راه و شهرسازی کلاله: به 16 خانواده زمین واگذار شد, رئیس اداره راه و شهرسازی کلاله: به 16 خانواده زمین واگذار شد,

علی سراوانی رئیس اداره راه و شهرسازی کلاله در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه لسی بودن خاک محل مسکن مهر و همچنین تاکیدات مشاور این پروژه بر شمع کوبی و عدم ایجاد چاه جذبی، متاسفانه عدم توجه به این اصول باعث بروز نشست در مسکن مهر شهرستان کلاله شد.

,

وی افزود: براساس مصوبه راه و شهرسازی، تاکنون به 16 خانواده زمین هایی به مساحت 150 متر مربع واگذار شده است.

,

سراوانی یادآورشد: سهیم بودن داوطلبان دریافت مسکن مهر در یک شرکت، باعث این شد که با تخصیص یک میلیارد تومان، به هر خانواده 9 میلیون تومان در قالب این طلبکاری پرداخت شود که از این مبلغ تاکنون طلب 16 خانواده پرداخت شده است.

,

رئیس اداره راه و شهرسازی کلاله ادامه داد: متاسفانه با مهیا شدن شرایط مطلوب،ساکنان دیگر مسکن مهر اقدام به برخوداری از این مزایا نکرده اند و در صورت اقدام آنها، این اداره آماده‌ی واگذاری زمین و مبلغ یاد شده است.

,

مصوبه مدیریت بحران، در حد مصوبه باقی ماند

, مصوبه مدیریت بحران، در حد مصوبه باقی ماند, مصوبه مدیریت بحران، در حد مصوبه باقی ماند,

با روی کار آمدن شهرام کوسه غراوی به عنوان نماینده شرق گلستان، با حضوراسماعیل نجار رئیس مدیریت بحران کشور در شرق گلستان، نتایج این بازدید و جلسه آن مصوبه 3 میلیارد و 500 میلیون تومانی برای مسکن مهر بود.

,

kalalekhabar 14

, kalalekhabar 14, kalalekhabar 14,

kalalekhabar 2

, kalalekhabar 2, kalalekhabar 2,

مصوبه ای که در ابتدا و با حضور خبرنگار راه اترک در این بازدیدها و جلسه، از سوی این سایت به شوی انتخاباتی تشبیه شد. اما با گذشت نزدیک به سه سال از این مصوبه، تاکنون هیچ خبری مبنی بر تخصیص مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون تومانی یاد شده منتشر نشده است. با توجه به اینکه شهرام کوسه غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس و همچنین دارای سمت های مختلف راه و شهرسازی کشور است و شاید بشود وی را مدعی تمام عیار دانست، متأسفانه این مصوبه نیز در حد یک مصوبه باقی ماند.

,

رای عوامل دخیل در پروژه مسکن مهر کلاله صادر شد

, رای عوامل دخیل در پروژه مسکن مهر کلاله صادر شد,

بروز مشکلات فوق باعث ورود قوه قضاییه به موضوع مسکن مهر شد و حکم عوامل دخیل در پروژه مسکن مهر کلاله صادر و برخی از افراد، محکوم به پرداخت جریمه به برخی از ساکنان مسکن مهر کلاله شدند.

,

1

, 1, 1,

2

, 2, 2,

3

, 3, 3,

اما با این تفاسیر به اذعان رئیس اداره راه و شهرسازی کلاله با توجه به ادعاهای رجبی مبنی بر واگذاری زمین و تخصیص یک میلیارد تومان، ادعاهای این نماینده محقق شد؛ این در حالی است که یکی از نگرانی های موجود برای متقاضیان ساخت خانه در زمین های 150 متری(رایگان) ندادن تسهیلات لازم برای ساخت خانه است و مسلما با تورم موجود، شروع ساخت تا پایان آن هزینه زیادی در بر خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه